To powinien być dzień przerwania dominacji McLarena w drugim sezonie Polish F1 Series. Powinien, ale w niepojętych okolicznościach wyłączność pomarańczowych bolidów na triumfy pozostała nietknięta.

Poradzisz znów wygrywa kwalifikacje

"Na tym świecie pewne są tylko śmierć i podatki" – stwierdził amerykański polityk XVII wieku, Benjamin Franklin. Dosyć popularnym zabiegiem jest rozbudowywanie cytatu z Franklina o trzecią rzecz, jakoby sugerując, że przed nią także nie uciekniemy. Powoli zbliżamy się do momentu, gdy obok śmierci i podatków umieścimy wygrane kwalifikacje w wykonaniu Tomasza Poradzisza. 15-latek przejechał kapitalne okrążenie z czasem 1:28:230, wyprzedzając drugiego Jakuba Nowaka o przeszło dwie dziesiąte sekundy, co przy tak zbliżonym poziomie zawodników jest przepaścią. Kto jednak już na tym etapie przypisywał kierowcy McLarena bezbolesne zwycięstwo w wyścigu, był w głębokim błędzie. Poradzisza i Nowaka różniła bowiem mieszanka startowa. Lider mistrzostw najszybszy przejazd w Q2 wykonał na oponach pośrednich, zaś konkurent z Mercedesa wybrał mniej wytrzymałe, choć gwarantujące lepszą przyczepność opony miękkie.

Wyścig pełen zwrotów akcji

W zasadzie jedyną szansą Nowaka na pokonanie Poradzisza było szybkie wyjście na prowadzenie i naciskanie, ile tylko fabryka dała w celu stworzenia kilkusekundowej przewagi, zanim opony przestaną odmawiać mu posłuszeństwa. W teorii nie był to prosty plan, aczkolwiek został zrealizowany kompleksowo, od A do Z. Mercedes z numerem 21 wystrzelił spod świateł niczym z procy, a następnie sukcesywnie gubił grupę pościgową. Na siódmym okrążeniu Nowak, z zapasem około czterech sekund nad Poradziszem, zjechał do alei serwisowej. Sześć kółek później rywal również odbył pitstop, ale nie zdołał zmienić swojej pozycji na torze. W kolejnych minutach z przodu uformowała się czteroosobowa grupa, do której oprócz wcześniej wymienianego duetu załapali się Patryk Krutyj oraz Seweryn Rubciak.

Końcówka wyścigu to już prawdziwy emocjonalny rollercoaster – na 24. okrążeniu Patryk Krutyj skutecznie zaatakował kolegę zespołowego, kółko później, jak na złość, Jakub Nowak stracił połączenie z sesją, a Krutyjowi za chwilę wlepiono trzysekundową karę. Tomasz Poradzisz nieoczekiwanie wjechał na autostradę do trzeciego zwycięstwa w sezonie i nikt go już z niej nie zepchnął. Za wiele zwrotów akcji jak na jeden wieczór...

Czołowa dziesiątka GP Chin:

# Kierowca Zespół Strata Punkty
1. Tomasz Poradzisz 25
2. Seweryn Rubciak +1,034 18
3. Patryk Krutyj +2,504 15
4. Jakub Nowak +6,548 13*
5. Piotr Stachulec +6,789 10
6. Eryk Szymański +13,371 8
7. Wojciech Bobrowicz +13,620 6
8. Jakub Rzeszut +21,043 4
9. Cezary Żubrowski +22,301 2
10. Antonio Hałat +23,232 1
* punkt przyznany za najszybsze okrążenie w wyścigu

Klasyfikacje Polish F1 Series po 4/16 wyścigach: 

  • Klasyfikacja kierowców
# Kierowca Zespół Punkty
1. Tomasz Poradzisz 93
2. Patryk Krutyj 58
3. Piotr Stachulec 50
4. Jakub Nowak 39
5. Jakub Rzeszut 34
6. Eryk Szymański 28
7. Seweryn Rubciak 19
8. Kamil Komoń 18
9. Antonio Hałat 14
10. Cezary Żubrowski 12
  • Klasyfikacja konstruktorów
# Zespół Punkty
1. 151
2. 84
3. 39
4. 34
5. 32
6. 24
7. 22
8. 12
9. 8
10. 0

Więcej aktualnych informacji związanych z Polish F1 Series znajdziecie na profilach społecznościowych turnieju – TwitterzeFacebooku, InstagramieTwitchu oraz nowo założonym kanale YouTube, gdzie będą pojawiały się retransmisje wyścigów. Sponsorami inicjatywy są HyperX, SemaPrint, JR Holding, WRT-Karting oraz Vending Solution. Patronem medialnym ligi jest redakcja Cybersport.pl.