Bawicie się w jakiejkolwiek grze sieciowej? Zatem przynajmniej raz w życiu (a zapewne więcej razy) mieliście okazję natrafić na cheatera. Postać plugawą, nikczemną, która niszczy przyjemność i odbiera chęć do gry. Cheaterzy to prawdziwa plaga, z którą kolejni producenci próbują walczyć na swój własny sposób.

Cheaterzy zmorą Warzone'a

Najgorzej sprawa wygląda w przypadku produkcji free to play, gdzie po zbanowaniu z łatwością można założyć nowe konto i oszukiwać nadal. I z takim właśnie problemem od swojej premiery zmaga się Call of Duty: Warzone. Battleroyale od Activision z miejsca podbił serca graczy zamkniętych wówczas w domach z powodu lockdownu, ale przy okazji wywoływał też ogrom frustracji. Cheaterzy stali się bowiem prawdziwą plagą zalewającą Werdańsk, z którą twórcy nijak nie potrafili sobie poradzić. Wystawiono różne działa, ale teraz przygotowano największe z nich – Ricochet. O czym mowa? O nowym systemie anti-cheat, który już w listopadzie pojawi się w Warzonie, a w kolejnych tygodniach także w Call of Duty: Vanguard.

Anti-cheat na poziomie jądra systemu

Co istotne, Ricochet, podobnie jak znany z VALORANTA Vanguard, ma działać już na poziomie jądra systemu, monitorując przy tym działanie oprogramowania i aplikacji, które próbują wejść w interakcję z Call of Duty. Dodatkowo anti-cheat ma funkcjonować również po stronie serwera, co w efekcie powinno zapewnić kompleksową ochronę przed oszustami. Co znaczące, sam program nie będzie otwarty non stop i jego działanie zostanie zakończone w momencie, gdy wyłączymy grę. Dodatkowo ma on monitorować wyłącznie aktywność związaną z samym CoD-em, co ma uspokoić osoby obawiające się o swoją prywatność związaną z gromadzeniem nadmiernej liczby danych.

Już teraz zapewniono również, że Ricochet przeszedł niezbędne testy, dzięki którym zyskano pewność w kwestii stabilności jego działania. Ponadto twórcy zapewnili, że system będzie stale rozwijany m.in. dzięki uczeniu maszynowemu. Specjalnie przygotowane algorytmy będą analizować dane otrzymywane z serwerów, by w jeszcze większym stopniu zwiększyć bezpieczeństwo graczy. A jak to wszystko będzie wyglądać w praniu? Przekonamy się już za chwilę, gdy Ricochet zostanie wprowadzony w życie.