Bo blisko miesiącu przerwy Riot Games powraca do nas z kolejną aktualizacją VALORANTA. Co ciekawe, twórcy ominęli patch 1.13 i od razu przeskoczyli do wersji 1.14, która wprowadza kilka zapowiadanych już zmian, ale także dodaje kilka interesujących nowości.
Zacznijmy od zmiany progu wejścia do gier rankingowych. Dotychczas, aby móc w ogóle rozpocząć walkę o rangi, należało rozegrać 20 spotkań w trybie casualowym. Jednakże, aby ograniczyć smurfowanie, Riot zmienił to wymaganie – od teraz należy wygrać 10 meczów, co oznacza, że celowe wejście na niższą rangę niż domyślna będzie znacznie utrudnione. Jeżeli jednak nadal napotykać będziecie graczy, którzy sprawiają problemy poprzez nieuprzejme zachowanie bądź umyślne przeszkadzanie, to możecie ich zgłosić. Od teraz zgłaszanie będzie jeszcze klarowniejsze, bowiem twórcy umieścili w menu raportowania pole tekstowe, w którym możemy dokładnie opisać zaistniałą sytuację.
A jako że zbliża ją się święta, a zima (przynajmniej teoretycznie) trwa, to nic dziwnego, że VALORANT doczekał się tematycznego trybu. Ten otrzymał nazwę Bitwa na śnieżki i będzie klasycznym deathmatchem pięciu na pięciu, w którym kule karabinów zastąpią wystrzeliwane z broni śnieżki. Zabawę urozmaicać będą różnego rodzaju wzmocnienia, które możemy wyjąć z wypadających na mapie prezentów, ale także przejąć po poległym przeciwniku. Na koniec warto też wspomnieć o pewnych zmianach, które dotknęły najnowszą z aren, Iceboxa. Celem ich wszystkich jest oczywiście uprzyjemnienie zabawy oraz wyeliminowanie najbardziej frustrujących elementów mapy.
Tak wygląda wizualna prezentacja wprowadzonych zmian, poniżej znajduje się natomiast pełna lista modyfikacji:
Aktualizacja agentów
- Sage
- Nie można rzucić Kuli Bariery w trakcie fazy zakupów
- Po umocnieniu Bariera nie traci już punktów zdrowia z upływem czasu – ich zanik rozpoczyna się na kilka sekund przed jej zniknięciem
Aktualizacja map
- Icebox
- Ograniczono wysokość obszaru taśmy A i połączono go rampą z platformą poniżej. Dzięki temu obszar taśmy A zbliży się poziomem do pozostałych miejsc umożliwiających poruszanie się w pionie po tym punkcie. Namierzanie celów znajdujących się wyżej wymaga teraz mniejszego ruchu celownikiem w pionie
- Dodano przejrzystą bramę, której nie można przekroczyć na najniższym poziomie. Przemieszczanie się powinno być bardziej przewidywalne z perspektywy atakujących ten punkt i obrońców próbujących go odzyskać
- Nachylono ścianę i zamieniono skrzynie z promienitem na mniejszy obiekt. Dzięki temu atakujący powinni mieć ułatwione dojście do punktu, zaś obrońcy możliwość, by szybciej go odzyskać
- Zmniejszono wysokość żółtego kontenera. Pozwala to oczyścić górną część kontenera z wielu miejsc, a także ogranicza konieczność nadmiernego przesuwania celownika podczas namierzania stojących na kontenerze celów
Aktualizacja trybów – dodano Bitwę na śnieżki
- Drużynowy Deathmatch 5 na 5
- Wygrywa pierwsza drużyna, która zdobędzie 50 zabójstw
- Odradzanie jest włączone, więc będziecie mogli z powrotem wskoczyć do gry
- Wyrzutnia śnieżek jest bronią z wyboru
- Killjoy skonstruowała niestandardową wersję wyrzutni Mołotowów Brimstone’a
- Śnieżki bazujące na pociskach mają określony czas lotu i jego tor po łuku (celujcie, biorąc poprawkę na ruch celu)
- Nieskończone śnieżki – strzelajcie, ile wlezie!
- Niekończąca się obfitość prezentów – wzmocnienia
- Prezenty mnożą się na mapie – czasami pojawia się portal, a wraz z nim lawina podarunków
- Każdy otwarty (strzelcie w niego) prezent zapewnia wzmocnienie
- W danym momencie możecie korzystać tylko z jednego wzmocnienia, więc dzielcie się zdobyczami z innymi
- Gdy zginiecie, stracicie wzmocnienie, ale inni będą mogli je przejąć
- Rodzaje prezentów
- Szybki Ostrzał – strzelajcie jeszcze szybciej
- Rosnąca Śnieżka – rośnie podczas lotu
- Rykoszet – umożliwia sztuczki ze śnieżkami odbijającymi się od ziemi i ścian
- Łyżwy – suńcie szybko i stylowo. I skaczcie wyżej!
- Mapy
- tydzień: sprawdźcie w akcji świąteczną wersję mapy Icebox (tylko w „Bitwie na śnieżki”)
- tydzień: „Bitwa na śnieżki” dostępna będzie na wszystkich obecnych mapach
- Postęp
- 750 PD za każdą ukończoną grę oraz 150 dodatkowych PD za zwycięstwo
- Tryb „Bitwa na śnieżki” nie zapewnia postępu w misjach
Aktualizacja gry rankingowej
- Zdobywanie rang zostało zaktualizowane, by ułatwić wyjście z najniższych rang
- Opcja ta była dotychczas wyłączona z uwagi na utraty płynności gry
- Odznaka rangi aktu ponownie jest widoczna na kartach graczy w grze
- Problemy z wydajnością, takie jak utrata płynności, zostały naprawione wraz z optymalizacją wydajności przy śmierci
- Strona kariery: historia gry oraz rangi aktu zostały rozdzielone i mają odrębne sekcje
- Wciąż można podejrzeć historię gry oraz postęp rangi aktu swoich znajomych
Zmiany sklepu
- Sprawdźcie najnowszą funkcję – przedstawiamy Nocny Rynek
- Każdy gracz będzie miał 6 szans na otrzymanie ze zniżką losowej skórki broni typu: wybrana, luksusowa lub premium
- Start 10 grudnia
Zmiany społecznościowe
- Wymagania do odblokowania gry rankingowej zmieniono z konieczności rozegrania 20 gier nierankingowych na wygranie 10 gier nierankingowych
- Mamy nadzieję, że ograniczy to liczbę graczy, którzy zbyt często opuszczają grę lub celowo giną w grach nierankingowych, co jest domeną graczy chcących jak najszybciej odblokować tryb rankingowy
- Do menu „Zgłoś gracza” dodano pole tekstowe, dzięki czemu będziecie mogli przekazać więcej informacji na temat powodu zgłoszenia, jeśli zechcecie
- Gracze mogą teraz dodawać znajomych w grze za pośrednictwem listy graczy dostępnej pod klawiszem Escape
- Dodawajcie do znajomych swoich kolegów z drużyny lub przeciwników, jeśli dobrze grało wam się w ich towarzystwie, by w przyszłości stoczyć z nimi kolejne boje!
Aktualizacje systemów gry
- Ręczne odzyskanie stanu gry
- W przypadku, gdy organizatorzy turnieju muszą odtworzyć grę lub rozegrać ją od konkretnej rundy, mogą tego dokonać dzięki naszemu narzędziu do ręcznego odzyskiwania
- Kamery kinowe
- Rozmieściliśmy kamery kinowe dla obserwatorów w różnych miejscach na każdej mapie
- Obserwatorzy mogą wcisnąć klawisze Shift + numer gracza, by przejść do najlepszej kamery kinowej i śledzić z niej akcję
- Obserwatorzy mogą natychmiast opuścić kamerę kinową i przejść do kamery swobodnej
- Mamy mnóstwo pomysłów na dodatkowe funkcje, dlatego wypatrujcie zmian w przyszłości
- Podążanie za pociskiem
- Obserwatorzy mogą teraz podążać za pociskiem wystrzelonym przez gracza (domyślny klawisz – F)
- Kamera obserwatorów pozostanie w miejscu docelowym pocisku i przejdzie do kamery swobodnej
- Minimalny HUD na czas transmisji
- Obserwatorzy, którzy zamierzają transmitować rozgrywki, mogą włączyć „Minimalny HUD na czas transmisji” w opcjach lobby gry niestandardowej, by zminimalizować informacje widoczne na ekranie w celu wykorzystania własnych nakładek
- Śledzenie obserwatora
- Obserwatorzy mogą zablokować widok na ekranie innego obserwatora (będą pasażerem, a nie kierowcą)
- Domyślne klawisze śledzenia poprzedniego/następnego obserwatora: „[” oraz „]”
- Obserwatorzy mogą wykorzystać przypisane graczom numery na minimapie, by przeskoczyć bezpośrednio do danego gracza
Naprawione błędy
- Naprawiono błąd, w wyniku którego na kilku mapach można było umieścić działko Killjoy pod ziemią
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Omen mógł teleportować się poza barierę fazy zakupów
- Naprawiono błąd, w wyniku którego wciśnięcie klawisza „Naciśnij, aby mówić” w trakcie pisania na czacie włączało czat głosowy
- Naprawiono błąd, w wyniku którego w przypadku części graczy odchodzących od komputera ograniczenia kolejki resetowały się