Riot Games regularnie walczy z toksycznymi zachowaniami w League of Legends. Deweloper popularnej MOBY zamieścił wczoraj pierwszy w tym roku wpis na ten temat, opisując działania, które podejmuje w celu usprawnienia rozgrywki. W nim  poruszone zostały aspekty, które najczęściej irytują graczy, w wyniku czego planowane działania powinny ich niewątpliwie zadowolić. Dotykają one bowiem kwestii AFK-owania i opuszczania lobby podczas wybierania czempionów.

Redukcja szkodliwych zachowań w League of Legends priorytetem

Na samym początku Riot przypomniał nam o celach, które ma jeżeli chodzi o systemy behawioralne. Te mogły się mniej lub bardziej zmienić od ostatniej aktualizacji, która miała miejsce w zeszłym roku, dlatego też pozwolimy je przypomnieć jeszcze raz. Wyglądają następująco:

  • Redukcja częstotliwości występowania szkodliwych zachowań.
  • Łagodzenie szkód spowodowanych takimi zachowaniami.
  • Redukcja częstotliwości powtarzania szkodliwych zachowań.
  • Wykorzystanie nowo wprowadzonego systemu weryfikacji wiarygodności zgłoszeń w celu zwiększenia wiarygodności (stąd nazwa) wyników automatycznego wykrywania szkodliwych zachowań i nakładania kar.
  • Kontynuacja poprawy jakości dobierania w kolejkach bez pogarszania czasu oczekiwania i dostępności pozycji.
  • Redukcja uników na etapie wyboru bohaterów na wszystkich poziomach MMR.

Twórca League of Legends zapewnia, że nieustannie zajmuje się powyżej wymienionymi problemami, ciągle tworząc eksperymentalne rozwiązania. Jednocześnie Riot zdradził nam kilka z nich, które wprowadził ostatnimi czasy, a także takie, które dopiero zamierza zaimplementować do gry na dniach (konkretna data nie została podana).

Miarodajność zgłoszeń i dodatkowe kary za uniki i brak aktywności

Do pierwszej ze wspomnianych kategorii zalicza się weryfikacja wiarygodności zgłoszeń. – Wprowadziliśmy procedurę miarodajności zgłaszania celowego umierania i uzyskaliśmy obiecujące wyniki. Zaczęliśmy wykrywać bezsporne przypadki zachowań takich jak złośliwa gra w dżungli, mało dostrzegalny zamiar przegrania lub umierania, obciążająca lub złośliwa gra w alei oraz inne zachowania – mówią nam deweloperzy.

Za to w grupie pomysłów "na ukończeniu", czyli takich, które niedługo powinny zawitać do League of Legends, znajdziemy zwiększenie kar za uniki w kolejce oraz za brak aktywności. Riot pragnie wprowadzić dodatkowe progi blokady za wyjście z fazy wybierania i banowania bohaterów, jako że dwukrotnie wydłuża to czas oczekiwania na rozpoczęcie gry dla pozostałych 9 graczy. Jeszcze bardziej marnują oni czas, kiedy jeden z uczestników rozgrywki decyduje się iść AFK, co również ma być bardziej karane.

Tak wyglądają progi za uniki:

Istniejące progi (bez zmian)

  • Pierwszy unik w ciągu 24 godzin: 6-minutowa blokada (15-minutowa w przypadku ARAM) i -3 PL w rankingu.
  • Drugi unik w ciągu 24 godzin: 30-minutowa blokada i -10 PL w rankingu.

Nowy próg

  • Trzeci unik w ciągu 24 godzin: 12-godzinna blokada i -10 PL w rankingu.

Tak za to będą prezentować się poprawione progi za brak aktywności:

Bieżące progi:

  • Pierwszy brak aktywności: 5-minutowa blokada i automatyczna przegrana
  • Drugi brak aktywności: 10-minutowa blokada i automatyczna przegrana
  • Trzeci brak aktywności: 15-minutowa blokada i automatyczna przegrana

Poprawione progi:

  • Pierwszy brak aktywności: 5-minutowa blokada i automatyczna przegrana
  • Drugi brak aktywności: 30-minutowa blokada i automatyczna przegrana
  • Trzeci brak aktywności: 14-dniowa blokada i automatyczna przegrana

Na sam koniec Riot Games informuje nas o kolejnych obszarach League of Legends, które otrzymają aktualizacje. Są one planowane na drugą połowę 2021, a także przyszły rok. Przede wszystkim gracze ucieszą się z opcji raportowania z poziomu gry, umożliwiającej im momentalne reagowanie na toksyczne czy też nieodpowiednie zachowania. Będzie to także ułatwienie dla samych deweloperów, którym łatwiej będzie przeanalizować dany moment rozgrywki, nałożyć odpowiednią karę i wyciągnąć wnioski.

Dodatkowo możemy oczekiwać większej dywersyfikacji kar dla osobistości najbardziej łamiących zasady oraz dalszego udoskonalania wykrywania braku aktywności, celowego umierania i napaści werbalnych.