Nie minęło zbyt wiele czasu od zakończenia 9. sezonu rywalizacji w Playerunknown's Battlegrounds, a tymczasem już dziś ruszył sezon 10.! Wraz z nim na serwerach publicznych zadebiutowała nowa aktualizacja, która wprowadziła do gry kilka wartych wspomnienia rzeczy.

Przede wszystkim jest to nowa sezonowa mapa. Paramo został zastąpione przez Haven – pierwszą w pełni miejską mapę o wymiarach 1 × 1, na której akcja dzieje się w nocy. Co ciekawe jednak, gracze, którzy w liczbie 32 wylądują na arenie, walczyć będą nie tylko ze sobą. W mieście znajdziemy bowiem sterowanych przez AI strażników oraz dowódców organizacji Pillar, którzy bronić będą dostępu do specjalnych skrzyń z zaopatrzeniem. Pokonanie ich nie będzie łatwe, ale jednocześnie może się opłacać, jeżeli w ten sposób zyskamy dostęp do wyposażenia najwyższego poziomu lub też specjalnych, niedostępnych inaczej broni.

Kolejnym utrudnieniem jest przeczesujący teren helikopter zwiadowczy, który może ujawnić naszą pozycję. To wystawi nas na widok nie tylko przeciwnych graczy, ale także ciężarówki taktycznej Pillar, której nie da się pokonać – jeśli znajdziemy się w jej zasięgu, pozostaje nam ucieczka. Co ciekawe, z uwagi na fakt, że Haven to mapa dziejąca się w mieście, nierzadko zdarzy się, że będziemy musieli szybko uciekać z wysokiego budynku. To ułatwi nam dodany do gry jednorazowy spadochron awaryjny, który możemy znaleźć w losowych miejscach, a który w naszym ekwipunku zajmie miejsce pasa, jednocześnie zmniejszając udźwig naszej postaci.

Poza nową mapą w PUBG wprowadzono szereg usprawnień. Jedno z nich umożliwia nam przygotowanie kilku zestawów strojów, które możemy dowolnie zmieniać nim jeszcze mecz się zacznie. Jest jednak drobny szkopuł – za darmo otrzymujemy tylko jeden slot na zestaw, pozostałe cztery musimy natomiast wykupić lub otrzymać w ramach sezonowej przepustki. Bo i owszem, pojawiła się nowa przepustka bojowa, w ramach której będziemy mogli otrzymywać kolejne nagrody aż do 24 marca, gdy to sezon 10. dobiegnie końca.

Nowa mapa: Haven

  • Mapa Haven jest dostępna tylko w sezonie 10
  • Tryb TPP i FPP
  • 32 graczy w meczu, bez botów
  • Tylko tryb duo, w tym 1-osobowe duo
  • Mecze trwają krócej niż na innych mapach. Można otrzymać około 70% BP, które da się uzyskać w meczu pełnej długości na innej mapie
  • Na Haven można pracować nad postępami w biegłościach, przepustce Survivor i BattleStat, ale statystyki nie są rejestrowane na karcie „KARIERA”

Strażnicy i dowódcy Pillar

  • Członkowie Pillar strzegą swoich obszarów i atakują graczy bez ostrzeżenia
  • Strażnicy Pillar dysponują podstawowym sprzętem, a dowódcy korzystają z wyposażenia najwyższego poziomu
  • Zaatakowani nadają prośby o wsparcie do helikopterów zwiadowczych Pillar, które z kolei mogą zawiadomić ciężarówki taktyczne
  • Pojawiają się tylko na Haven

Zaopatrzenie Pillar

  • Zaopatrzenie Pillar zastępuje zrzuty, a otwarcie skrytki wymaga zdobycia klucza
  • Klucze zdobywa się od pokonanych dowódców
  • Po otwarciu skrytki każdy gracz może podejść i wziąć z niej sprzęt
  • Pojawia się tylko na Haven

Helikopter zwiadowczy Pillar

  • Ten helikopter przemierza niebo nad Haven, poszukując graczy ukrywających się na otwartych przestrzeniach
  • Wykryci gracze są bezpośrednio oświetlani szperaczem, a ich pozycja jest przekazywana do ciężarówki taktycznej. Ciężarówka, która otrzymała informacje, kieruje się w stronę światła szperacza helikoptera i atakuje przeciwników w pobliżu
  • Pojawia się tylko na Haven

Ciężarówka taktyczna Pillar

  • Ten przerażający pojazd krąży po ulicach Haven i atakuje graczy bez ostrzeżenia. Nie da się go zniszczyć, więc jeśli pojawi się na waszej drodze, nie próbujcie walczyć, tylko bierzcie nogi za pas! Ta wielka bestia miota nawet bomby zapalające, którymi atakuje graczy kryjących się za osłonami
  • Ciężarówka komunikuje się z innymi członkami Pillar, odpowiada na prośby o wsparcie i przyłącza się do walki
  • Pojawia się tylko na Haven

Spadochron awaryjny

  • Spadochrony awaryjne można znaleźć w różnych miejscach Haven. Służą do szybkiego przemieszczania się z wysokich miejsc na dół i zapobiegają obrażeniom od upadku. W czasie brawurowej ucieczki z dachu nie zapomnijcie rozłożyć spadochronu, bo sam się nie rozkłada
  • Jest to przedmiot jednorazowy, który zajmuje miejsce na pas w ekwipunku
  • Pojawia się tylko na Haven

Przepustka Survivor: Breakthrough

  • Przepustka Survivor: Breakthrough zaczyna działać 16 grudnia, po zakończeniu prac serwisowych na serwerach głównych
    • Koniec działania przepustki nastąpi 24 marca o 03:00 CET, a na odebranie nagród z przepustki będzie czas do 31 marca
  • Misje z zabójstwami będą zaliczane tylko za zabójstwa w czasie meczu
  • Do misji z zabójstwami lub asystami będzie zaliczana suma zabójstw lub asyst wykonanych w meczu

Rodzaje misji

  • Przepustka Survivor: Breakthrough oferuje następujące rodzaje misji
    • Misje dzienne
    • Misje tygodniowe
    • Misje sezonowe – istnieją dwa rodzaje misji sezonowych dla różnych rodzajów broni: misje dla karabinów snajperskich i misje dla strzelb
    • Misje z wyzwaniami: można je wykonać, zwiedzając każdy zakątek mapy

Sezon 10 w trybie rywalizacji

  • Jak zwykle, na początku nowego sezonu gracze muszą wziąć udział w pięciu meczach klasyfikacyjnych
    • Po ukończeniu pięciu meczów gracze otrzymają początkową klasyfikację w sezonie
    • Na początkową pozycję po klasyfikacjach będą miały wpływ wyniki meczów klasyfikacyjnych oraz ostateczna pozycja w poprzednim sezonie
  • Zostaną sfinalizowane rankingi Sezonu 9
    • Po pracach serwisowych na serwerach głównych rankingi Sezonu 9 zostaną zaktualizowane do ostatecznej wersji

Aktualizacje trybu rywalizacji

  • Metoda kalkulacji zmian RP w meczach trybu rywalizacji została zmieniona tak, żeby poprawić wrażenia graczy i ograniczyć znużenie
    • Znacznie zwiększono ogólne tempo zdobywania/utraty RP, żeby ograniczyć żmudne nabijanie, i oparto je na wynikach w odniesieniu do obecnej pozycji gracza
    • Gracze powinni teraz móc o wiele dokładniej przewidzieć, jak wiele meczów z rzędu muszą wygrać lub przegrać, żeby osiągnąć daną pozycję
  • Dodatkowe kary za zabójstwa członków drużyny
    • Zabójstwo członka drużyny w trybie rywalizacji będzie się teraz wiązało również z opóźnieniem podczas dobierania graczy
  • Dodano prom na Erangel
    • Prom dostępny w meczach standardowych na Erangel zostanie dodany do trybów rywalizacji i esportu

Nagrody Sezonu 10 w trybie rywalizacji

  • Następujące nagrody będą dostępne w zależności od rangi gracza pod koniec Sezonu 10 w trybie rywalizacji
    • Emblematy
    • Sezon 10 w trybie rywalizacji – Mirado
    • Sezon 10 w trybie rywalizacji – spadochron
  • Będziemy na bieżąco informować was o dalszych szczegółach, w tym o zakończeniu Sezonu 10 w trybie rywalizacji i ogłoszeniu nagród

Rozgrywka

Oglądaj swoją zwycięską pozę z trzeciej osoby

  • Można teraz przełączyć widok na TPP po zwycięstwie w meczu FPP, żeby lepiej uczcić wygraną
  • Wcześniej po wygraniu meczu w FPP trudno było zobaczyć zwycięską pozę i bajeranckie skórki
  • Teraz po zwycięstwie w FPP wystarczy użyć klawisza zmiany widoku (V), żeby przełączyć się na tryb TPP i uczcić triumf

Ulepszenia animacji wspomagania i leczenia

  • Żeby lepiej oddać efekty działania przedmiotów wspomagających, animacja ikony leczenia ma teraz 4 różne szybkości zależne od poziomu wspomagania
  • Szybkie przypomnienie 4 poziomów wspomagania i ich efektów
    • Poziom 1: Leczenie 1 PŻ co 8 sekund
    • Poziom 2: Leczenie 2 PŻ co 8 sekund
    • Poziom 3: Leczenie 3 PŻ co 8 sekund i zwiększenie szybkości postaci o 2,5%
    • Poziom 4: Leczenie 4 PŻ co 8 sekund i zwiększenie szybkości postaci o 5%

Medale biegłości

  • Medale biegłości można obejrzeć na ekranie „KARIERA” > „MEDALE”
  • Są medale za walkę, za przetrwanie oraz pamiątkowe
  • Można zdobyć 15 medali
  • Zdobytym medalom można zmienić wygląd na nowy po spełnieniu określonych warunków
  • Medale zdobywa się tylko w meczach standardowych i w trybie rywalizacji
    • Niektóre medale można zdobywać wiele razy w jednym meczu, spełniając warunki, a inne można zdobyć tylko raz na mecz
  • Ekran wyników meczu uwzględnia teraz medale zdobyte przez gracza i członków drużyny

Personalizacja – zestawy stroju

  • Zapisujcie zestawy skórek postaci w menu „LOBBY” > „PERSONALIZACJA”
    • Gracze mają do dyspozycji 5 miejsc na zestawy: 1 jest darmowe, a 4 są dostępne w nagrodach z przepustki Survivor albo można kupić je w sklepie
  • Zestaw stroju można aktywować na początkowej wyspie przed rozpoczęciem meczu
    • Po rozpoczęciu meczu zestaw stroju zostaje zablokowany
  • Po wejściu do meczu gracze mogą wybrać zestaw, otwierając ekwipunek i wybierając miejsce na zestaw na dole
    • Zmiana może nie być widoczna od razu, ale nie przejmujcie się, będzie gotowa na rozpoczęcie meczu

Interfejs i doświadczenie użytkownika

  • Ulepszenia podglądu skórek
    • Dodano funkcję nakładania/zdejmowania skórek na podglądzie
  • Poprawiono interfejs kasy
    • Liczba G-Coin w posiadaniu gracza jest widoczna w okienku wyświetlanym podczas zakupu
    • Usprawniliśmy proces zakupu, żeby gracze mogli od razu kupić G-Coin, jeśli mają ich za mało. Gracze mogą od zdecydować, ile G-Coin potrzebują, i natychmiast je kupić
  • Wprowadzono zmiany, żeby łatwiej było odróżnić ikony BP i G-Coin
  • Poprawiono menu personalizacji
    • Zmieniono tło menu personalizacji
    • Dodano etykietkę karty emotek
    • Do menu Personalizacja – Pojazd – Inne dodano motoszybowiec i motorówkę
  • Poprawiono funkcję pomijania materiałów wideo przy uruchamianiu
    • Po naciśnięciu dowolnego klawisza podczas odtwarzania wideo pojawia się podpowiedź, żeby pominąć intro przytrzymaniem klawisza
  • Poprawiono spójność wizualną niektórych kart
  • Wprowadzono poprawki interfejsu poczekalni meczu niestandardowego

Udogodnienia

Ulepszenie menu systemu

  • Mecze standardowe
    • Oprócz dotychczasowego menu systemu widoczna jest lista członków drużyny z ich ustawieniami czatu głosowego oraz lista misji
    • W trybie solo wyświetlana jest tylko lista misji
  • Tryb rywalizacji
    • Oprócz dotychczasowego menu systemu widoczna jest lista członków drużyny z ich zabójstwami/asystami i ustawieniami czatu głosowego oraz lista misji przepustki Survivor
    • Zabójstwa/asysty członków drużyny są wyświetlane tylko w trybie rywalizacji
  • Arcade – drużynowy deathmatch
    • Widoczna jest lista maksymalnie 10 członków drużyny z ich ustawieniami czatu głosowego, a także lista misji przepustki Survivor
  • Mecze niestandardowe
    • Widoczna jest lista maksymalnie 10 członków drużyny
  • Usunięto dotychczasowe menu zarządzania drużyną, ponieważ teraz informacje są dostępne od razu w menu systemu

Poprawki podpowiedzi na ekranie

  • Dodano opcję wyświetlania bardziej zaawansowanych czynności, a nie tylko podstawowych
  • W menu „USTAWIENIA” > „ROZGRYWKA” > „PODPOWIEDZI PRZYCISKÓW” na ekranie gracze mogą wybrać podpowiedzi podstawowe i zaawansowane
    • Podstawowe – wyświetlane są podstawowe czynności dla początkujących graczy FPS, w tym PUBG
    • Zaawansowane – wyświetlane są zaawansowane czynności dla graczy, którzy grali już w gry FPS, ale nie są zaznajomieni z PUBG

Dźwięk

  • Poprawiono dźwięki interfejsu w lobby

Sanhok

  • Posłuchaliśmy waszych opinii i zmieniliśmy pogodę na Sanhok: zmniejszyliśmy ogólną jasność i poprawiliśmy balans palety barw, a także ulepszyliśmy wnętrza

Drużynowy deathmatch

  • Ta nowa funkcja umożliwia personalizację zestawów respawn w drużynowym deathmatchu
    • Każdą broń można spersonalizować przy użyciu przycisku personalizacji zestawu na stronie ustawień zestawów respawn lub na stronie wyników
    • Można zapisać do pięciu spersonalizowanych zestawów
    • Wybierz zestaw respawn na tablicy wyników
    • Kategorie w zestawach respawn to strzelby/SMG/AR/DMR/SR itd.
    • W razie nie wybrania spersonalizowanych zestawów respawn domyślnie oferowany jest następujący: M416/Beryl/M24/SLR/Vector

Wydajność

  • Dzięki optymalizacji interfejsu ograniczono zacinanie się gry, kiedy gracze są w początkowym samolocie

Poprawki błędów

  • Naprawiono nieprawidłowe położenie tekstu w menu „USTAWIENIA”
  • Naprawiono problemy z animacjami motocykla terenowego
  • W Sanhok wprowadzono kilka poprawek
  • Naprawiono błąd, na skutek którego nazwa „Dacia” była wyświetlana jednocześnie w języku angielskim i chińskim w „PERSONALIZACJA”> „POJAZD”> „KATEGORIA”
  • Naprawiono błąd, na skutek którego w podglądzie przedmiotów G-Coin Czarnego piątku wyświetlany tekst był nieprawidłowy
  • Naprawiono błąd w menu „USTAWIENIA”> „Zapisz w chmurze”
  • Naprawiono błąd, na skutek którego odgłosy chodzenia boso były odtwarzane podczas noszenia sukni ślubnej Sadiyi lub stroju bojowego Sadiyi
  • Przywrócono punkt widzenia FPP, cofając zmiany z Aktualizacji 9.2
  • Naprawiono błąd, na skutek którego nazwa gracza nie była wyświetlana podczas prowadzenia pojazdu w trybie obserwatora
  • Naprawiono błąd, na skutek którego dźwięk przycisku zakupu był odtwarzany po wybraniu przycisku „ANULUJ” w wyskakującym okienku
  • Naprawiono błąd, na skutek którego po zderzeniu się z budynkiem niektóre pojazdy mogły zadawać obrażenia postaciom znajdującym się za ścianą
  • Naprawiono błąd, na skutek którego odlegli przeciwnicy byli wyświetlani nieprawidłowo
  • Naprawiono błąd, na skutek którego pozycja celowania była wyświetlana nieprawidłowo podczas powtórki
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego luneta broni nie była wyświetlana w widoku swobodnym podczas powtórki
  • Naprawiono błąd, na skutek którego informacje o zabójstwach nie były wyświetlane podczas powtórki
  • Naprawiono błąd, na skutek którego funkcja zgłaszania w osi czasu nie działała podczas powtórki
  • Naprawiono błąd, na skutek którego niebieski wskaźnik czasu strefy na minimapie nie wyświetlał się poprawnie podczas powtórki
  • Naprawiono błąd, na skutek którego ustawienia związane ze smugami, ich kolorem i grubością nie działały podczas powtórki
  • Naprawiono błąd, na skutek którego tryb priorytetu widza nie działał poprawnie
  • Naprawiono błąd, na skutek którego HUD nie był wyświetlany podczas używania niektórych przedmiotów