– Z tego miejsca możemy obiecać, że drugi sezon Polish F1 Series na pewno wystartuje! – mówił nam zarząd największej polskiej ligi Formuły 1 po zakończeniu jej pierwszej edycji. I ze swoich słów się wywiązał, bo po kilku miesiącach przerwy dla organizatorów i zawodników ściganie w ramach PFS faktycznie zostaje wznowione.

Cel przyświecający prowadzeniu rozgrywek pozostaje ten sam, a jest nim promocja simracingu oraz utalentowanych kierowców w kraju. Zmieniła się natomiast pula nagród ligi, która została zwiększona prawie dwukrotnie. W zeszłym sezonie zawodnicy walczyli o 6,5 tysiąca złotych do podziału, teraz stawka wzrosła aż do prawie 13 tysięcy złotych, z czego dwa tysiące powędrują do triumfatora klasyfikacji indywidualnej. Gracze, którzy na koniec zmagań uplasują się na miejscach od drugiego do piątego, mogą liczyć na zarobek w wysokości odpowiednio 1200, 800, 600 oraz 400 złotych, do uczestników z drugiej połowy dziesiątki powędruje za to sprzęt gamingowy od HyperX. Oprócz tego przewidziane są również nagrody dla trzech czołowych zespołów w klasyfikacji konstruktorów.

CZYTAJ TEŻ:
Pierwszy sezon Polish F1 Series jest już historią – Poradzisz w podwójnej koronie

Rozdanie łupów odbędzie się dopiero po ostatnim wyścigu sezonu, wróćmy zatem do wydarzeń z bliższego planu. Jeśli zapatrujecie się na występy w PFS, to najpierw musicie wykazać się umiejętnościami podczas kwalifikacji. Formularz zapisów otworzy się jutro i będzie aktywny do 2 marca. Fotel w lidze wywalczą kierowcy, którzy najlepiej poradzą sobie na pojedynczych okrążeniach trzech odgórnie wybranych torów – Bahrain International Circuit w wariancie krótkim, Autódromo Hermanos Rodríguez oraz Interlagos w warunkach deszczowych. 8 marca zakwalifikowani gracze zostaną losowo przypisani do zespołów, ponadto każda ekipa będzie miała też stałego kierowcę rezerwowego.

Sam sezon wystartuje w 15 marca i będzie wracał do naszych domów z kolejnymi aktami co poniedziałek o godzinie 20:00. Więcej aktualnych informacji związanych z Polish F1 Series znajdziecie na profilach społecznościowych turnieju – TwitterzeFacebooku, Instagramie, Twitchu oraz nowo założonym kanale YouTube, gdzie będą pojawiały się retransmisje wyścigów. Sponsorami inicjatywy są HyperX, SemaPrint, JR Holding, WRT-Karting oraz Vending Solution. Patronem medialnym ligi jest redakcja Cybersport.pl.