Dwa tygodnie po premierze aktualizacji 1.11 Riot Games prezentuje nam patch do VALORANTA oznaczony numerem 1.12. Ten nie przynosi żadnych rewolucyjnych zmian, a skupia się na poprawie obecnych w grze błędów, w tym tych dodanych m.in. przez poprzedni update.
– Udało się już ugasić największe pożary po wprowadzeniu (oraz wycofaniu i ponownym wdrożeniu) 1.11, dlatego teraz przeznaczymy kilka tygodni na szczegółową analizę naszych procesów i narzędzi. Chcemy w ten sposób rozpisać plan naprawy, który pozwoli nam bezproblemowo wprowadzać do gry wszystkie zaplanowane przez nas wspaniałe elementy i stale podnosić naszą poprzeczkę w kwestii jakości – mówił niedawno Arnar Gylfason, starszy producent Riotu. Dlatego też tymczasowo wyłączono opcję stałych kolorów drużyn, która co prawda powróci w bliżej nieokreślonej przyszłości, ale wcześniej zostanie dopracowana.
Modernizacja ma również dosięgnąć odznak rang aktu, by w mniejszym stopniu wpływały one na wydajność samej gry. Jednocześnie twórcy poświęcili nieco uwagi trybowi obserwatora, dodając do niego m.in. nowy interfejs podczas wyboru postaci w grze niestandardowej. Inne zmiany dotyczą pomniejszych obecnych w VALORANCIE bugów, które nie występowały co prawda często, ale gdy już się przydarzyły, to bywały irytujące.
Tak wygląda wizualna prezentacja wprowadzonych zmian, poniżej znajduje się natomiast pełna lista modyfikacji:
Aktualizacja gry rankingowej
- Odznaki rang aktu zostają wyłączone. W tym czasie będziemy sprawdzać, w jaki sposób mogą one wpływać na spadki wydajności gry. Wasze odznaki rang aktu będą nadal widoczne w lobby trybu rankingowego, na ekranie wczytywania mapy oraz na ekranie końca gry
- Zespół odpowiedzialny za grę rankingową wciąż będzie badał temat, by w przyszłości wdrożyć w życie kompleksowe rozwiązanie tego błędu
- Wielkie podziękowania dla Kevina
Aktualizacja systemów gry
- Obserwatorzy nie słyszą już dźwięku sygnalizowania
- Usprawniono pole widzenia w dobrze oświetlonych obszarach
- Dodano kod „Modyfikacja stanu gry”, który pozwala moderatorom dostosować różne aspekty rozgrywki (statystyki graczy, pieniądze itp.) w ustawieniach turniejowych
- Wycofano zmianę dotyczącą stałych kolorów drużyn z patcha 1.11
- Wprowadziło to pewne zamieszanie, ponieważ ludzie zdążyli przyzwyczaić się do koloru czerwonego oznaczającego atakujących i zielonego dla obrońców
- Napotkaliśmy kilka błędów, przez które pewne elementy interfejsu użytkownika były wyświetlane w nieodpowiednim kolorze
- Planujemy przywrócić tę funkcję w przyszłości, kiedy zakończymy prace nad dodaniem wsparcia dla niestandardowych kolorów drużyn
Zmiany społecznościowe
- Przeprojektowaliśmy przełączanie między otwartą a zamkniętą grupą, by gracze lepiej orientowali się, w jakiej się znajdują
- Obserwatorzy będą teraz widoczni w panelu społeczności jako „w grze”
- Obserwatorzy mogą teraz pisać na czacie dla wszystkich w grach niestandardowych
Jakość rozgrywki
- Dodano nowy interfejs użytkownika dla obserwatorów gry niestandardowej podczas wyboru postaci
Naprawione błędy
- Naprawiono błąd, który po wyjściu/rozłączeniu z gry niestandardowej skutkował pojawieniem się komunikatu o błędzie VAL-51. Aby gracz mógł ponownie dołączyć do gry, należało ją stworzyć na nowo
- Naprawiono błąd na ekranie końca gry po rozgrywce na mapie Icebox, który wyświetlał mapę Haven i niepoprawnie pokazywał znaczniki przebiegu gry
- Naprawiono błąd, w wyniku którego gracze mogli namierzyć upuszczoną broń jeszcze w powietrzu, korzystając z niektórych umiejętności
- Widok leworęczny: naprawiono nieprawidłową lustrzaną animację odrzutu (nie odpowiadała faktycznemu odrzutowi broni)
- Naprawiono nachodzący na siebie interfejs obserwatora, kiedy gracz podkładał lub rozbrajał Spike’a
- Naprawiono niespójne kolory drużyn związane z sygnalizowaniem na minimapie
- Naprawiono rzadki błąd, w wyniku którego efekty przełączania kamery obserwatora mogły „utknąć” przy zmianie widoku gracza