Długo na niego czekaliśmy, ale w końcu jest. Patch 11.17 dla League of Legends zawita dzisiaj na globalnych serwerach gry. Mówimy, że jest on wielce oczekiwany, bowiem jest on jednym z ostatnich przed zbliżającymi się Mistrzostwami Świata w produkcji Riot Games. Te mają być rozegrane na łatce 11.19, a studio ma w tradycji wypuszczanie zaledwie kosmetycznych poprawek przed ich startem. Możliwe więc, że dzisiejsza aktualizacja na jakiś czas będzie jedną z ostatnich, które tyle zmodyfikują. Bo zmian jest całkiem sporo.
Patch 11.17: Osłabienie Viego i ogromne zmiany Amumu, Akshana i innych
Na początku zerknijmy na osłabionych i wzmocnionych czempionów. Tutaj nie znajdziemy za dużo zatrważających zmian. Graczy oraz fanów profesjonalnych rozgrywek niewątpliwie ucieszy nerf Viego, który sieje istny pogrom w lesie. Chociaż, jeżeliby iść tą myślą, to można zadać sobie pytanie – gdzie jest nerf Xina Zhao? Pozycja Zniszczonego Króla w lesie nie powinna już być tak mocna, chociaż z osądem powinniśmy poczekać parę dni.
W aktualizacji największą uwagę zwracają na siebie herosi, którzy zostaną zmodyfikowani. W tym gronie znalazło się czterech z nich: Gangplank, Amumu, Akshan oraz Lucian. Zgodnie z zapowiedziami, ich umiejętności zostaną konkretnie przerobione. Zarówno Smutna Mumia, jak i nasz ulubiony Pirat będą mieli więcej ładunków kolejno na swoim Q i E. To powinno teoretycznie wywindować ich popularność na Summoner's Rifcie. Nieco inaczej może być z Akshanem oraz Lucianem, których finalne zmiany wyglądają bardziej na osłabienia niż próby zbalansowania.
Zwinne Nogi z poważnym nerfem?
Na sam koniec warto dorzucić dwa grosze na temat przedmiotów i systemów. Patch 11.17 do League of Legends dotknie sumarycznie ośmiu z nich i praktycznie każdą, z wyjątkiem Zwinnych Nóg, możemy nazwać drobnostkami. Runa wybierana często przez strzelców będzie miała teraz dosyć mocno zmieniony system leczenia, więc może nie być już tak oczywistym wyborem wśród tylu postaci co do tej pory.
Osłabieni bohaterowie
- Graves
- To Koniec! (Q):
- Większy koszt many (z 60 na 80 pkt)
- To Koniec! (Q):
- Irelia
- Fala Ostrzy (Q):
- Mniejsze leczenie (z 12-20% obrażeń od ataku na 8-16% obrażeń od ataku)
- Fala Ostrzy (Q):
- Kayn
- Kosa Darkinów (Bierna):
- Mniejsza premia do obrażeń cienistego skrytobójcy (z 12-44 na 8-30% obrażeń magicznych)
- Kosa Darkinów (Bierna):
- Leona
- Zaćmienie (W):
- Mniej dodatkowego pancerza i odporności na magię (z 20-40 na 15-35 pkt)
- Zaćmienie (W):
- Viego
- Zmniejszony zasięg ataku (z 225 na 200 jednostek)
- Dominacja Suwerena (Bierna):
- Mniejsze leczenie z przejętych wrogów (z 8% + 2,5% bAD +1,5% AP + 2,5% AS na 3% +3% bAD +2% AP + 5% AS)
- Ostrze Zniszczonego Króla (Q):
- Zwiększony mnożnik obrażeń z szansy na trafienie krytyczne (z 0-75 na 0-100%)
- Ścieżka Przerażenia (E):
- Zwiększony zasięg działania kamuflażu (z 400 na 450 jednostek)
- Łamacz Serc (R):
- Zmniejszony czas działania spowolnienia (z 0,5 na 0,25 sek.)
- Zed
- Ostrze Shuriken (Q):
- Zwiększone skalowanie (ze 100 na 110% bAD)
- Cięcie Cienia (E):
- Zmniejszone skalowanie (z 80 na 65% bAD)
- Znak Śmierci (R):
- Zwiększony czas odnowienia (ze 120-60 na 120-80 sek.)
- Ostrze Shuriken (Q):
Wzmocnieni bohaterowie
- Ekko
- Rezonans Napędu Z (Bierna):
- Zwiększone obrażenia przeciwko potworom (ze 150 na 200%)
- Rezonans Napędu Z (Bierna):
- Evelynn
- Ostatnia Pieszczota (R):
- Zmniejszony czas odnowienia (ze 140-80 na 120-80 sek.)
- Ostatnia Pieszczota (R):
- Lissandra
- Zwiększone obrażenia od ataku podstawowego (z 53 na 55 pkt)
- Odłamek Lodu (Q):
- Zmniejszony koszt many (60-80 na 55-75 pkt)
- Nami
- Zwiększone podstawowe zdrowie (z 475 na 490 pkt)
- Pływy Morskie (W):
- Zmniejszony koszt many (70-130 na 70-110 pkt)
- Senna
- Rozgrzeszenie (Bierna):
- Zwiększone obrażenia trafienia krytycznego (ze 150 na 160%)
- Zwiększona częstotliwość wypadania dusz (z 4,1 na 10% za zabite przez Sennę stwory i małe potwory)
- Rozgrzeszenie (Bierna):
- Teemo
- Toksyczne Strzałki (E):
- Zwiększone obrażenia magiczne przy trafieniu (z 11-55 +30% AP na 14-58 pkt +30% AP)
- Toksyczne Strzałki (E):
- Xayah
- Bliźniacze Sztylety (Q):
- Zmniejszony czas rzucenia (z 0,25 na 0,25-0,1 sek.)
- Nawałnica Piór (R):
- Zwiększone obrażenia podstawowe (ze 125-375 na 200-400 pkt)
- Bliźniacze Sztylety (Q):
Zmodyfikowani bohaterowie
- Akshan
- Samotna Ścieżka (W):
- Kontrowanie: Akshan nie może już łapać drani po swojej śmierci
- Heroiczny Zamach (E):
- Zmniejszone obrażenia każdego strzału (z 30-130 + 10% premii do AD x 1 pkt + 30% premii do prędkości ataku na 30-110 pkt + 17,5% premii do AD x 1 pkt + 30% premii do prędkości ataku)
- Zasłużona Kara (R):
- Zmniejszony czas odnowienia po anulowaniu (15 na 5 sek.)
- Samotna Ścieżka (W):
- Gangplank
- Próba Ognia (Bierna):
- Zmniejszona prędkość ruchu (z 30 na 15-30%)
- Paktujemy? (Q):
- Aktualizacja: Liczy się jako podstawowy atak dystansowy
- Beczka Prochu (E):
- NOWE: Dodatkowe obrażenia trafienia krytycznego przy 125% skuteczności
- Zwiększona maksymalna liczba beczek (z 3 na 3-5)
- Zwiększony czas ładowania (z 18-10 na 18-14 sek.)
- Próba Ognia (Bierna):
- Amumu
- Zmniejszony przyrost zdrowia (z 80 na 75 pkt)
- Zmniejszony przyrost pancerza (z 3,8 na 3,5 pkt)
- Rzut Bandażem (Q):
- NOWE: Amumu ma teraz 2 ładunki na Q
- Czas odnowienia ładunku: 16-14 sek.
- Czas odnowienia między rzuceniami: 3 sek.
- Zmniejszone obrażenia (80-280 + 70% AP na 70-190 pkt + 85% AP)
- Rozpacz (W):
- Zwiększone podstawowe obrażenia na sekundę (z 8-24 na 12-28 pkt)
- Zmniejszone obrażenia od maksymalnego zdrowia na sekundę (z 1-2 + 0,5% na 100 pkt. AP maksymalnego zdrowia celu na 1-1,6% +0,5% na 100 pkt AP maksymalnego zdrowia celu)
- Klątwa Smutnej Mumii (R):
- Zmniejszony czas działania ogłuszenia (z 1,5-2 na 1,5 sek.)
- Lucian
- Zmniejszone obrażenia od ataku podstawowego (z 64 na 62 pkt)
- Miotacz Światła (Bierna):
- NOWE: Wzmocnienia otrzymywane od sojuszników wzmacniają kolejne 2 ataki podstawowe Luciana, które zadają dodatkowo 14 pkt. (+10% obrażeń od ataku) obrażeń magicznych. Lucian może przechowywać do 4 ataków podstawowych z Czujności
- Płomienny Wybuch (W):
- Zmniejszony koszt many (z 70 na 60 pkt)
- NOWE: Czujność zostaje aktywowana po tym, jak sojuszniczy bohater zada obrażenia oznaczonemu celowi
- Rzeź (R):
- Zmniejszona liczba strzałów (z 22-34 na 22)
- Zmniejszone obrażenia każdego pocisku (z 20-60 + 25% AD + 10% AP na 15-45 pkt + 25% AD + 15% AP)
Zmiany przedmiotów i systemów
- Boski Łamacz
- Zmniejszone obrażenia od ataku (z 40 na 35 pkt)
- Kadłubołamacz
- Zwiększone zdrowie (z 300 na 400 pkt)
- Wężowy Kieł
- Zmniejszona destrukcja (z 18 na 12 pkt)
- Koniec Rozumu
- Zmienione obrażenia magiczne przy trafieniu (z 15-80 na 15 pkt na poziomach 1-8, 25-80 pkt na poziomach 9-18)
- Widmowe Ostrze Youmuu
- Zmniejszony koszt (z 3000 na 2900 szt. złota)
- Zmniejszone obrażenia (z 60 na 55 pkt)
- NOWE: Przyspieszenie umiejętności: 15 jednostek
- Zmieniony Przepis: Młot bojowy Caulfielda + Ząbkowany Sztylet + 700 szt. złota
- Zwinne Nogi
- Zmienione leczenie (z 3-60 pkt (zależnie od poziomu; +30% dodatkowych obrażeń od ataku; +20% mocy umiejętności) na 10-100 pkt (zależnie od poziomu; +40% dodatkowych obrażeń od ataku; +30% mocy umiejętności))
- Zmniejszone leczenie ze stworów (ze 100% w zwarciu/20% z dystansu na 20% w zwarciu/10% z dystansu)
Patch 11.17 jest już dostępny na oficjalnych serwerach LoL-a. Więcej szczegółów znajdziecie tutaj.