STS
fot. PUBG Corp.

Powitajcie Taego, mapę 8×8. Aktualizacja 12.2 już w PUBG

Jeżeli wyczekiwaliście nadejścia nowej mapy, to możecie już przestać nerwowo naciskać F5. Na serwerach publicznych Playerunknown’s Battlegrounds pojawiła się dziś aktualizacja 12.2, wraz z którą w grze zadebiutowało Taego! Taego trafia do PUBG Taego to pierwsza mapa o wymiarach 8 × 8 od czasów Miramaru. Wraz z nią zmagania przenoszą się do Azji, aczkolwiek w […]

Jeżeli wyczekiwaliście nadejścia nowej mapy, to możecie już przestać nerwowo naciskać F5. Na serwerach publicznych Playerunknown’s Battlegrounds pojawiła się dziś aktualizacja 12.2, wraz z którą w grze zadebiutowało Taego!

Taego trafia do PUBG

Taego to pierwsza mapa o wymiarach 8 × 8 od czasów Miramaru. Wraz z nią zmagania przenoszą się do Azji, aczkolwiek w wielu miejscach krajobraz jak żywo przypomina to, co możemy znać z Erangelu. Co ważne, nowa arena dostępna jest w trybach zarówno pierwszo-, jak i trzecioosobowym, aczkolwiek z pewnymi ograniczeniami. Rywalizować w nowym otoczeniu będziemy mogli bowiem albo solo, albo w składach – na razie twórcy PUBG nie przewidzieli uruchomienia starć dla duetów. Ucieszy was natomiast fakt, że nie będziecie musieli czekać, aż system wylosuje wam najnowszą mapę, bo ta posiadać będzie własną, odrębną kolejkę, niezależną od standardowej.

Śmierć to nie koniec walki

Ale na wprowadzeniu Taego twórcy nie skończyli, bo wraz z areną w PUBG zadebiutowało wiele nieobecnych wcześniej rzeczy i systemów. Ważnym dodatkiem jest BR powrotu, czyli system, który umożliwia zabitym w pierwszej fazie członkom składu powrót na pole walki. Najpierw jednak będą musieli oni przetrwać określony czas w odseparowanej części mapy. Kontrowersyjnym dodatkiem jest także defibrylator, dzięki któremu po powaleniu będziemy mogli sami się reanimować, nie angażując w to członków naszego zespołu. Co ponadto? Dwa nowe karabiny – szturmowy K2 oraz wyborowy Mk12 – oraz nowy pojazd w postaci czteroosobowego Pony Coupé.

Pełną listę nowości zawartych w aktualizacji PUBG prezentujemy poniżej:

Nowa mapa: Taego

  • Taego można wybrać jako polecaną mapę
  • Jest dostępna w trybach TPP i FPP
    • Udostępnione są tryby solo i squad, w tym 1-osobowy squad
    • Tryb duo nie jest dostępny
    • W zależności od serwera niektóre tryby gry lub widoku mogą nie być dostępne
  • Maksymalna liczba graczy: 100
  • Można dodawać boty
  • Ustawienie pogody: bezchmurnie
  • Brak czerwonej strefy
  • Fauna
    • Pojawiają się dwa gatunki ptaków, które nie atakują graczy, ale reagują na ruchy graczy i dźwięki strzałów
  • Mecz niestandardowy
    • Taego jest dostępne w meczu niestandardowym
    • Dostępny jest tryb sandbox

BR powrotu

  • BR powrotu jest dostępne wyłącznie w meczach trybu squad na Taego
  • Pod uwagę brani są gracze zabici przed końcem pierwszej fazy niebieskiej strefy. Ujrzą oni zegar wyświetlający czas do rozpoczęcia BR powrotu
  • Wszyscy kwalifikujący się gracze są jednocześnie wysyłani na arenę powrotu, oddzieloną od głównego pola walki, gdzie muszą znaleźć broń i wyposażenie, żeby przetrwać w rywalizacji z innymi ocalałymi
  • W BR powrotu nie ma botów ani neutralizacji
  • Gracze, którzy przetrwają na arenie powrotu do upłynięcia wskazanego czasu, są transportowani helikopterem na główną wyspę Taego z całym wyposażeniem, by kontynuować walkę o kurczaka
  • Po powrocie do walki poziom życia i wzmocnienia jest resetowany, ale zabójstwa i inne statystyki wciąż są rejestrowane
  • Co najmniej jeden gracz musi żyć, aby członkowie drużyny mogli wejść do BR powrot

Defibrylator

  • Należy nacisnąć przycisk interakcji lub kliknąć defibrylator w ekwipunku, by aktywować reanimację siebie
    • Rozpoczętej czynności nie można anulować
    • Nie można użyć tej opcji, będąc reanimowanym przez innego gracza
  • Tryb squad
    • Defibrylatora można użyć nawet wówczas, kiedy reszta oddziału jest zneutralizowana, ponieważ gracze posiadający ten przedmiot są neutralizowani, a nie eliminowani od razu
    • Dzięki temu można reanimować siebie, a następnie reanimować kolegów z drużyny
    • Jeśli wszyscy gracze posiadający defibrylator zginą, oddział zostaje wyeliminowany
  • Tryb solo
    • Gracz posiadający defibrylator jest neutralizowany, a nie zabijany na miejscu
  • Użycia defibrylatora są zapisywane w statystykach jako reanimacje

Nowa broń: K2

  • Klasa broni: AR
  • Rodzaj amunicji: 5,56 mm
  • Obrażenia: 41
  • Zasięg skuteczny: 500
  • Tryby strzału: Pojedynczy, seria, auto
  • Prędkość wylotowa: 880 m/s
  • Dodatki optyczne: Do 6x
  • Szybkostrzelność (opóźnienie między strzałami): 700 strz./min
  • Dodatki do dolnej szyny: nd.
  • Dodatki – magazynki: Wszystkie magazynki do AR
  • Dodatki – tłumiki: Wszystkie tłumiki do AR
  • Dodatki – kolby: Brak

Nowa broń: MK12

  • Klasa broni: DMR
  • Rodzaj amunicji: 5,56 mm
  • Obrażenia: 50
  • Zasięg skuteczny: 400
  • Tryby strzału: Pojedynczy
  • System podawania amunicji: 20/30 STANAG
  • Prędkość wylotowa: 930 m/s
  • Dodatki optyczne: Do 15x
  • Dodatki do dolnej szyny: Wszystkie dolne chwyty
  • Dodatki – magazynki: Wszystkie magazynki do AR/SR
  • Dodatki – tłumiki: Wszystkie tłumiki do AR/SR
  • Dodatki – kolby: Brak

Nowy pojazd: Pony Coupé

  • Moc maksymalna (KM): 1,000
  • Prędkość maksymalna: 150 km/h
  • Napęd na wszystkie koła (AWD) zapewnia maksymalną przyczepność w trudnych warunkach
  • Wprawdzie jest to samochód 4-osobowy, ale ze względu na nadwozie coupe pasażerowie na tylnych siedzeniach nie mogą strzelać z wnętrza pojazdu

Przepustka Survivor: Taego

  • Aktualizacja metod zakupu kuponów na poziomy przepustki Survivor
    • Kupony mają wartość 1 poziomu i można je kupić na stronie przepustki Survivor po przejściu na przepustkę premium
    • Kupony na poziomy zostają zastosowane w momencie zakupu. Można je kupować tylko do czasu osiągnięcia poziomu 50
    • Po osiągnięciu poziomu 50 można podnosić poziom tylko dzięki PD uzyskanym w misjach i przez rozgrywkę
  • Przygotowaliśmy dodatkową nagrodę dla graczy, którzy osiągnęli poziom 50
    • Po osiągnięciu poziomu 50 i przejściu na przepustkę Survivor premium można dalej podnosić poziom i otrzymywać dodatkowe nagrody, takie jak medale, emblematy i G-Coin
    • Grajcie do samego końca przepustki Survivor, żeby zdobyć wszystkie nagrody dodatkowe
  • Przepustka Survivor: Taego – broń i poziomy (3270 G-Coin)
    • PRZEPUSTKA SURVIVOR: Taego – skórka Kar98k, 30 poziomów
  • Przepustka Survivor: Taego – broń (990 G-Coin)
    • PRZEPUSTKA SURVIVOR: TAEGO – skórka Kar98k
  • Harmonogram
    • ROZPOCZĘCIE: środa 7 LIPCA o 04:00 CEST
    • ZAKOŃCZENIE: środa 18 SIERPNIA o 04:00 CEST

Twój sklep

  • Twój Sklep to wyjątkowe miejsce dla każdego gracza, zapewniające dostosowaną indywidualnie ofertę przedmiotów do nabycia w obniżonej cenie! Mogą w nim być dostępne nawet przedmioty, które nie są obecnie w sprzedaży w normalnym sklepie. Kiedy Twój Sklep jest otwarty, w głównym menu pojawia się komunikat, którym można do niego przejść i zapoznać się z indywidualną ofertą promocyjną. Zaglądajcie do Twojego Sklepu po każdym jego otwarciu, ponieważ dostępne przedmioty i zniżki zmieniają się za każdym razem

Więcej pojawiających się przedmiotów

  • W komentarzach społeczności wielu graczy wyrażało nadzieję na ogólne zwiększenie ilości przedmiotów pojawiających się na mapach. Po szeroko zakrojonych badaniach stwierdziliśmy, że zwiększenie ilości sprzętu zwiększy dynamikę battle royale. W związku z tym na wszystkich mapach będzie pojawiać się więcej przedmiotów. Teraz emocje battle royale staną się jeszcze intensywniejsze, gdyż będziecie mogli szybciej wyposażyć się w sprzęt
  • Zwiększenie ilości przedmiotów dotyczy tylko następujących map w meczach standardowych
    • Erangel +23,9%
    • Miramar +28,3%
    • Sanhok +16,5%
    • Vikendi +28,4%

Poprawki w wydajności

  • Zoptymalizowano wewnętrzną logikę wczytywania mapy w celu ograniczenia zacięć i spadków liczby klatek na sekundę
  • Zoptymalizowano użycie CPU przez wydajniejsze tworzenie postaci i animacje spadochronu w celu ograniczenia zacięć i spadków liczby klatek na sekundę
  • Poprawiono wydajność, optymalizując logikę związaną ze stanem zrzutu specjalnego

Drużynowy deathmatch

  • Do drużynowego deathmatchu dodano K2 i Mk12

Mecz niestandardowy

  • Do meczów niestandardowych dodano nowe pojazdy i broń oraz naszą najnowszą mapę, Taego
  • Taego
    • Dodano ustawienie pogody dostępne tylko na Taego
    • Na karcie przedmiotów dodano nowe przedmioty na Taego
    • Standardowy mecz domyślnie rozpocznie się w trybie normalnym
  • Opcja wyboru pojawiających się przedmiotów
    • Quad
    • Taego
    • Defibrylator
    • Lynx AMR
    • K2
    • Mk12
    • Quad
    • Pony Coupé
  • Dodano tryb Sandbox (wyłącznie u PUBG Partners)

Tryb szkoleniowy

  • Do trybu szkoleniowego dodano nową broń i quada
    • Quad
    • Lynx AMR
    • K2 (na stole w miejscu MG63)
    • Mk12 (blisko kuszy)
    • Dodano boisko piłkarskie z trzema piłkami
    • Uzi przeniesiono na stół z pistoletami, wcześniej znajdowało się przy kuszy

Personalizacja

  • Za zmianę płci postaci nie jest już pobierana opłata w BP
    • Opcje wyglądu postaci można zmienić w: „PERSONALIZACJA” > „WYGLĄD”

Drużynowe emotki

  • Organizator może użyć emotki sam
  • Kiedy do emotki przyłączają się koledzy z drużyny, wszyscy zaczynają emotkę w tym samym momencie, a nie przyłączają się w trakcie
  • Należy aktywować emotkę z koła emotek lub skrótem klawiszowym, a następnie aktywować czynność oczekiwania
    • Podczas oczekiwania mogą dołączać koledzy z drużyny
  • Użyj koła emotek, przycisku interakcji lub skrótu klawiszowego, a aktywuj emotkę
    • Kiedy nie ma nikogo innego, tylko postać gracza wykonuje emotkę
    • Kiedy przyłączają się koledzy, aktywowana jest ta sama emotka
    • Dostępne w lobby i podczas meczów
  • Ponieważ w sklepie i na podglądzie przepustki nie ma oczekiwania, aktywowane jest tylko wykonywanie emotki

System czatu: szepty

  • Można wysyłać szepty do każdego gracza na liście znajomych, o ile jest online
  • W czasie meczu można wyświetlać szepty od znajomych, ale odpowiadać tylko ustawionymi z góry odpowiedziami do wyboru
    • Naciśnij Enter, żeby otworzyć czat w czasie meczu
    • Można wybrać opcję ukrycia szeptów podczas gry
  • Dostępne w meczach standardowych, niestandardowych, w trybie rywalizacji, szkoleniowym i arcade
  • Czynności przypisane dotychczas do klawisza Enter nie będą przypisane do żadnego klawisza
    • Przejdź do ustawień → Przypisania przycisków, żeby przypisać inny klawisz
  • Wiadomości nie są dostępne w meczach niestandardowych w trybie esport
  • W czasie wczytywania gry niektóre wiadomości mogą nie zostać odebrane

Poprawki interfejsu i doświadczenia użytkownika – Funkcje obserwatora

  • Poprawiono interfejs statystyk gracza
    • Tytuł jest teraz kategoryzowany według statystyk
    • Zmieniono kolejność rankingu i wartości
  • Układ graficzny nazw
    • Dodano efekt graficzny przy zbieraniu przedmiotów leczących i wspomagających
    • Między bronią podstawową i dodatkową dodano pionową linię
  • Wskaźnik obrażeń
    • Do pierwszego wskaźnika obrażeń dodano efekt
    • Zwiększono zajęty obszar
  • Zmieniono wysokość interfejsu top 4
  • Dodano efekt przy korzystaniu z granatu hukowego podczas oglądania meczu w trybie widza
  • Ulepszono HUD

Udogodnienia

  • Kiedy znajomy z PUBG dołącza do gry, w okienku czatu widoczne jest powiadomienie
    • Można otrzymywać powiadomienia w lobby i podczas meczu, można też je wyłączyć
  • Jeśli otrzymasz powiadomienie w czasie meczu, możesz wysłać jeden z gotowych szeptów
  • Ustawienia
    • Dodano grafiki pomagające przy wyborze ustawień jasności

Powtórki

  • Zaktualizowano system powtórek. Pliki powtórek z poprzednich wersji są teraz nie do użytku

Poprawki błędów

  • Rozgrywka
    • Naprawiono błąd, na skutek którego gracz znajdował się po niewłaściwej stronie pojazdu podczas wsiadania do niego podczas ADS
    • Naprawiono błąd, na skutek którego perspektywa gracza pozostawała w trybie FPP podczas skoku ze spadochronem podczas ewakuacji
    • Naprawiono błąd, na skutek którego widok gracza siedzącego na tylnym siedzeniu motocykla roadster był zablokowany, jeśli kierowca nosił plecak (poziom 3) w trybie FPP
    • Rozwiązano problem graficzny z R1895
    • Naprawiono błąd, na skutek którego animacja odrzutu była krótsza niż zamierzano podczas strzelania R1895 w trybie ADS
    • Naprawiono problem wizualny z przedłużonym magazynkiem QD w połączeniu z P18C
    • Naprawiono błąd, na skutek którego efekty kroków gracza, przeskoku i wspinaczki brzmiały inaczej w zależności od pozycji innego gracza
    • Naprawiono błąd, na skutek którego strzykawka z adrenaliną jest używana jako pierwsza, nawet w obecności innych środków leczenia
    • Naprawiono błąd, na skutek którego efekt wizualny dymu uszkodzonego BRDM nie pojawiał się poprawnie w trybie FPP
    • Naprawiono błąd, na skutek którego, przycisk ponownego połączenia w lobby nie działał po usunięciu bana
    • Naprawiono błąd, na skutek którego natychmiastowy reduktor głośności nie działał w niektórych sytuacjach
    • Naprawiono błąd, na skutek którego podgląd skrzyni kontrabandy nie działał poprawnie, gdy progresywna skórka była na maksymalnym poziomie
    • Naprawiono błąd, na skutek którego lobby uruchamiało się ponownie przez dłuższy czas, a postacie nie były wyświetlane
    • Naprawiono błąd, który powodował, że kierunek kamery postaci nie zmieniał się, gdy postać zderzała się z obiektem podczas chodzenia lub biegania
    • Naprawiono błąd, na skutek którego postać unosiła się w powietrzu podczas wykonywania pewnych ruchów w lobby
    • Naprawiono błąd, na skutek którego niestandardowe zestawy respawnu nie mogły być wyświetlane w drużynowym deathmatchu z niektórymi ustawieniami skrótów klawiszowych
    • Naprawiono błąd, na skutek którego kamera cofała się podczas używania przedmiotu leczącego lub wspomagającego na tylnym siedzeniu pasażera
    • Naprawiono błąd, na skutek którego podgląd skórki jest ustawiony na „UKRYJ” podczas podglądu emotek i kuponów skórek „Crash Test” PCS4 w sklepie
    • Naprawiono błąd powodujący nieprawidłowe wyświetlanie ramienia postaci podczas zmiany trybu strzelania z pistoletu Bizon PP-19 z tylnego siedzenia motocykla lub skutera
    • Naprawiono błąd, na skutek którego SMG mogły być używane z siedzenia kierowcy motocykli, skuterów i quadów
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego gracz mógł zostać umieszczony w złej pozycji po zniszczeniu motoszybowca
    • Naprawiono błąd, na skutek którego głośność strzałów podczas czekania w trybie szkoleniowym nie była poprawna
  • Interfejs i doświadczenie użytkownika
    • Naprawiono problem, na skutek którego przewodnik po klawiszach wyświetlany w powtórce był niewygodny podczas korzystania z kontrolera na PC
    • Naprawiono błąd, na skutek którego powiadomienie pojawiało się wielokrotnie po zdobyciu medalu na tym samym poziomie mistrzostwa
    • Naprawiono błąd, na skutek którego BattleStat wyświetlał liczby przekraczające maksymalny limit
    • Naprawiono błąd, na skutek którego statystyki nie aktualizowały się poprawnie podczas szybkiego nawigowania między trybami na ekranie statystyk
    • Naprawiono błąd, na skutek którego użycie języka koreańskiego nie było możliwe podczas tworzenia gry niestandardowej
    • Naprawiono błąd, na skutek którego pojazdy nie były widoczne podczas podglądu skórek pojazdu w sklepie po pierwszym uruchomieniu gry
    • Naprawiono błąd, na skutek którego medale Chicken Dinner miały nieprawidłowe opisy
    • Naprawiono błąd, na skutek którego ikona konsoli była wyświetlana przed pseudonimem w wiadomości systemowej po otrzymaniu lub odrzuceniu zaproszenia do znajomych
    • Naprawiono błąd, na skutek którego w niektórych sytuacjach anulowanie dobierania graczy po zaproszeniu gracza do drużyny nie było już możliwe
  • Przedmioty i skórki
    • Naprawiono błąd z przenikaniem, który występował po założeniu kamizelki kuloodpornej PGI.S (poziom 2) i kamizelki (poziomy 1, 2 i 3) wraz ze strojem bojowego króliczka
    • Naprawiono błąd z przenikaniem, który występował po założeniu hełmu „Infiltrator” Duncana (poziom 1) wraz z drewnianą maską drewnianego pajaca
    • Naprawiono błąd z przenikaniem, który występował po założeniu koszuli, krawata i większości rodzajów spódnic na postaci żeńskiej
    • Naprawiono błąd z przenikaniem, który występował po założeniu dowolnych owijek wraz z koszulą z długimi rękawami
    • Naprawiono błąd z przenikaniem, który występował po założeniu kamizelki podczas noszenia określonej odzieży
Tagi: , , , , ,
Przeczytaj poprzedni wpis: close

Czy PDW może zaskoczyć mistrzów Polski? Dziś finisz piątej kolejki Ultraligi

Wczorajsze rozstrzygnięcia w Ultralidze nie zaskoczyły. Mecze co prawda przyniosły nam sporo emocji, ale wszystkie z nich zostały wygrane przez fawory...