W minionym roku zorganizowano BLAST Rising. Turniej będący owocem współpracy duńskiej organizacji BLAST oraz polskiej agencji Fantasyexpo został stworzony z myślą o ekipach spoza ścisłej światowej czołówki i okazał się na tyle dużym sukcesem, że dziś zapowiedziano jego drugą edycję.

Większa liczba uczestników i pula nagród drugiej edycji turnieju

Ta odbędzie się między 3 a 23 maja i od pierwszej różnić się będzie m.in. z uwagi na liczbę uczestników – tym razem na linii startu zamelduje się nie 16, a aż 24 drużyny ze Starego Kontynentu. To przełoży się na 52 mecze w formule BO3 oraz 150 godzin rywalizacji. Nie zmieniła się natomiast pula nagród, która ponownie wyniesie 30 tysięcy dolarów. Walka o nie rozpocznie się od fazy grupowej, podczas której zespoły podzielone zostaną na sześć zbiorów. Następnie najlepsza szesnastka dostanie się do play-offów, w których wykorzystana będzie drabinka pojedynczej eliminacji. Oficjalną transmisję z zawodów śledzić będzie można na kanałach BLASTA na Twitchu oraz YouTube. Ponadto organizatorzy zapewnili, iż będą współpracować także z lokalnymi komentatorami, co może oznaczać, że na niemal sto procent zobaczymy spotkania także z polskim komentarzem.

Jesteśmy zachwyceni, że możemy ponownie zorganizować BLAST Rising i zaoferować drużynom spoza światowej elity pole do pokazania swoich umiejętności. Możliwość poszerzenia sceny CS:GO dla szerokiego grona drużyn i pomoc w tworzeniu zrównoważonego ekosystemu esportowego jest czymś, co jest dla nas bardzo ważne – przyznał Andrew Haworth, komisarz BLAST Premier. – Ubiegłoroczny BLAST Rising był dla nas niesamowitym doświadczeniem. Pierwsza edycja wiele nas nauczyła, dzięki czemu do tegorocznego wydarzenia wprowadziliśmy usprawnienia oraz poszerzyliśmy jego formułę. Wiemy jak dużą wagę dla ekosystemu Counter-Strike’a odgrywają zawody BLAST Rising, dlatego jest nam niezmiernie miło, że ponownie możemy się bezpośrednio przyczynić do rozwoju sceny – stwierdził Krzysztof Stypułkowski, współzałożyciel Fantasyexpo.

Pierwsza edycja BLAST Rising odbyła się w maju 2020 roku. Udział w niej wzięły m.in. x-kom AGO oraz AVEZ Esport, jednakże po mistrzowski tytuł sięgnęli Finowie z HAVU Gaming. Ci w wielkim finale okazali się lepsi od Endpoint CeX.