STS
wykorzystano materiały należące do McLaren Shadow

Nowe, nie znaliśmy. Poradzisz wygrywa w Kanadzie i powiększa przewagę w Polish F1 Series

Siódmy moment chwały dla McLarena w drugim sezonie Polish F1 Series stał się faktem. Tomasz Poradzisz nie wygrał Grand Prix Kanady na torze, ale był na tyle blisko Piotra Stachulca, aby po uwzględnieniu kar zabrać ze sobą pełną pulę. W sesjach Q1 i Q2 Tomasz Poradzisz rozstrzygał bezpośrednie pojedynki z Piotrem Stachulcem na swoją korzyść, […]

Siódmy moment chwały dla McLarena w drugim sezonie Polish F1 Series stał się faktem. Tomasz Poradzisz nie wygrał Grand Prix Kanady na torze, ale był na tyle blisko Piotra Stachulca, aby po uwzględnieniu kar zabrać ze sobą pełną pulę.

W sesjach Q1 i Q2 Tomasz Poradzisz rozstrzygał bezpośrednie pojedynki z Piotrem Stachulcem na swoją korzyść, ale gdy nadszedł czas na walkę o pierwsze pole, to wicemistrz poprzedniego sezonu miał do zaoferowania więcej. Czas 1:07:074 wystarczył Stachulcowi do tego, aby drugi raz w tej edycji Polish F1 Series mógł ustawić swój bolid najbliżej linii startu. Kierowcy Red Bulla i McLarena dobrali się tego wieczoru w pary, bo bilety do drugiego rzędu wykupili Jakub Rzeszut oraz Patryk Krutyj, który o jedną tysięczną wyprzedził Wojciecha Bobrowicza z Haasa.

Niezawodne i niezastąpione rozwiązania Codemasters nie chciały ułatwiać zadania organizatorom, dlatego nie obyło się bez restartu sesji. Być może zamieszanie lekko wybiło Stachulca z rytmu, bo nie ruszył najlepiej spod świateł i na dojeździe do pierwszego wirażu musiał uważać na jadącego praktycznie koło w koło Poradzisza. Prowadzenia nie stracił, ale samochód McLarena z numerem 37 migał mu w lusterkach przez długie minuty, aż do 15. kółka, gdy pojawił się w alei serwisowej. Lider klasyfikacji generalnej otrzymał opony miękkie, sugerując strategię na dwa pitstopy. Stachulec nie odpowiedział momentalnie na zagrywkę rywala, a softy nałożył dopiero siedem okrążeń później. I byłby zwycięzcą wyścigu, gdyby nie zarobiona wiele wcześniej trzysekundowa kara za wyjazdy poza wyznaczone limity toru. A tak Poradzisz znowu, po raz piąty w sezonie, otwierał listę wyników, w której na trzecim miejscu znalazł się Mateusz Wypych. Siedemnasty czas w kwalifikacjach nie dawał mu większych nadziei na podium, ale przytomny boks podczas neutralizacji oraz równe tempo zaprowadziły go na jego najniższy stopień.

Czołowa dziesiątka GP Kanady: 

# Kierowca Zespół Strata Punkty
1. Tomasz Poradzisz 25
2. Piotr Stachulec +1,691 18
3. Mateusz Wypych +19,761 15
4. Eryk Szymański +21,303 12
5. Kamil Komoń +23,286 10
6. Wojciech Bobrowicz +23,886 8
7. Jakub Rzeszut +25,541 7*
8. Maciej Ślusarczyk +28,o33 4
9. Seweryn Rubciak +30,039 2
10. Jakub Skowroński +30,961 1
* punkt przyznany za najszybsze okrążenie w wyścigu

Klasyfikacje Polish F1 Series po 7/16 wyścigach: 

  • Klasyfikacja kierowców
# Kierowca Zespół Punkty
1. Tomasz Poradzisz 159
2. Patryk Krutyj 95
3. Piotr Stachulec 86
4. Jakub Rzeszut 71
5. Eryk Szymański 50
6. Jakub Nowak 49
7. Kamil Komoń 43
8. Seweryn Rubciak 27
9. Wojciech Bobrowicz 27
10. Mateusz Wypych 26
  • Klasyfikacja konstruktorów
# Zespół Punkty
1. 254
2. 157
3. 76
4. 55
5. 53
6. 44
7. 41
8. 19
9. 12
10. 0

Więcej aktualnych informacji związanych z Polish F1 Series znajdziecie na profilach społecznościowych turnieju – TwitterzeFacebooku, InstagramieTwitchu oraz nowo założonym kanale YouTube, gdzie będą pojawiały się retransmisje wyścigów. Sponsorami inicjatywy są HyperX, SemaPrint, JR Holding, WRT-Karting oraz Vending Solution. Patronem medialnym ligi jest redakcja Cybersport.pl.

Tagi: , , , ,
Przeczytaj poprzedni wpis: close

Misfits Premier królem Heroldów, Polacy królami obrażeń i KP. Statystyki fazy grupowej EU Masters

Już tylko godziny dzielą nas od startu play-offów European Masters 2021 Spring. Wcześniej wypadałoby jednak podsumować poprzedni etap rozgrywek, czyli...