Trwające obecnie Mistrzostwa Świata w League of Legends zgodnie z tradycją zostaną w pełni rozegrane na jednym patchu, w tym roku na łatce 10.19. Nie zmienia to jednak faktu, że Riot planuje kolejne aktualizacje gry. Jak zaznaczył w poniedziałkowym wpisie Mark Yetter, Lead Gameplay Designer dla LoL-a, deweloperzy wciąż pracują nad balansowaniem końcówki sezonu rankingowego. Dzisiaj w nocy poznaliśmy za to szczegóły – nadchodzący patch 10.21, który ma wejść do gry 14 października, ma właśnie się na tym skupić.
Osłabienia
Jeżeli chodzi o nerfy, to 10.21 jak najbardziej uderza w najpopularniejszych obecnie bohaterów, wykorzystywanych zarówno w kolejce rankingowej, jak i w profesjonalnych rozgrywkach. Mowa tutaj głównie o leśnikach, takich jak Graves czy Nidalee. Tradycyjnie osłabiona zostanie Samira, wszak najnowsza czempionka wciąż jest odrobinę za mocna, o czym świadczą skargi graczy w mediach społecznościowych.
- Samira
- Dziki Pęd (E):
- Zwiększono czas odnowienia z 15-11 na 20-12.
- Zmniejszono premię do prędkości ataku z 30-50% na 20-40%.
- Dziki Pęd (E):
- Hecarim
- Niszczycielska Szarża (E):
- Zmniejszono obrażenia z 45-165 na 35-155.
- Zmniejszono maksymalne obrażenia z 90-330 na 70-310.
- Niszczycielska Szarża (E):
- Graves
- Rozpęd (E):
- Zmniejszono premię do pancerza z 8-20 na 6-18.
- Rozpęd (E):
- Camille
- Haki (E):
- Zmniejszono dodatkową prędkość ataku z 40-80% na 40-60%.
- Haki (E):
- Pantheon
- Kometarna Włócznia (Q):
- Zmniejszono wartość ataku z 75-215 (+100% bAD) na 70-190 (+115%bAD).
- Zwiększone skalowanie z umiejętnością pasywną ze 100% bAD na 115% bAD.
- Kometarna Włócznia (Q):
Śledź Mistrzostwa Świata League of Legends:
Wzmocnienia
Buffy wprowadzone w patchu 10.21 głowy nie urywają, no może poza jednym. Warto tutaj skupić się na Apheliosie, którego superumiejętność dostanie poważne wzmocnienia. Strzelec jeszcze do niedawna był częstym widokiem na drabince rankingowej.
- Corki
- Bomba Fosforowa (Q):
- Zwiększony przelicznik wartości ataku z 50% na 70%.
- Bomba Fosforowa (Q):
- Aphelios
- Warta w Świetle Księżyca (R):
- Zwiększone obrażenia przy broni Calibrum z 20-70 na 40-100.
- Zwiększony czas trwania uziemienia przy broni Gravitum z 1 na 1,25.
- Zwiększone leczenie przy broni Severum z 200-400 na 250-500.
- Zwiększone obrażenia obszarowe przy broni Infernum z 75% na 85%
- Zwiększona liczba generowanych chakramów przy broni Crescendum z 3 na 4
- Warta w Świetle Księżyca (R):
- Trundle
- Królewski Trybut (Pasywna):
- Zwiększony przelicznik leczenia z 2/3/4/5/6% na poziomach 1/5/9/12/15 na 2-7% płynnie skalujące się co poziom.
- Zamarznięte Terytorium (W):
- Zmniejszony czas odnowienia umiejętności z 15 na 15-11.
- Królewski Trybut (Pasywna):
- Lee Sin
- Zwiększona wartość ataku co poziom z 3,2 na 3,7.
- Karma
- Rosnący Ogień (Pasywna):
- Zwiększony czas skracania umiejętności za czary z 2/3/4 na poziomach 1/7/13 na 2/4/6 na poziomach 1/6/11.
- Zmniejszony czas skracania umiejętności za ataki z 1/1,5/2 na 1 na każdym poziomie.
- Mantra (R):
- Zmniejszony czas odnowienia umiejętności z 45-36 na 40-34.
- Rosnący Ogień (Pasywna):
- Udyr
- Styl Feniksa (R):
- Zwiększone obrażenia fal ognia z 40-240 na 50-300.
- Styl Feniksa (R):
Yetter dodał też, że zmieniony zostanie Nimbus Cloak, czyli jedna z dostępnych run. Zmiany, które zostaną dla niej wprowadzone trudno nazwać bezpośrednio wzmocnieniem bądź też osłabieniem. Bonusowa prędkość poruszania się ma zostać zwiększona na 5/20/35%, jednakże obniżona zostanie jej długość trwania do 2 sekund.
Warto dodać, że zapowiedziane zmiany przez Yettera nie są oficjalne i mogą zostać poprawione wraz z wejściem aktualizacji na oficjalne serwery. Niemniej, bardzo często jego zapowiedzi pokrywają się z rzeczywistością.