W dobie odmładzania, czy po prostu ulepszania grafiki gier poprzez ray tracing mnóstwo ikonicznych tytułów otrzymało drugie życie. Tytuły wsparte przez technologię NVIDIA takie jak Minecraft, Quake 2, Fortnite, Crysis i wiele innych zostały wyraźnie odmłodzone. Grając w nowsze tytuły jak Cyberpunk 2077, Red Dead Redemption 2, czy Watch Dogs: Legion również można się wspomóc technologią śledzenia promieni. Wygląda na to, że Dota 2 prawdopodobnie również wkroczy w erę ray tracingu.
Czy ray tracing w Docie pomoże przyciągnąć nowych graczy?
Do niedawna Valve zdawało się robić niewiele, aby jego flagowiec w postaci Doty 2 zwiększał swoją bazę graczy. Jednak to się zmieniło, ponieważ poza organizowaniem The International, na którym producent raczej nie wychodzi jak Zabłocki na mydle, Valve wzięło się do pracy.
Po pierwsze w ostatnich latach gracze dostali kilka odświeżonych modeli postaci, aby nie przypominały gry sprzed dziesięciu lat, tylko ośmiu. Niestety w tym polu nadal jest dużo do poprawy. Między innymi komputerowy model Morphlinga jest stworzony z mniejszej liczby trójkątów, niż strzała i kołczan Windranger z zestawu wydanego 4 września 2020 roku i nie wygląda to najlepiej.
Po drugie anime DOTA: Dragon's Blood wydane 25 lipca 2021 roku zgarnęło dobre recenzje i rozsławiło mobę. Po trzecie w związku z produkcją Studia Mir Valve wprowadziło New Player Experience, aby nowi gracze mieli możliwość spokojnej nauki.
Użytkownik Twittera o pseudonimie wickedplayer494 zauważył, że w plikach dzisiejszej aktualizacji wystąpi możliwość wprowadzenia w przyszłości nowych komend. Najważniejszą jest opcja startu gry -gpuraytracing. Według obserwacji śledzącego sztandarowe produkcje Valve oraz League of Legends taka opcja będzie wymuszać przełączenie grafiki z DirectX na Vulcan. Pozwoli to na odciążenie procesorów i efektywne używanie ray tracingu.
Jeśli Dota wejdzie w erę ray tracingu, to przyszłość moby będzie malować się w lepszych kolorach. Ten zabieg powinien pomóc w przelaniu się technologii na kolejne tytuły wykorzystujące silnik Source 2. Dzięki temu oczekiwanie na wprowadzenie silnika do CS:GO wywoła jeszcze więcej emocji i pytań. Valve zwykle nie spieszy się z wydawaniem swoich projektów, więc należy uzbroić się w cierpliwość.
Najnowsza aktualizacja Doty pojawiła się w nocy z 14 na 15 grudnia i jej główną zawartością był zimowy Battle Pass. Więcej o aktualizacji przeczytacie tutaj.