Po ponad miesiącu dobiegła końca pierwsza edycja projektu SkillFactor. Projektu, którego częścią byli Grzegorz "SZPERO" Dziamałek, Jakub "kuben" Gurczyński, Paweł "innocent" Mocek, Janusz "Snax" Pogorzelski i Paweł "Saju" Pawelczak – niemniej największe powody do radości miał ten ostatni, bo to jego drużyna sięgnęła po mistrzowski tytuł.
W wielkim finale projektu Team Saju natrafił na ekipę Snaxa, która przeszła przez fazę grupową niepokonana. Mimo to na Nuke'u to gracze Pawelczaka długo prowadzili grę i na przerwę schodzili nawet z prowadzeniem 10:5, którego jednak nie udało im się utrzymać i dopiero w dogrywce przechylili oni szalę zwycięstwa na swoją stronę wynikiem 22:19. Na odpowiedź Teamu Snax nie trzeba było długo czekać, bo ten zdemolował rywali na Mirage'u, gromiąc ich aż 16:3! O losach tytułu przesądzić miał więc Train, na którym piątka Pogorzelskiego zaliczyła świetny comeback, wracając z wyniku 1:7. Ale ostatecznie nie miało to znaczenia, bo to zawodnicy Saja rzutem na taśmę zatriumfowali 16:14, wygrywając finałowy mecz wynikiem 2:1.
– Ta ostatnia mapa tak naprawdę pokazała, że wszystko mogło się zdarzyć. Myślę, że odrobina szczęścia była po naszej stronie i to po prostu zaważyło. Ale w chłopaków wierzyłem od początku – przyznał Saju podczas odbierania pamiątkowej tabliczki dla zwycięzców. – Chciałem podziękować wszystkim trenerom, bardzo mi się podobała ta współpraca między nami. Razem analizowaliśmy te mecze, razem o nich rozmawialiśmy. Było bardzo miło, było bardzo sympatycznie. Myślę, że najważniejsze dla wszystkich jest to, że ci młodzi ludzie mogli się tutaj zaprezentować – zapewnił szkoleniowiec zwycięskiej ekipy.
Końcowa klasyfikacja projektu SkillFactor prezentuje się następująco:
1. | Team Saju (anforczunteli | Grodd – Turas – dewik – loneanxiety47 – marcinek08pl) |
2. | Team Snax (Styropian | czajnol – pawkoem – snowie – maku – pk) |
3. | Team innocent (Elixy Clan | mati – JTK – CedrO – swizekkk – wik) |
4. | Team SZPERO (Zera | Donek – Mony – Hotten – Cieniu – Katka) |
Patronem medialnym projektu inicjatywy jest serwis Cybersport.pl.