Tydzień po rozpoczęciu 2. odcinka VALORANTA Riot Games uraczyło nas kolejną aktualizacją. Ta została oznaczona numerem 2.01 i zmienia naprawdę wiele – w tym miejscu mamy potencjalnie złe informacje dla fanów mapy Split, bo to właśnie na niej doszło do największej liczby modyfikacji.

Jeżeli podobał wam się dotychczasowy układa areny, to cóż... Niedobrze. Twórcy zdecydowali się bowiem na dokonanie daleko idących korekt, drastycznie zmniejszając liczbę bezpiecznych miejscówek lub ostro zakończonych narożników, za którymi możemy skryć się, by zaskoczyć przeciwnika. Tym samym Split stało się mapą zdecydowanie bardziej przystępną dla atakujących, którzy nie będą musieli już dokładnie sprawdzać każdego jednego zakamarka w obawie, że w jednym z nich gdzieś głęboko skrył się wróg. Zmiany te dosięgły oba bombsite'y, ale również i mida. Dodatkowo powiększono również drzwi prowadzące do BS-a B oraz vent roomu na midzie.

Pewnego nerfa doczekała się też Jett. Dynamiczna agentka rodem z Azji posiada w swoim ekwipunku zasłonę dymną, za pomocą której może skutecznie odcinać pewne miejsca. Aczkolwiek teraz czas owego odcinania został skrócony aż o 2,5 sekundy. Na koniec znacząca uwaga – bać się powinni gracze, którzy lubią sobie czasami pójść AFK, zostawiając swoich towarzyszy w potrzebie. Kary dla tego typu "nieobecnych" zostały zwiększone, a ich pozycja w kolejce wyszukiwania gier zmieniona tak, by odchodzenie od klawiatury było raczej średnio opłacalne. No, chyba że lubimy gdy czas oczekiwania na kolejne spotkanie liczymy nie w sekundach, a minutach lub dziesiątkach minut.

Tak wygląda wizualna prezentacja wprowadzonych zmian, poniżej znajduje się natomiast pełna lista modyfikacji:

Aktualizacja agentów

  • Jett
    • Czas trwania dymu skrócono z 7 do 4,5 sekund

Aktualizacja map

  • Split
    • Zwiększono szerokość drzwi w głównej części punktu B. Dzięki temu atakujący będą mogli łatwiej poruszać się po tym obszarze, a ich spowalnianie przez obrońców w wąskim przejściu będzie utrudnione. Dla atakujących jest tutaj skrzynia naprzeciwko drzwi, która służy za ochronę, umożliwiając jednocześnie rzucanie przedmiotów użytkowych z nowego kąta
    • Dodatkową zmianą w głównej części punktu B jest także umieszczenie kupki śmieci w rogu, co ma na celu uniemożliwienie obrońcom ukrywania się w zbyt głębokim zakamarku. Zapewnia to dodatkowy kąt patrzenia na główną część punktu B, kiedy stoi się na nowym obiekcie
    • Zwiększono granice obszaru podkładania Spike’a. Umożliwi to atakującym podłożenie Spike’a w zupełnie nowym miejscu, którego będą mogli bronić z głównej części punktu B
    • Nowa sterta materiałów zapewniająca osłonę w punkcie B, pozwalająca o wiele skuteczniej kontrolować kąty. Ogranicza to sytuacje „50 na 50” w pionie w przypadku zaglądania w to miejsce z głównej części punktu B
    • Ograniczono głębokość tego rogu, by umożliwić bezpieczniejsze napieranie na punkt odrodzenia obrońców
    • Usunięto schowek w pobliżu punktu odrodzenia obrońców, by umożliwić bezpieczniejsze przedzieranie się przez ten obszar
    • Zwiększono szerokość wejścia do pomieszczenia z wentylami
    • Dodano pochyloną ścianę w pomieszczeniu z wentylami, która po wejściu ze środka sprawia, że nie trzeba sprawdzać z lewej i prawej strony, czy wróg jest obecny. Nowa pochylona ściana chroni także przed pociskami przebijającymi ściany od strony środka
    • Uproszczono obszar z Ramenownią/Kubłowym Krabem. Dzięki temu mapa będzie sprawiać wrażenie bardziej otwartej, a przebicie się przez ten obszar nie będzie wymagało zbytniego polegania na przedmiotach użytkowych
    • Ograniczono głębokość schowka w kanale, by przejście przez ten obszar było bezpieczniejsze
    • Zwiększono szerokość wejścia do wieży A i ograniczono bezpieczeństwo znajdujących się w niej obrońców. Ta zmiana powinna zwiększyć możliwości kontrolowania pochylni A
    • Dostosowano kąt pochylonej ściany. Dzięki temu atakujący będą w stanie odrobinę wcześniej oczyścić tylny narożnik. Kąt ten nadal jest bezpieczny, jeśli patrzymy z wieży A, natomiast obecnie dużo prościej jest oczyścić to miejsce z rusztowania bez konieczności zeskakiwania na sam punkt
    • Dostosowano głębokość ściany w pobliżu ekranów, dzięki czemu bezpieczniej można się stąd wydostać bez konieczności używania przedmiotów użytkowych

Aktualizacja gry rankingowej

  • Dodano możliwość ukrycia wyników gier niestandardowych w historii gry

Zmiany społecznościowe

  • Przycisk „Dodaj znajomego” dostępny jest teraz wyłącznie dla sojuszników, a opcja dodania wrogiego gracza została usunięta. Każdy gracz z włączonym trybem prywatności/streamowania nie będzie miał obok swojej nazwy widocznego przycisku „Dodaj znajomego”
  • Zmieniono ograniczenia kolejki dla graczy, którzy są AFK w trakcie gry oraz tuż przed nią

Naprawione błędy

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego wskaźniki zdobycia rangi i degradacji nachodziły na rangę graczy na stronie kariery
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego na ekranie końca gry widoczna była ikona Promienisty lub komunikat o błędzie zamiast poprawnych informacji na temat rangi
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Rzut Okiem Reyny nie wyświetlał się prawidłowo na minimapie
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego kredyty nie były prawidłowo zwracane po sprzedaży broni kupionej przez innego członka drużyny
  • Naprawiono błąd, w wyniku efekt wizualny błysku niewidocznego na ekranie nie wyświetlał się prawidłowo
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego początkowa lokacja Phoenixa była przez moment widoczna na minimapie po tym, jak zginął w trakcie Drugiego Podejścia
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego efekty wizualne materializacji Omena nie odpowiadały miejscu, w którym faktycznie się pojawiał po użyciu Kroku w Mrok
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego podczas doskoku Jett słychać było dźwięk rozbrajania
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego podczas teleportacji Omena słychać było dźwięk rozbrajania
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego wabik Yoru po użyciu Zmyłki pozostawał w grze nawet po jego śmierci
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Bum Bot Raze mógł być umieszczany przez niektóre ściany
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Omen mógł mieć wyposażoną broń w trakcie używania umiejętności Z Cieni
  • Kiedy Skye używa Regeneracji, interfejs prawidłowo aktualizuje liczby
  • Naprawiono błąd kumulowania się szybkostrzelności, kiedy gracz znajduje się w zasięgu działania Stymulantu Brimstone’a, podczas gdy inny Stymulant kończy swoje działanie
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Skye nieprawidłowo wskazywała miejsce podczas wywoływania