STS
fot. Riot Games

Poprawki Viego, wzmocnienie Samiry i osłabienie Seraphine. Patch 11.5 trafił na serwery LoL-a

Dzisiaj środa, co oznacza kolejną aktualizację dla League of Legends. Na globalnych serwerach LoL-a pojawiła się łatka oznaczona numerem 11.5, która zgodnie z zapowiedziami Marka „Scruffy’ego” Yettera nie wprowadza tak dużo nowości jak poprzednie. Wśród osłabionych bohaterów znaleźli się m.in. Seraphine i Azir, wzmocnienia otrzymali natomiast Qiyana i Jax. Nie brakuje również nowości wśród przedmiotów oraz poprawek związanych chociażby z klientem LoL-a.

Bohaterowie

W kontekście osłabionych bohaterów warto skupić się na Seraphine. Zmiany zaimplementowane przez Riot Games mają na celu wzmocnienie jej na środkowej alejce, a osłabienie na pozycji supporta, gdzie pojawiała się najczęściej. Wzmocniono za to m.in. ogromnie znerfioną ostatnio Samirę, a samych poprawek doczekał się Viego, który niedawno zadebiutował na Summoner’s Rifcie.

Osłabieni

  • Seraphine
    • Osobowość Sceniczna (Bierna):
      • USUNIĘTO: obrażenia nut Seraphine nie zmniejszają się już z każdym trafieniem jednostek niebędących stworami
      • NOWE: nuty od sojuszników zadają od teraz 25% obrażeń nut Seraphine przeciwko wszystkim celom, w tym stworom
      • Większe obrażenia (z 4-16 na 4-24 pkt)
    • Bis (R):
      • Większy czas odnowienia umiejętności (z 160-120 na 180-120 sekund)
  • Udyr
    • Mniej zdrowia co poziom (z 99 na 92 pkt)
    • Styl Feniksa (R):
      • Mniejsze obrażenia aury (z 50-275 na 40-240 pkt w ciągu 4 sek.)
  • Rammus
    • Mniej zdrowia co poziom (z 95 na 80 pkt)
  • Shaco (Support)
    • Zabawka Niespodzianka (W):
      • Mniejsze obrażenia AOE (z 15-35 na 10-30 pkt)
      • Mniejsze obrażenia pojedynczej zabawki (z 35-95 na 25-85 pkt)
      • NOWE: zabawka zadaje 10-50 pkt dodatkowych obrażeń potworom
  • Rell
    • Mniej podstawowego pancerza (z 35 na 32)
    • Ferromancja: Rozstrzaskanie/Na Koń! (W):
      • Dłuższy czas odnowienia umiejętności (z 11 na 13 sekund [przy obu użyciach])
  • Azir
    • Powstańcie! (W):
      • Mniejsze obrażenia żołnierzy (z 60-160 na 50-150 pkt)
  • Gragas
    • Toczenie Beczki (Q):
      • Większy koszt many (z 60-80 na 80 pkt)

Wzmocnieni

  • Pyke
    • Dar Topielców (Bierna):
      • Większa wartość przechowywanego szarego zdrowia (z 10% otrzymywanych obrażeń [+25% destrukcji] na 35% otrzymywanych obrażeń [50% destrukcji], jeśli w pobliżu znajduje się 2 lub więcej wrogów)
  • Karma
    • Wewnętrzny Płomień (Q):
      • Mniejszy czas odnowienia umiejętności (z 9-7 na 8-6 sekund)
  • Trundle
    • Chaps (Q):
      • Mniejszy czas odnowienia umiejętności (z 4 na 3,5 sekundy)
  • Master Yi
    • Styl Wuju (E):
      • Większe obrażenia przy uderzeniu (z 18-50 na 20-60 pkt)
  • Sejuani
    • Furia Zimy (W):
      • Większe obrażenia przy drugim uderzeniu (z 5,25 na 6% maksymalnego zdrowia)
  • Jax
    • Więcej mocy ataku co poziom (z 3,38 na 4,25 pkt)
  • Kog’Maw
    • Broń Biomagiczna (W):

      • Większe obrażenia (z 3-6 na 3-7% maksymalnego zdrowia)
  • Qiyana
    • Rzeźbienie Ziemi (W):
      • Więcej dodatkowych obrażeń (z 8-40 [+30% AP] na 8-64 pkt [+45% AP])
    • Oszałamiający Pokaz Talentu (R):
      • Większe obrażenia (z 100-240 na 100-300 pkt)
  • Samira
    • Więcej mocy ataku co poziom (z 2,3 na 3 pkt)
    • Smykałka (Q):
      • Większy przelicznik obrażeń (z 80-110 na 80-120% TAD)

Zmienieni

  • Viego
    • Dominacja Suwerena (Bierna):
      • USUNIĘTO: Viego nie unika już pocisków wież, które są w powietrzu, gdy rozpocznie animację Przejęcia
    • Naprawione błędy:
      • Naprawiono błąd, który sprawiał, że Viego czasami przejmował dusze natychmiastowo, bez 1-sekundowego czasu rzucenia.
      • Naprawiono błąd, który sprawiał, że Viego czasami mógł przejąć duszę bohatera z nadzwyczajnie dużej odległości, jeśli użył tej umiejętności dokładnie w momencie rozpoczęcia innego przejęcia.
      • Viego nie traci już ładunków Wykradacza Dusz Mejai i Tajemniczej Pieczęci, gdy przejmie wroga. Od teraz zyskuje też ładunki Wykradacza Dusz i Tajemniczej Pieczęci wroga, którego przejmuje.
  • Twitch
    • Śmiertelny Jad (Bierna):
      • Mniejszy przelicznik mocy umiejętności (z 3 na 2,5%)
    • Walę na Oślep (R):
      • Więcej obrażeń (z 25-55 na 30-60 pkt)
      • Dłuższy czas trwania (z 5 na 6 sekund)

Przedmioty

Twórcy nadal pracują nad przedmiotami i starają się je jak najlepiej przystosować do obecnej mety. Tym razem nie musicie się martwić osłabieniami, większość zmian to zdecydowane buffy, bądź też poprawki.

  • Czarny Tasak
    • Rzeźnik: Czarny Tasak nie zadaje już dodatkowych obrażeń fizycznych
    • NOWE: Zadawanie obrażeń fizycznych bohaterowi daje 5 prędkości poruszania się na jeden ładunek Drążenia na nich na 2 sekundy
    • Mniejszy koszt (z 3300 na 3100 szt. złota)
    • Więcej zdrowia (z 300 na 400 pkt)
  • Ostrze Gniewu Guinsoo
    • Gniew: Zamienia każdy 1% szansy na trafienie krytyczne na 2 pkt dodatkowych obrażeń fizycznych przy trafieniu, do maks. 100% szansy na trafienie krytyczne. Modyfikatory obrażeń trafienia krytycznego wpływają od teraz na konwersję obrażeń przy trafieniu Gniewu.
  • Paszcza Malmortiusa
    • Mniejszy koszt (z 3100 na 2800 szt. złota)
  • Wężowy Kieł
    • Łupieżca Tarcz: Zadawanie obrażeń wrogim bohaterom powoduje, że wartość nałożonych na nich w ciągu następnych 3 sek. tarcz będzie niższa o 50% w przypadku bohaterów walczących w zwarciu i o 25% w przypadku bohaterów walczących z dystansu. Gdy zadajesz obrażenia wrogowi, który nie jest dotknięty efektem Łupieżcy Tarcz, obniżasz wartość nałożonych na niego tarcz o 50% w przypadku bohaterów walczących w zwarciu i o 25% w przypadku bohaterów walczących z dystansu.
  • Łamacz Falangi
    • Większy zasięg skoku (z 200 na 300 jednostek). Prędkość doskoku również nieco zwiększona.
    • Mniejszy przelicznik spowolnienia (z 60 na 40%)
    • Mniejszy przelicznik obrażeń (z 100 na 75% TAD)
  • Muramana
    • Szok: Ataki podstawowe zadają dodatkowe obrażenia równe 1,5% maks. many. Umiejętności w zwarciu zadają dodatkowe obrażenia równe 3,5% maks. many, a umiejętności dystansowe zadają dodatkowe obrażenia równe 2,7% maks. many. Ponadto wszystkie umiejętności zadają bohaterom dodatkowe obrażenia równe 6% całkowitych obrażeń od ataku (w tym celu ataki, które aktywują efekty zaklęcia przy trafieniu, są traktowane jak umiejętności)

Naprawione błędy/Drobne zmiany:

  • Przedstawiamy zestawy startowe: zakładka polecanych przedmiotów pokaże wam teraz najbardziej popularne kombinacje przedmiotów, z jakimi gracze rozpoczynają grę, zamiast jedynie pierwszego przedmiotu. (Wskazówka: zwykle są to mikstury). Zaoszczędziliśmy wam kilka kliknięć!
  • Poprawiliśmy renderowanie czcionek w zakładkach w szczegółowych widokach przedmiotów i wyszukiwania.
  • Dodatkowe poprawki i ulepszenia wydajności. Dodano 2 pkt. zdrowia do sklepu, by zaokrąglić liczbę.
  • Pieśń Bitewna Shurelyi od teraz poprawnie pojawia się w sklepie z przedmiotami przy filtrowaniu według kategorii „moc umiejętności” i „mana i regeneracja”.
  • KLIENT LEAGUE: Odkryliśmy i naprawiliśmy błąd, który zatrzymywał graczy na ekranie z wiadomością „Czekanie na statystyki”, zamiast kierować ich do tablicy wyników po grze.
  • KLIENT LEAGUE: Naprawiono kilka błędów związanych z renderowaniem wykresów i statystyk w historii gier.
  • KLIENT LEAGUE: Naprawiono błąd, który nie pozwalał graczom wymieniać bohaterów podczas wyboru bohaterów.
  • Efekt dźwiękowy Powrotu Łamaczki Serc Quinn od teraz odtwarza się poprawnie.
  • Leczenie W — Taktycznego Podcięcia Camille od teraz poprawnie bierze pod uwagę dodatkowe obrażenia zewnętrznego stożka zamiast obrażeń wewnętrznego stożka.
  • Naprawiono błąd, przez który Tryndamere mógł zginąć mimo swojego R — Niezmordowanego Szału, gdy został trafiony umiejętnością kontroli tłumu wzmocnioną przez Skupienie Horyzontalne.
  • Dodatkowe obrażenia Muramany i efekt bierny Rozpłatania Krwiożerczej Hydry od teraz są prawidłowo nakładane przy każdym ataku Urgota po aktywacji W — Czystki, a nie tylko przy pierwszym ataku.
  • Bohaterowie walczący z dystansu od teraz prawidłowo zyskują efekty bierne Przetrwania i Regeneracji z Tarczy Dorana.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że Udyr mógł aktywować Doładowanie Many Łzy Bogini przy każdym ataku.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że pociski Huraganu Runaana generowały dodatkowe ładunki Zdobywcy.
  • Niektórzy bohaterowie od teraz prawidłowo otrzymują doświadczenie, gdy Smok zostanie pokonany w momencie, w którym nie można ich obrać za cel umiejętnościami (Master Yi, Xayah, Zed, Kayn, Maokai, Yuumi).
  • Efekt bierny Rozpłatania Krwiożerczej Hydry od teraz konsekwentniej współdziała z podobnymi umiejętnościami.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że Ezreal nie aktywował Huraganu Runaana, gdy używał Q — Mistycznego Strzału i obracał się w tym samym momencie.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że jeśli W — Wypalenie Shyvany było aktywne, efekt bierny Rozpłatania Krwiożerczej Hydry nie działał po pierwszym ataku.
  • Łupy Wojenne Reliktowej Tarczy z zabójstw wspierającego od teraz są poprawnie naliczane do ładunków umiejętności biernej — Wielkiej Ewolucji Viktora i Kosy.
  • R — Piekielny Spust Samiry od teraz poprawnie nakłada efekt bierny Rozpłatania Krwiożerczej Hydry.
Tagi: , , ,
Przeczytaj poprzedni wpis: close

Polacy kontynuują grę w trzecich eliminacjach do VALORANT Champions Tour 2021

Wczoraj rozpoczęły się trzecie otwarte eliminacje do VALORANT Champions Tour 2021. Dla wielu ekip marzenia o upragnionym awansie skończyły się dość sz...