Mamy wtorek, przyszła więc pora na kolejną aktualizację VALORANTA. Aktualizację, która poza szeregiem zmian w balansie niektórych postaci i broni wprowadził także bardzo przydatną funkcję dźwiękową kryjącą się pod skrótem HRTF.

Czym jest HRTF w VALORANCIE?

Tłumacząc na polski, jest to transmitacja operatorowa związana z kształtem głowy. O co chodzi? – Funkcja HRTF pomaga zlokalizować odgłosy kroków wroga, przeładowań oraz odrodzeń w trybie deathmatch za sprawą systemu symulowanej przestrzeni dźwiękowej wokół was – przyznał Jeff Landa, współpracownik Riot Games ds. komunikacji. Jeżeli chcecie już teraz przekonać się, jak duża jest różnica, to polecamy przewinąć tekst nieco w dół. Tam znajdziecie przygotowany przez twórców film prezentujący te same sytuacje z wyłączonym oraz włączonym HRTF, każdy zainteresowany może więc sam wyrobić sobie opinię.

Zmiany u Viper i Yoru

Co poza tym? Pewnych zmian doczekały się trzy postacie, ale w największym stopniu zmodyfikowano Viper oraz Yoru. Riot już dawno temu zapowiadał modyfikacje w balansie tych agentów i teraz, gdy VALORANT Masters dobiegło już końca, wreszcie je wprowadził. – Pamiętajcie, że będziemy monitorować, jak te usprawnienia działają w praktyce – zapewnił Landa. Spore wzmocnienie otrzymał z kolei Bucky. Popularna strzelba będzie mieć co prawda mniejszą liczbę kul przy strzale prawym przyciskiem myszy, ale za to zmniejszono jest rozrzut, co oznacza zadawanie większych obrażeń dzięki większej liczbie pocisków, które trafią w cel.

Tak wygląda wizualna prezentacja wprowadzonych zmian:

Pełny opis najnowszej aktualizacji VALORANTA:

Aktualizacja agentów

  • Viper
    • Przeciwnicy, którzy przejdą przez Toksyczną Chmurę, Toksyczną Zasłonę lub Gniazdo Żmij Viper, natychmiast otrzymają minimum 50 pkt. rozpadu. Im dłużej przebywają w zasięgu działania toksyn, tym większy staje się ich poziom rozpadu
    • Zmniejszono rozpad rozłożony w czasie podczas przebywania w chmurze z 15 do 10 pkt.
    • Zmniejszono opóźnienie przed odnowieniem zdrowia po wyjściu z chmury Viper z 2,5 do 1,5 sek.
    • Toksyczna Chmura może zostać użyta natychmiast po podniesieniu, jednak zamiast stałego ładunku zapewnia tylko tymczasowy
    • Gdy Toksyczna Chmura jest aktywna w momencie śmierci Viper, utrzymuje się przez dodatkowe 2 sek. lub do momentu, gdy Viper skończy się paliwo
    • Zwiększono zasięg podnoszenia z 200 do 400 jedn.
    • Gdy Toksyczna Zasłona jest aktywna w momencie śmierci Viper, utrzymuje się przez dodatkowe 2 sek. przed dezaktywacją
    • Zwiększono zasięg pełnego oślepienia od ściany, by odpowiadał zasięgowi oślepienia od krawędzi dymu
    • Czas wyposażenia Jadowitego Ukąszenia skrócono z 1,1 do 0,8 sek.
    • W grach niestandardowych z włączonymi kodami i nieskończonymi umiejętnościami Viper może przytrzymać przycisk „Aktywuj” przy Toksycznej Chmurze i Toksycznej Zasłonie, by je odwołać
    • W grach niestandardowych z włączonymi kodami i nieskończonymi umiejętnościami miejsce lądowania Toksycznej Chmury jest widoczne na minimapie, gdy jest wyposażona
  • Yoru
    • Czas aktywacji błysku skrócono z 0,8 do 0,6 sek.
    • Czas trwania błysku wydłużono z 1,1 do 1,5 sek.
    • Wtargnięcie nie jest już odświeżane przy zabójstwach, a odnawiane co 35 sek.
    • Czas trwania fragmentu Wtargnięcia wydłużono z 20 do 30 sek.
    • Zasięg ujawnienia fragmentu Wtargnięcia z ukrycia zmniejszono z 7 do 4 m.
    • Dodano efekty wizualne i zasięg widoczności ruchomemu fragmentowi
    • Zmniejszono liczbę punktów ulta z 7 do 6
    • Yoru może teraz reaktywować Wtargnięcie podczas Driftu przez Wymiary
  • Killjoy
    • Killjoy może teraz podnieść wypuszczone granaty Nanoroju podczas fazy zakupów, by odzyskać ładunek

Aktualizacja broni

  • Bucky
    • Rozrzut strzału podstawowego (LPM) zmniejszono z 3,4 do 2,6 jedn.
    • Rozrzut strzału alternatywnego (PPM) zmniejszono z 3,4 do 2 jedn.
    • Zaktualizowano krzywą obrażeń dla strzału podstawowego i alternatywnego. 0-8 m – 20 pkt. obrażeń za każdą kulę / 8-12 m – 12 pkt. obrażeń za każdą kulę / powyżej 12 m – 9 pkt. obrażeń za każdą kulę
    • Zmniejszono liczbę kul dla strzału PPM z 15 do 5

Aktualizacja trybów

  • Eskalacja – umiejętności
    • Gwóźdź Programu Raze dostępny jest z dwoma ładunkami Bombowej Paki, które zostają uzupełnione w momencie stanięcia na ziemi. Ćwiczcie z tymi dopalaczami!
    • Wyrzutnia śnieżek zyskuje Łyżwy – zwiększona mobilność powinna zapewnić przewagę w starciu z bardziej zabójczymi broniami
    • Duży Nóż otrzymuje jeden ładunek Pomyślnego Wiatru (doskok Jett), który uzupełnia się po zabójstwie. Doskakujcie do woli!
    • Zmiany ekwipunku będą rzadko pojawiającą się niespodzianką. Dajcie znać, które wam się podobają!

Aktualizacja gry rankingowej

  • Można teraz sprawdzić karierę danego gracza z poziomu tabeli rankingowej w grze.
  • Słyszeliśmy, że niektórzy prosili o możliwość sprawdzenia dodatkowych informacji na temat poczynań najlepszych graczy. Możecie teraz kliknąć PPM na danej osobie w tabeli rankingowej i sprawdzić jej karierę, zobaczyć historię gry oraz inne szczegóły, a także zapoznać się z ich postępem rangi aktu
  • Jeśli jesteście w tabeli rankingowej, ale nie chcecie zdradzać swojej tożsamości, możecie wykorzystać opcję w kliencie, by widnieć jako „Tajny agent”

Jakość rozgrywki

  • Dla zwiększenia czytelności na dużej mapie sygnalizowane miejsce widoczne jest jako kursor myszy, a nie celownik

Transmitacja operatorowa związana z kształtem głowy (HRTF)

  • Dodano przełącznik dźwięku dostępny w panelu ustawień dźwięku, by umożliwić włączenie funkcji HRTF
  • HRTF umożliwia graczom korzystającym ze słuchawek odgrywanie dźwięku w symulowanej przestrzeni wokół nich
  • Obecnie przy włączonej funkcji HRTF tylko dźwięki kroków, przeładowań oraz odrodzeń w trybie deathmatch odgrywane będą jako trójwymiarowe
  • Podczas korzystania z tej funkcji zaleca się graczom wyłączenie pozostałych opcji dźwięku 3D

Naprawione błędy

  • Agenci
    • Naprawiono Bum Bota Raze, który wybuchał w przypadku trafienia w Spike’a, kiedy Raze była po stronie obrońców
    • Naprawiono niezamierzone opóźnienie podczas dezaktywacji Toksycznej Kuli lub Toksycznej Zasłony Viper
    • Naprawiono dźwięk Wtargnięcia Yoru w widoku pierwszoosobowym, który czasami był odgrywany dwukrotnie podczas rzucania teleportacji
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego wydawało się, że Astra używała Gwiazdki, a jednak nie tworzyła jej, kiedy wybrała miejsce w pobliżu innej Gwiazdki
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego Astra nie była w stanie odpowiednio skutecznie namierzać Gwiazdek na schodach i zboczach
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego gracze nadal mogli korzystać z kontrolowanych przez nich urządzeń po tym, jak ich agent został zatrzymany
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego Kamera Szpiegowska Cyphera niszczyła Kulę Bariery Sage, kiedy została umieszczona blisko niej. Widzimy, co kombinujecie
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego świat namierzany przez Omena mógł zawierać materiały Astry, jeśli ten wcześniej ją obserwował
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego Reyna i Yoru otrzymywali obrażenia od rozpadu, kiedy byli nieuchwytni
  • Jakość rozgrywki
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego obserwowanie Astry sprawiało, że mapa świata po użyciu Mrocznej Osłony przez Omena wyświetlała się na różowo
  • Tryb rankingowy
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego odznaki rangi aktu pokazywały najwyższe wygrane w nieodpowiedniej kolejności.
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego przycisk „Ukryj rangę aktu” był widoczny podczas przeglądania kariery znajomego
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego przywódcy grupy nie mogli wyrzucić obserwatorów z lobby gry niestandardowej
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego wynik bitwy z ostatniej rundy czasami wyświetlał się niepoprawnie
  • Społecznościowe
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego ostrzeżenia przed AFK nie były wyświetlane na ekranie końca gry
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego gracze z banem na kanały komunikacji nie otrzymywali wiadomości informującej o tym, że nie będą mogli dołączyć do kolejki rankingowej w trakcie trwania wspomnianego bana
    • Dodano licznik, który informuje o tym, za ile gracze z ograniczeniami kolejki będą mogli dołączyć do kolejki gier rankingowych ponownie po otrzymaniu kary
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego wskaźniki drużynowego czatu głosowego czasami nie były widoczne na końcu rundy
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego gracze nie mogli pisać znaków specjalnych i niektórych znaków interpunkcyjnych w polu komentarza w menu „Zgłoś gracza”
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego gry zakończone wykryciem oszustwa przez program Vanguard nieprawidłowo karały też niewinnych graczy za bycie AFK