Trudno nadążyć za wszystkimi informacjami na temat aktualizacji dla League of Legends. Jeszcze wczoraj Riot Games zapowiedziało najbliższego patcha 11.2, który na serwery pojawi się w przyszłą środę. Dzisiejszej nocy na światło dzienne wyszła kolejna zapowiedź, tym razem o wiele bardziej szczegółowa, wszak uzupełniona o dokładne zmiany dla bohaterów.

Zmiany w bohaterach

Z grona osłabionych bohaterów usunięto Aatroxa, który dostanie małego reworka – zmienią się jego mechaniki leczenia przy użyciu superumiejętności.

  • Aatrox
    • Doskok Umbry (E):
      • Od teraz umiejętność będzie zwiększała wartość leczenia podczas Zagłady Świata do 25-45%
    • Zagłada Świata (R):
      • Mniejsza wartość leczenia (z 50-100% na 30-60%)

Osłabieni bohaterowie

Nerfy z pewnością nie będą głównym elementem najbliższej łatki, wszak dotykają one zaledwie kilku bohaterów i są raczej mało istotne.

  • Elise
    • Jadowite Uderzenie (Q):
      • Mniejsze obrażenia (z 70-230 na 70-210)
  • Olaf
    • Zgubne Uderzenia (W):
      • Mniejsza kradzież życia (z 14-22% na 16-24%)
      • Mniejsze leczenie na podstawie brakującego zdrowia (z 0-50% na 0-33%)
  • Darius
    • Noxiańska Moc (Bierna):
      • Mniejsze dodatkowe obrażenia (z 30-230 na 20-205)
  • Nunu
    • Mniejsza prędkość poruszania się (z 345 na 340)
    • Mniejsze podstawowe zdrowie (z 580 na 540)
  • Maokai (Na supporcie)
    • Rzut Sadzonką (E):
      • Większy koszt many (z 60-80 na 60-100)
      • Mniejszy przelicznik mocy umiejętności (z 1% na 100 AP na 0,8% na 100 AP)
  • Akali
    • Technika Pięciu Cięć (Q):
      • Większy koszt energii (ze 120-80 na 120-100)

Wzmocnieni bohaterowie

Aktualizacja 11.2 przyniesie do League of Legends wzmocnienie w sumie dziesięciu postaci. W tym gronie znajdą się między innymi Dr Mundo, Nocturne czy Varus.

  • Dr Mundo
    • Zatruty Tasak (Q):
      • Więcej zdrowia odnowionego przy uderzeniu (z 40% na 50%)
      • Więcej zdrowia odnowionego przy zabiciu z (80% na 100%)
    • Masochizm (E):
      • Mniejszy koszt (z 25-65 zdrowia na 20-60 zdrowia)
      • Większe obrażenia (z 3-5% na 4-6% maksymalnego zdrowia)
    • Sadyzm (R):
      • Większa wartość leczenia (z 50-100% na 50-110% maksymalnego zdrowia)
  • Trundle
    • Chaps (Q):
      • Większy współczynnik dodatkowych obrażeń (z 10-50% na 15-55% tAD)
    • Zamarznięte Terytorium (W):
      • Większa prędkość ataku z (20-100% na 30-110%)
  • Shaco
    • Cios w Plecy (Bierna):

      • Większe obrażenia z (10-25 na 20-35)
  • Nocturne
    • Zwiastun Zmierzchu (Q):
      • Niższy czas odnowienia umiejętności (z 10 sekund na 10-8 sekund)
    • Paranoja (R):
      • Niższy czas odnowienia umiejętności (z 150-100 sekund na 140-90 sekund)
  • LeBlanc
    • Wyższa wartość zdrowia co poziom (z 92 na 97)
    • Znak Złośliwości (Q):

      • Mniejszy koszt many (z 50-90 na 50-70)
  • Caitlyn
    • Wyższa wartość ataku co poziom (z 2.88 na 3.3)
  • Senna
    • Wyższa prędkość ataku (z 0,2 na 0,3)
    • Wyższa szansa pojawienia się ghula (z 22% na 28%)
    • Więcej złota za zabicie ghula (z 3 na 8)
    • Przebijająca Ciemność (Q):

      • Większy współczynnik leczenia (z 40% AD i 25% AP na 50% AD i 40% AP)
  • Varus
    • Wyższa wartość ataku many co poziom (z 33 na 40)
    • Łańcuch Zepsucia (R):
      • Niższy czas odnowienia umiejętności (z 120-60 sekund na 100-60 sekund)
  • Soraka
    • Deszcz Gwiazd (Q):
      • Więcej odnawianego zdrowia (z 50-90 na 50-110)
    • Astralne Natchnienie (W):
      • Wyższa wartość odnawianego zdrowia (z 80-220 [+60% AP] na 90-230 [+70% AP])
  • Azir
    • Piaskowy Szturm (Q):
      • Niższy czas odnowienia umiejętności (z 15-7 sekund na 14-6 sekundy)

Zmiany w przedmiotach

Riot zaktualizował szczegóły co do poprawek dla Imperialnego Mandatu, Potęgi Wichury oraz Hextechowego Pasa Rakietowego. Na liście pojawił się także nowy przedmiot – Pogromca Krakenów.

  • Pogromca Krakenów
    • Od teraz Powalenie będzie brało pod uwagę wszystkie czynniki modyfikujące uderzenia (takie jak u Katariny, Urgota, Apheliosa)
  • Imperialny Mandat
    • Czas odnowienia umiejętności będzie teraz rozpoczynał odliczanie przy aplikacji CC
  • Potęga Wichury
    • Większy czas odnowienia umiejętności "Urwanie Chmury" (z 60 sekund na 90 sekund)
  • Hextechowy Pas Rakietowy
    • Mniej dodatkowej prędkości poruszania się (z 50% na 2 sekundy na 30% na 1,5 sekundy)
  • Turbochemiczny Pojemnik
    • Zmieniona ścieżka budowy
    • Mniejszy koszt (z 3200 na 2800 szt. złota)
    • Więcej przyśpieszenia umiejętności (z 15 na 20)
    • Mniej odporności na magię (z 50 na 25)
    • Mityczna pasywna umiejętność, zamiast dawać 5% nieustępliwości i odporności na spowolnienia, będzie dawać 5 przyśpieszenia umiejętności
  • Rękawica Mroźnego Ognia
    • Mniejszy koszt (z 3200 na 2800 szt. złota)
    • Zmieniona ścieżka budowy
    • Więcej przyśpieszenia umiejętności (z 15 na 20)
    • Mniej pancerza (50 na 25)
  • Kamienna Płyta Gargulca
    • Umiejętność bierna będzie teraz zwiększać odporności 5% (+ maks. 25%), kiedy jest się zaatakowanym przez przeciwników
  • Złodziej Esencji
    • Po użyciu umiejętności następny atak zada dodatkowo obrażenia fizyczne równe 40% podstawowych obrażeń od ataku +16% dodatkowych obrażeń od ataku i przywraca 3% many
  • Słoneczna Egida
    • Mityczna pasywna umiejętność, zamiast dawać 5 przyśpieszenia umiejętności, będzie dawać 5% nieustępliwości i odporności na spowolnienia
  • Widmowy Tancerz
    • Większy koszt (z 2500 na 2600 szt. złota)
    • Więcej dodatkowej prędkości ataku (z 40% na 45%)
  • Huragan Runaana
    • Większy koszt (z 2500 na 2600 szt. złota)
    • Więcej dodatkowej prędkości ataku (z 40% na 45%)
  • Wężowy Kieł
    • Mniejszy koszt (z 2800 na 2600 szt. złota)
    • Mniej dodatkowej wartości ataku (z 60 na 55)
  • Glewia Umbry
    • Mniejszy koszt (z 2800 na 2600 szt. złota)
    • Mniej dodatkowej wartości ataku (z 55 na 50)
    • Mała zmiana w ścieżce budowy
  • Chempunkowy Łańcuchowy Miecz
    • Mniejszy koszt (z 2700 na 2600 szt. złota)
    • Mniej dodatkowego zdrowia (z 200 na 150)
  • Marzenie Shurelyi
    • Mniej dodatkowego zdrowia z 350 na 200
    • Zamiast dawać 5% dodatkowej prędkości poruszania się, przedmiot będzie dodawał 40 mocy umiejętności
    • Więcej podstawowej regeneracji many (z 50% na 100%)
    • Zmiana w ścieżce budowy

Riot podtrzymuje także zmiany co do jednej z run – Krwiożerczego Łowcy. Leczenie z procenta zadanych obrażeń ma zostać obniżone z 2% na 1,7%.