Jeśli jest środek tygodnia, w którym nie ma patcha do League of Legends, to czeka nas... lista zmian dla kolejnego patcha do League of Legends. To jak zwykle za sprawą Marka "Scruffy'ego" Yettera, który tym razem zaskoczył nas nie tyle nadchodzącymi nerfami i buffami bohaterów czy przedmiotów, a planami dotyczącymi dżungli. Co w takim razie przyniesie patch 11.10?

Patch 11.10 przyniesie buffa Yuumi i nerfa Dariusa

Po kilku aktualizacjach LoL-a, które zmieniały sporą liczbę bohaterów i to w znaczny sposób, tym razem czeka nas coś zupełnie przeciwnego. Zaledwie dwunastu czempionów otrzyma wzmocnienia bądź też osłabienia, a większość z nich będzie można określić mianem kosmetycznych. Mowa tutaj między innymi o Yuumi, Zyrze czy Talonie.

Osłabieni bohaterowie

  • Darius
    • Pochwycenie (E):
      • Dłuższy czas odnowienia umiejętności (z 24-12 na 26-18 sekund)
  • Galio
    • Tarcza Duranda (W):
      • Dłuższy czas odnowienia umiejętności (z 18-16 na 18 sekund)
      • Mniejsze obrażenia (z 8-20 na 8-15% maks. HP)
  • Talon
    • Noxiańska Dyplomacja (Q):
      • Mniejsze dodatkowe obrażenia (ze 110 na 100%)
  • Jinx
    • Mniej podstawowego pancerza (z 28 na 26 pkt)
    • Supermegarakieta Śmierci (R):
      • Umiejętność będzie mogła zadać maksymalnie 800 pkt obrażeń epickim potworom
  • Thresh
    • Mniej podstawowego zdrowia (z 561 na 530 pkt)
    • Więcej zdrowia co poziom (z 93 na 95 pkt)
  • Bard
    • Zew Wędrowca (Bierna):
      • Mniejsze obrażenia (z 40 [+12 na 5 dzwonków] na 30 [+12 na 5 dzwonków])
  • Katarina
    • Mniejsza prędkość poruszania się (z 340 na 335)

Wzmocnieni bohaterowie

  • Kennen
    • Porażenie Elektryczne (W):
      • Większe obrażenia czwartego ataku (z 10-50 [+20% AP] na 20-60 [+25% AP])
  • Kayle
    • Boskie Wywyższenie (Bierna):
      • Większe bonusy (obrażenia Aflame – z +20% AP na +25% AP; zasięg Transcendent – z 50 na 100 jednostek)
  • Lux
    • Świetlista Osobliwość (E):
      • Większe obrażenia (z 60-240 +60% AP na 60-260 pkt +70% AP)
  • Zyra
    • Cierniowy Ogród (Bierna):
      • Większa wartość spowolnienia (z 25 na 30%)
    • Szybki Wzrost (W):
      • Krótszy czas odnowienia umiejętności (z 20-12 na 18-10 sekund)
  • Yuumi
    • Grasujący Pocisk (Q):
      • Większe obrażenia (z 40-190 na 50-200 pkt)
      • Większe wzmocnione obrażenia (z 45-245 na 60-260 pkt)

Co nowego w przedmiotach?

Jest co świętować, bowiem po raz pierwszy w tym roku żaden z przedmiotów nie zostanie osłabiony. Czekają nas same wzmocnienia, aczkolwiek znikoma liczba, wszak tylko cztery. Niemniej gracze chętnie sięgający po Maskę Otchłani czy Szczelinotwórcę powinni być zadowoleni.

Wzmocnione przedmioty

  • Szczelinotwórca
    • ZMIANA: Spaczenie Pustki będzie stackować się podczas przyjmowania albo zadawania obrażeń przeciwnikom
    • Większe dodatkowe obrażenia za stacka (z 2 na 3%)
    • Mniejsze maksymalne dodatkowe obrażenia (z 10 na 9%)
  • Maska Otchłani
    • Więcej zdrowia (z 350 na 400 pkt)
    • Większe obrażenia podczas unieruchomienia (z 10 na 15%)
    • Dłuższy czas trwania unieruchomienia (z 4 na 5 sekund)
  • Ostrze Gniewu Guinsoo
    • Mniejszy koszt (z 2800 na 2600 sztuk złota)
  • Chłeptacz Posoki
    • Więcej zdrowia (z 400 na 450 pkt)
    • Mniej AD na podstawie brakującego zdrowia (z 0-15 na 0-10%)
    • ZMIANA: Leczenie Spragnionego Cięcia – z 25% AD + 8% brakującego zdrowia na 15% AD + 10% brakującego zdrowia

Jakie zmiany czekają nas w dżungli?

Ogrom zmian czeka nas (ponownie) w dżungli. Wydaje się, że deweloperzy mają problem ze zbalansowaniem tej roli. Ba, mówią o tym sami profesjonalni gracze, komentując, że jest to obecnie najsilniejsza rola, z którą Riot sobie nie radzi. Nie bez powodu cały czas widzimy aktualizacje Hecarima czy innych czempionów stworzonych do lasu. Co w takim razie czeka nas w patchu 11.10 pod kątem zmian w dżungli?

Obozy zostaną poważnie zmodyfikowane. Czas odnowienia niektórych z nich zostanie wydłużony, jeszcze inne będą zapewniać leśnikom inną liczbę punktów doświadczenia. Zaktualizowanie zostaną obrażenia potworów, sumy złota, które będą dawać i nie tylko. Co więcej, nowości powinniśmy spodziewać się także pod względem Porażenia. Umiejętność od kolejnej łatki ma odnawiać bohaterom większą ilość zdrowia, aczkolwiek jego obrażenia również podlegną aktualizacji. Jak to będzie wyglądać konkretnie? Przyjrzymy się wpisowi Marka Yettera:

Dodatkowo Scruffy zapowiedział, że zmianie ulegnie jeden z systemów, a konkretniej Pęd Fazowy. Jego czas odnowienia zostanie wydłużony do 30-10 sekund, w zależności od poziomu umiejętności. Dodatkowo zmniejszona zostanie dodatkowa prędkość poruszania się, dla postaci zasięgowych i walczących w zwarciu, kolejno do 15-40 oraz 30-60%.

Patch 11.10 ma pojawić się na oficjalnych serwerach League of Legends w przyszłą środę, 12 maja.