Dwa tygodnie po rozpoczęciu nowego Aktu w VALORANCIE Riot Games powraca do nas z nową aktualizacją. Wraz z patchem oznaczonym numerem 2.05 pojawią się pewne nowości, które mają zwiększyć efektywność walki z graczami odchodzącymi na dłużej od komputera w trakcie meczu.
AFK-ujące osoby to zmora każdej gry sieciowej i VALORANT nie jest oczywiście wolny od tego zjawiska. Wobec tego Riot Games już dawno zapowiedział karanie osób notorycznie uprzykrzających w ten sposób życie swoim towarzyszom i nie były to słowa rzucone na wiatr. Nadchodzący update w jeszcze większym stopniu zwiększy skuteczność wykrywania tego typu zachowań przy jednoczesnym zaktualizowaniu kar, w tym także tych nakładanych za niewłaściwe zachowanie na czacie. W związku z tym gracze z ograniczeniami komunikacji nie będą mieli już dostępu do kolejki rankingowej.
To zdecydowanie najważniejsze nowości, ale nie jedyne. Pewnych usprawnień jeżeli chodzi o sterowanie doczekały się takie postacie, jak Sova i dopiero co dodana do gry Astra. Kolejne poprawki dosięgły zakładek związanych z dotychczasowym przebiegiem naszej kariery, po których poruszanie się ma być dzięki temu łatwiejsze, bardziej intuicyjne i ma dostarczać większej liczby oczekiwanych przez nas informacji. Nie zabrakło też standardowej, długiej listy pomniejszych błędów, z którymi twórcom udało się uporać.
Tak wygląda wizualna prezentacja wprowadzonych zmian, poniżej znajduje się natomiast pełna lista modyfikacji:
Aktualizacja agentów
- Sova
- W menu opcji dodano unikalne skróty klawiszowe dla wznoszenia się i opadania podczas korzystania z Sowiego Drona
- Astra
- W menu opcji dodano unikalne skróty klawiszowe dla wznoszenia się i opadania podczas korzystania z Postaci Astral
Aktualizacja gry rankingowej
- Kariera: w zakładce rangi aktu można teraz włączać i wyłączać swoją rangę aktu. Domyślnie opcja ta jest włączona, jeśli jednak ktoś nie chce pokazywać swoich zdolności, zawsze może ją wyłączyć
- Zakładka historii gry pozwala teraz filtrować gry według trybu
- Za unikanie gier rankingowych ocena rankingowa graczy zostanie nieznacznie obniżona
- Dostosowano zyski i straty punktowe oceny rankingowej dla rangi Promienisty, by odpowiadały wartościom dla rangi Nieśmiertelny
- Zaktualizowano wygląd gier niestandardowych
Zmiany społecznościowe
- Ulepszono wykrywanie AFK
- Zaktualizowano kary za wykroczenia AFK. Chodzi o ostrzeżenia, ograniczenia kolejki, nieprzyznawanie PD, bany na kolejkę rankingową oraz bany na grę
- Zaktualizowano kary za wykroczenia związane z czatem. Chodzi o ostrzeżenia, ograniczenia czatu, ograniczenia kolejki rankingowej oraz bany na grę
- Przypominamy, że wykroczenia przeciwko polityce „zero tolerancji” poskutkują automatycznymi banami na grę
Naprawione błędy
- Naprawiono błąd, w wyniku którego ikony gier rankingowych były źle dopasowane w historii gry
- Astra zaczyna teraz Gorączkę Spike’a ze wszystkimi pięcioma ładunkami w postaci Gwiazdek
- Killjoy nie może teraz umieścić Blokady w innych miejscach niż na ziemi poprzez skakanie i umieszczanie jej na elementach wystających ze ścian
- Naprawiono błąd, w wyniku którego lotka Kamery Szpiegowskiej Cyphera mogła trafić graczy będących po drugiej stronie ściany
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Killjoy nie otrzymywała z powrotem ładunków za odwołanie swojego Bota Alarmowego i Działka po jej wskrzeszeniu
- Naprawiono błąd, w wyniku którego martwi wrogowie wliczali się do liczby oślepionych wrogów w raporcie z bitwy
- Naprawiono błąd, w wyniku którego kwestia Astry „Brak ładunków” nie była odgrywana dla jej umiejętności, kiedy używała Postaci Astral
- Naprawiono ogłuszający efekt Krótkowzroczności, który nie był odgrywany, kiedy Astra była w grze
- Naprawiono Kamerę Szpiegowską Cyphera, która mogła namierzać przeciwników przez ścianę Sage
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Astra miała trudności z umieszczaniem Gwiazdek na skrzyniach w części obrońców na środku mapy Icebox od strony punktu A
- Przypisania klawiszy wznoszenia i opadania dla Astry i Drona Sovy dostosowują się teraz do zmiany klawiszy przypisanych skakaniu i kucaniu
- Wskaźnik zasięgu rozbrojenia po podłożeniu Spike’a ponownie wyświetla się poprawnie
- Naprawiono rzadki błąd, w wyniku którego gracze nie mogli się poruszać albo gra nie reagowała na żadne sygnały wejściowe, dopóki nie zginęli, w przypadku przejścia lub powrotu z Postac
- Astral Astry, Drona Sovy, Zwiadu Skye lub Kamery Szpiegowskiej Cyphera.Przy okazji poprzedniego patcha wyeliminowaliśmy część przyczyn tych błędów, tym razem powinno udać się wyeliminować pozostałe
- Naprawiono błąd, w wyniku którego kolba Stingera wyglądała na oddzieloną od broni, gdy ta leżała na ziemi
- Poprawiono czytelność nazw graczy w trybie obserwatora
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Szperacze Skye nie przemieszczały się na taktycznej mapie Brimstone’a
- Naprawiono błąd w trybie obserwatora, w wyniku którego kolor tablicy wyników nie zmieniał się wraz z zamianą stron
- Naprawiono błąd, w wyniku którego pojawiała się ikona „Problem z siecią”, kiedy nie występowały żadne problemy