Mamy wtorek, nic więc dziwnego, że do VALORANTA nadchodzi nowa aktualizacja, która tym razem oznaczona zostanie numerem 2.09. Co prawda rewolucyjnych zmian nie ma, bo i nie może ich być z uwagi na zbliżające się VALORANT Masters Reykjavík 2021, ale i tak Riot Games przemyciło nieco ciekawych modyfikacji.
Największą z nich jest oczywiście zupełnie nowy tryb o nazwie Replikacja, o którym więcej przeczytać można pod tym adresem. W skrócie – uczestnicy rozgrywanych w systemie best of nine spotkań rywalizować będą między sobą, sterując dokładnie tymi samymi postaciami. Uczestnicy starć nagradzani będą oczywiście punktami doświadczenia, aczkolwiek jest w tym wszystkim pewien haczyk. Otóż nowa forma zabawy dostępna będzie tylko przez dwa tygodnie, tj. do 25 maja. A co potem? Cóż, tego pracownicy Riotu nam jeszcze nie zdradzili.
Ponadto nowa aktualizacja wprowadza do VALORANTA pewne zmiany w balansie, które dosięgły agentkę Viper oraz najnowszą dostępną w grze mapę, Breeze. Sporym wydarzeniem na pewno jest też dodanie do gier niestandardowych w trybie turniejowym przerw taktycznych. Każda z drużyn będzie mieć do swojej dyspozycji dwie takie przerwy, które trwać będą po 60 sekund. Dodatkowo deweloperzy, jak zawsze, uraczyli nas też szeregiem pomniejszych poprawek związanych z mniej lub bardziej rażącymi błędami.
Tak wygląda wizualna prezentacja wprowadzonych zmian:
Pełny opis najnowszej aktualizacji VALORANTA:
Aktualizacja agentów
- Viper
- Natychmiastowy rozpad otrzymywany w momencie wejścia w dym Viper lub przejścia przez jej ścianę zmniejszono z 50 do 30 pkt
Aktualizacje trybów
- Rusza Replikacja!
- Tryb z podkładaniem Spike’a do 5 zwycięstw
- Rundy trwające 80 sekund
- Trwająca 45 sekund runda pistoletowa i następujące po niej rundy 30-sekundowe
- Wszyscy gracze z jednej drużyny grają tym samym agentem (np. 5 Sage przeciwko 5 Jett)
- Agent wybierany jest przed meczem w toku głosowania
- Umiejętności, oprócz ultów, są odświeżane w każdej rundzie
- Gracze otrzymują 1 punkt ulta na rundę po rozpoczęciu rundy (z wyłączeniem dogrywki)
- Określona liczba kredytów w każdej rundzie niezależnie od wygranej/przegranej
- Liczba kredytów na rundę: 900 / 2400 / 3900 / 6000
- Broń i tarcza są resetowane w każdej rundzie
- Jeśli dany gracz zostanie dwukrotnie oślepiony w 4 ciągu sekund, uzyska OCHRONĘ PRZED BŁYSKIEM
- OCHRONA PRZED BŁYSKIEM: uniemożliwia oślepienie
- Czas działania: 5 sekund
CZYTAJ TEŻ: Nowy tryb gry w VALORANCIE. Co jeszcze przyniesie patch 2.09? |
Aktualizacje map
- Breeze
- Ograniczono wizję nad drewnianymi drzwiami na środku i metalowymi drzwiami na A
- Poprawiono kolizję graczy w różnych miejscach
Aktualizacje systemów gry
- Do gier niestandardowych w trybie turniejowym dodano przerwy taktyczne
- W trakcie całej gry każda drużyna może poprosić o 2 przerwy taktyczne
- Przerwy taktyczne trwają 60 sekund
- Przerwy taktyczne na czas ich trwania zatrzymują wszystkich graczy
- W przypadku pauz technicznych dostępna jest wciąż opcja „Zatrzymaj czas w grze”
- Poprawiono synchronizację wizualną smug po pociskach i efektów trafień dla obserwatorów
- Dostosowano kolor umieszczanych przedmiotów użytkowych na minimapie, tak aby odpowiadały kolorowi drużyny u obserwatorów
- Dostosowano kolor nazw w HUD-zie ekwipunku gracza, by odpowiadał kolorowi drużyny
- Zwiększono przestrzeń między opcjami „Faza końcowa gry” oraz „Zatrzymaj czas w grze” w grach niestandardowych, by zapobiec przypadkowym kliknięciom
- Poprawiono działanie urządzeń zaciskowych w przypadku dużych opóźnień
- Dokonano drobnych optymalizacji wydajności interfejsu w grach
Naprawione błędy
- Agenci
- U obserwatorów dodano kolory drużyn dla umiejętności umieszczanych przez agentów
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Mgławica Astry była nieco przesunięta po uformowaniu się w pełni
- Naprawiono efekty trafień pociskami w Sowi Dron Sovy, które pojawiały się w nieprawidłowych miejscach
- Naprawiono błędy związane z różnymi agentami i nieprawidłowymi ikonami obrażeń dla umiejętności, które były widoczne na liście zabójstw
- Naprawiono błąd, w wyniku którego dźwięk Nanoroju Killjoy był przerywany, kiedy Nanorój został zniszczony zaraz po aktywacji
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Szperacze Skye nie pokazywały liczby dotkniętych wrogów w raporcie z bitwy
- Omen nie może już upuścić Spike’a ani broni podczas rzucania Z Cieni
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Bot Alarmowy Killjoy wyświetlał błyszczące efekty wizualne, będąc niewidzialnym
- Systemy gry
- Naprawiono błąd, w wyniku którego bronie mogły być natychmiast przeładowywane po spamowaniu przycisku podniesienia kuli
- Naprawiono błąd, w wyniku którego dźwięk był ściszany o 5 dB
- Bronie
- Naprawiono występujące w widoku pierwszoosobowym efekty śniegu, które sporadycznie pojawiały się podczas strzelania
- Mapa Breeze
- Naprawiono kilka luk na mapie
- Naprawiono błąd, w wyniku którego gracze mogli zaklinować się między ścianą Sage a mechanicznymi drzwiami na Breezie (lub Ascencie)
- Tryb rankingowy
- Naprawiono błąd, w wyniku którego miejsce w tabeli rankingowej było niewidoczne na odznace rangi aktu.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego w tabeli rankingowej widoczne były progi oceny rankingowej dla poprzednich aktów. Od teraz widoczny powinien być wyłącznie próg oceny rankingowej dla aktualnego aktu