Żaden agent nie ucierpiał podczas tworzenia łatki 3.08 – czytamy w opisie najnowszej aktualizacji VALORANTA. I faktycznie, po raz kolejny mamy do czynienia głównie ze zmianami w kliencie gry. Nie tylko postacie zostały nietknięte. Najnowsza mapa Fracture pomimo ogromnej krytyki ze strony graczy też pozostaje bez żadnych modyfikacji. Zamiast tego patch 3.08 oferuje nam naprawy błędów i drobne udogodnienia, które głównie mają wpłynąć na poprawę innych aspektów niż rozgrywka.

Powiadomienia dotyczące zgłoszeń i naprawy błędów

Dzięki najnowszej aktualizacji będziemy mogli m.in. dostosować ramkę swojego poziomu. Riot Games wcześniej sygnalizowało, że ma plany dotyczące tego aspektu gry. Wcześniej deweloperzy pozwolili nam ukryć rangę, teraz możemy zrobić podobnie z naszym levelem. To, zdaniem twórców, może zmniejszyć nieco toksyczność w grze wobec zawodników ustawionych nieco wyżej od reszty.

Patch 3.08 zaktualizował też sklep. W końcu będziemy mogli wybrać wariant danej broni, jeśli chodzi o jej ulepszenia. Dodatkowo będziemy też powiadamiani o tym, co stało się z naszym zgłoszeniem po wskazaniu niezdrowych zachowań niektórych graczy. Łatka zawiera też usprawnienia dotyczące wydajności rozgrywki. Nie ma co ukrywać, ta aktualizacja nie będzie w żadnym stopniu rewolucyjna. Zamiast tego Riot skupił się na naprawie błędów i ulepszeniu istniejących już systemów.

Patch 3.08 do VALORANTA:

Zmiany społecznościowe

  • Dodanie powiadomień po podjęciu działań dotyczących zgłoszeń

Aktualizacja postępu

  • Presonalizacja ramki poziomu:
    • Możliwość użycia dowolnej ramki poziomu konta, którą odblokowaliśmy
      • Dodanie zakładki wyboru karty gracza
    • Możliwość ukrycia poziomu konta

Aktualizacja sklepu

  • Od teraz będzie można wyposażyć dowolny poziom skórki broni

Aktualizacja wydajności

  • Ograniczono występowanie sytuacji, w których UI ulega unieważnieniu
  • Zoptymalizowano HUD Toksycznej Chmury Viper w widoku pierwszoosobowym
  • Zoptymalizowano HUD Gniazda Żmij Viper w widoku pierwszoosobowym
  • Zoptymalizowano obliczanie związane z klipowaniem broni i umiejętności

Funkcje Esportowe

  • Trenerzy mogą teraz zmieniać graczy za pomocą skrótów klawiszowych
  • Trenerzy będą mogli zobaczyć obraz w obrazie w górnej części HUD-u gracza
  • Trenerzy dziedziczą ustawienia, dzięki którym mogą zobaczyć przypisania klawiszy graczy na minimapie, podobnie jak obserwatorzy

Naprawione błędy

  • Agenci
    • Zawory na rękawicach Viper pojawiają się teraz po właściwej stronie jej dłoni w trybie leworęcznym
  • Bronie
    • Skórki broni powinny być teraz prawidłowo wyświetlane w grze
  • Mapy
    • Atakujący w przejściu A na mapie Split nie będą już mogli usłyszeć strzałów z pochylni A w trakcie fazy zakupów
    • Superumiejętność Viper nie będzie się już błędnie pojawiać, gdy zostanie umieszczony na górze skrzyń znajdujących się na punkcie B na mapie Icebox
  • Ogólne
    • Naprawienie nieskończonego kumulowania się efektu bloom
    • Obserwatorzy będą teraz widzieć sylwetki graczy przez bariery
  • Wydajność
    • Naprawiono usterkę FPS, która mogła mieć miejsce po zniszczeniu Kuli Bariery
    • Naprawiono usterki FPS związane z monitami wprowadzania
  • System gry
    • Naprawiono błąd powodujący, że sygnalizowanie (Z) podczas rozbrajania mogło spowodować jego przerwanie