Po dłuższej przerwie świątecznej bez aktualizacji, w końcu nadchodzi nowa łatka do VALORANTA. Trzeba podkreślić też, że wcale nie byle jaka, ponieważ patch 4.0 wprowadza nowy rozdział w grze. Wraz z nim przyszły też całkiem ważne zmiany na mapach, w broniach i systemach. Wisienką na torcie jest oczywiście nowy agent, czyli Neon, którego będziemy mogli zobaczyć w naszej grze już od tej aktualizacji. Sprawdźmy zatem szczegóły modyfikacji w tytule Riotu.

VALORANT z ogromem zmian

Przed nami naprawdę ogrom zmian i nie ma się czemu dziwić, ponieważ oprócz dłuższej przerwy bez patcha, ostatnie łatki także nie zmieniały praktycznie nic w sprawie balansu. Po nowym roku deweloperzy zakasali jednak rękawy i czeka nas prawdziwe trzęsienie ziemi. Najwięcej modyfikacji zobaczymy natomiast w broniach. Twórcy dobrali się nie tylko do za mocnego Spectre czy też niekonsekwentnego Bulldoga, ale także do trudności użycia noża. Póki co nie zobaczymy jednak większych operacji na agentach, ale te wprowadzone z pewnością na razie wystarczą.

Oprócz rewolucji w broniach, Riot Games wzięło się też porządnie za dwie mapy. No, może za jedną, ponieważ na Bindzie dostaniemy tylko zmodyfikowaną osłonę na krótkiej A. O wiele więcej zmieni się natomiast na Breeze. Bombesite A oraz B dostały dodatkowe osłony i teraz mapa jest o wiele bardziej przystępna zarówno dla obrońców, jak i atakujących.

Patch 4.0 do VALORANTA w pełnej krasie:

Aktualizacja broni

  • Nóż
    • Zwiększone obszary trafienia ataku z PPM (1,5 raza większe). Większe obszary trafienia i zasięg ataku za pomocą LPM;
    • Cele bliżej środka ataków nożem zostaną trafione w pierwszej kolejności;
    • Ataki nożem w ściany daje natychmiastowy efekt.
  • Spectre
    • Błąd strzelania występuje wcześniej;
    • Zwiększono mnożniki odrzutu krzywej i odchylenia w trakcie ruchu (z 1,25 do 1,5);
    • Mniej pocisków chronionych przed odchyleniem poziomym podczas strzelania (z 8 do 5);
    • Krótszy czas zmiany odchylenia (z 0,24 do 0,18 sekundy).
  • Ares
    • Usunięto rozkręcanie się;
    • Zwiększono szybkostrzelność (z 10 do 13).
  • Guardian
    • Usunięto utratę szybkostrzelności podczas używania celownika;
    • Dodano jeden pocisk, zanim broń przejdzie w stan stabilizacji.
  • Bulldog
    • Zwiększono szybkostrzelność podczas strzelania z biodra (z 9,5 do 10);
    • Lepsza stabilizacja w trybie serii (z 0,4 na 0,35).

Aktualizacja map

  • Bind
    • Osłona na A została zmieniona, by ograniczyć one way smokes; dodatkowa ławka przed skrzynią.
  • Breeze
    • Poszerzono przejście głównej A;
    • Dodano stos dwóch skrzyń w jaskini;
    • Zmieniono osłonę na tyłach punktu A i poszerzono basen do dalszej ściany;
    • Dokonano zmian w zakrzywionej ścianie na środku;
    • Dodano osłonę obok filaru w punkcie B; zablokowano tyły punktu nową ścianą i dodano stos skrzyń obok ściany B;
    • Drzwi na A nie mogą być już ponownie aktywowane przed ich pełnym otwarciem lub zamknięciem.

Aktualizacje systemu rankingowego

  • Dodano wymóg posiadania 20. poziomu, by móc zagrać gry rankingowe (ni edotyczy osób, które mogły tego dokonać przed zmianą);
  • Gracze w Diamencie 2 lub niżej będą mieli obniżoną karę redukcji OR o 25% w porównaniu z obecną wartością. Oznacza to, że nowa minimalna kara to przyrosty i spadki obniżone o 25% w porównaniu z wcześniejszym 50%;
  • Zwiększono wartości ważone map, co powinno spowodować wzrost ich różnorodności i spadek sytuacji, w których rozgrywka odbywa się na takiej samej mapie kilka razy z rzędu.

Naprawione błędy

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego licznik zabójstw umiejętnością popisową nie aktualizował się wizualnie;
  • Trenerzy nie będą już doświadczali problemu, który polegał na tym, że zmienianie celów za pomocą klawiszy numerycznych i kliknięć myszką nie działało.