Komentarz jest nieodłączną częścią każdego widowiska sportowego czy też esportowego. Ubarwia je, nadaje mu tempo i przy okazji zapewnia dodatkowe emocje. Są jednak tacy, którzy nie są w stanie usłyszeć głosu komentatora, a także chcieliby poczuć ten dodatkowy dreszczyk emocji – i to właśnie im naprzeciw wychodzą agencja gamingowa Fantasyexpo we współpracy z Fundacją Akademia Młodych Głuchych oraz Sevenet S.A.

Podmioty te wspólnie stworzyły pierwszy gamingowy słownik migowy dla osób niesłyszących, który ma pomóc w walce z cyfrowym wykluczeniem. – Dostając propozycję współtworzenia słownika gamingowego dla osób głuchych nie mogliśmy się nie zgodzić. Wzięcie udziału w takiej akcji wpisuje się w misję działania Komunikacji bez barier, dzięki, której od 2011 roku udostępniamy osobom głuchym możliwość korzystania z tłumacza języka migowego online. Jesteśmy szczęśliwi, że możemy wspólnie tworzyć historię rozszerzania dostępności esportu dla osób głuchych i jako pierwsi tłumaczyć tego rodzaju wydarzenie – przyznała Karina Akseńczuk, Menadżerka Komunikacji bez barier w Sevenet S.A.

Na potrzeby wspomnianego wyżej słownika przetłumaczono dziewiętnaście znaków związanych z Counter-Strikiem: Global Offensive. Niektóre z nich zostały stworzone przez tłumaczy z Fundacji Akademia Młodych Głuchych, całość nagrywano natomiast w krakowskim studiu Fantasyexpo. – Jestem dumny i szczęśliwy z tej inicjatywy. Pomysł zrodził się w mojej głowie i chodził za mną od dłuższego czasu aż udało mi się znaleźć naprawdę wspaniałych ludzi, z którymi mogę realizować ten projekt. Uważam, że w gamingu i esporcie nie istnieją żadne bariery, co udowadnia nasza akcja – zapewnił Bartosz Wilczek, Head of esports w Fantasyexpo.

Link do wspomnianego słownika znaleźć można pod tym adresem. Wszystkich zainteresowanych zachęcamy do zapoznania się z nim już teraz, bo przyda się on w związku z nadchodzącymi finałami Polskiej Ligi Esportowej w CS:GO. Te bowiem po raz pierwszy w historii rozgrywek esportowych transmitowane będą ze wsparciem trzech tłumaczy polskiego języka migowego z Sevenet S.A., którzy będą towarzyszyć komentatorom w studiu. – Poszukiwanie rozwiązań, które mogą wyjść poza znany w świecie esportu szablon, to droga kreatywna i zaskakująca. Chcemy pokazywać, że granie w gry komputerowe, to rozrywka bez ograniczeń i bez barier, dla wszystkich, niezależnie od uwarunkowań. Mam nadzieję, że chociaż w najmniejszym stopniu sprawimy przyjemność tym, którzy do tej pory nie mogli w taki sposób przeżywać wydarzeń gamingowych –  stwierdziła Joanna Marks, Head of Media Relation w PLE.

Finały grupy mistrzowskiej Polskiej Ligi Esportowej odbędą się między 4 a 6 grudnia. Podczas nich o mistrzowski tytuł oraz główną nagrodę w wysokości 50 tysięcy złotych zawalczą Actina PACT, AVEZ Esport, HONORIS, Illuminar Gaming, Izako Boars oraz Wisła All in! Games Kraków. Zmagania te śledzić będzie można na Twitchu oraz w telewizji na kanale Polsat Games.