STS
fot. Riot Games

Większy rozrzut karabinów podczas ruchu, Diament 3 tylko solo lub w duecie. Oto VALORANT w wersji 2.02

Drugi odcinek VALORANTA trwa, ale twórcy nie ustają w nanoszeniu kolejnych poprawek. Najnowszą paczkę zmian przyniesie nam aktualizacja oznaczona numerem 2.02 – co prawda owych zmian nie będzie dużo, ale jednocześnie będą one znaczące.

Deweloperzy od Riot Games postanowili bowiem nieco znerfić obecne w grze karabiny szturmowe. Te od teraz będą jeszcze bardziej niecelne jeżeli będziemy z nich strzelać podczas poruszania się. – Dzięki tym zmianom zabójstwa dokonywane podczas poruszania się z karabinami będą rzadsze, zwłaszcza na dalekich dystansach, choć wciąż możliwe z bliższej odległości. Będziemy monitorować ten temat i w razie konieczności dokonamy dalszych zmian – przyznał Jeff Landa, który w Riocie odpowiada za komunikację.

Kolejny raz namieszano też nieco w kwestii rang. Przede wszystkim od teraz będziemy mogli wejść na „nasz” poziom znacznie szybciej niż miało to miejsce dotychczas. Ponadto gracze w przedziale Żelaza do Diamentu będą nagradzani premiami za szczególnie udane występy. Niemniej jest też tutaj pewna łyżka dziegciu, bo na poziomie Diament 3 dopuszczalna będzie gra tylko solo lub w duecie. Nie będzie możliwości tworzenia całego składu znajomych, co ma przygotować graczy do wejścia na poziom Nieśmiertelnego.

Tak wygląda wizualna prezentacja wprowadzonych zmian, poniżej znajduje się natomiast pełna lista modyfikacji:

Aktualizacja broni

  • Aktualizacja celności karabinów w ruchu (Bulldog/Guardian/Phantom/Vandal)
    • Błąd w biegu z karabinami zwiększono z 3,75 jedn. do 5 jedn.
    • Błąd w chodzie z karabinami zwiększono z 0,8 jedn. do 1,1 jedn.
    • Błąd w ruchu podczas kucania z karabinami zwiększono z 0,3 jedn. do 0,8 jedn.

Aktualizacja gry rankingowej

  • Zwiększono skuteczność zbieżności oceny rankingowej: teraz gracze szybciej osiągną swoją klasyfikację matchmakingową (MMR), co przełoży się na mniejszą liczbę gier koniecznych do rozegrania celem udowodnienia swojej rangi
    • Dzięki temu gracze osiągną należną im rangę po rozegraniu mniejszej liczby gier
  • Gracze z rangą od Żelaza do Diamentu, którzy w grze poradzą sobie wyjątkowo dobrze (w porównaniu do swoich średnich wyników), otrzymają premię do oceny rankingowej
    • Chcemy nagradzać graczy, którzy zaprezentują się wybitnie w jakiejś grze, zaliczając występ ponad swoje możliwości
  • Zmieniono limit rozmiaru umówionej grupy składającej się z graczy o randze Diament 3 na 2 osoby
    • Potrzebowaliśmy sprawdzianu umiejętności przed rangą Nieśmiertelny, a ta zmiana pozwoli nam przygotować graczy na tabelę rankingową i stworzy bufor uniemożliwiający grę w pięcioosobowych grupach tuż przed osiągnięciem rangi Nieśmiertelny
  • Obecne miejsce w tabeli rankingowej wyświetlane będzie w zakładce „Kariera: Ranga aktu”. Na zakończenie aktu ostateczne miejsce w tabeli rankingowej zostanie zapisane i wyświetlane w postaci odznaki rangi aktu

Aktualizacja trybów

  • Dodano ograniczenie w sklepie z bronią w grze, by uniemożliwić graczom dokonywanie zbyt wielu zakupów w krótkim przedziale czasu, co potencjalnie mogło prowadzić do problemów z wydajnością
    • Ograniczenie to jest dość łagodne w przypadku większości trybów, jednak w trybie Deathmatch już dużo surowsze

Naprawione błędy

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego gracze mogli bezgłośnie podkładać Spike’a (autor zgłoszenia)
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego gracze nie mogli poruszać się po wyjściu z widoku z drona Sovy lub kamery Cyphera
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego gracze nie mogli opuścić widoku z kamery Cyphera lub poruszać myszą
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego podnoszenie broni leżących na sobie skutkowało próbami podniesienia ich obu
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego okienko czatu pozostawało otwarte w trakcie gry
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego wiadomości przeciwników widoczne były w trybie Deathmatch nawet po włączeniu opcji wyciszenia wszystkich wrogów
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego kara ograniczenia kolejki nie zawsze skalowała się odpowiednio w stosunku do graczy, którzy wielokrotnie pomijali kolejki
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego ekran awansu był widoczny krócej, niż powinien
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego w niektórych miejscach wyświetlana była niepoprawna ikona rangi Nieśmiertelny
  • Naprawiono kilka błędów lokalizacyjnych, które utrudniały przeczytanie tekstu w lobby oraz na ekranach końca gry i historii gry w niektórych językach
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego różne umiejętności nie działały prawidłowo na obszarze działania dymu Brimstone’a i Jett, nawet jeśli były widoczne dla ich celu
  • Naprawiono błąd związany z Krokiem w Mrok Omena, w wyniku którego można było utknąć w znacznie oddalonych narożnikach
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego po użyciu Zmyłki Yoru i posłaniu kroków przez teleport rzucany był kolejny pocisk odgrywający dźwięk agenta zamiast obiektu
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Szperacze Skye nie były w stanie wytropić wrogów na platformie z tyrolką w punkcie B na mapie Split
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Yoru po użyciu Wtargnięcia mógł utknąć w różnych miejscach
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego u Sovy nie aktywowała się prawidłowa animacja chodu po zakończeniu działania jego Sowiego Drona
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Omen mógł zmienić ekwipunek zaraz po wybraniu miejsca na mapie przy korzystaniu z umiejętności Z Cieni
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego kamera mogła „odczepić się” od Omena w trakcie korzystania z Mrocznej Osłony w przypadku słabych warunków sieciowych
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Spike’a można było podłożyć na ścianie Sage w punktach mapy Icebox
  • Zmniejszono jasność w początkowym etapie oślepienia przez błyski
Tagi: , , , ,
Przeczytaj poprzedni wpis: close

Jak nóż w masło – najlepsze zagrania drugiego tygodnia Ultraligi

Kolejny tydzień Alior Bank Ultraligi przed nami, ale raz jeszcze nim czołowe polskie drużyny League of Legends (oraz Komil & Friends) wrócą do wal...