Ogromna zmiana na rynku

Ale tak się właśnie stało! Dziś przejęcie Activision Blizzard oficjalnie ogłosił bowiem Microsoft i już teraz można powiedzieć, że transakcja ta sprawi, iż rynek gamingowy prawdopodobnie nie będzie już taki sam. – Naszą misją jest dostarczanie zabawy i rozszerzanie gamingowej społeczności tak, by dotarła ona do każdego na planecie. Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że gaming to najbardziej dynamiczna forma rozrywki na świecie i sami doświadczyliśmy siły więzi społecznych i przyjaźni, które są możliwe właśnie dzięki grom. W ramach realizowania tejże misji mam niesamowicie ekscytującą możliwość, by ogłosić, iż Microsoft doszedł do porozumienia w sprawie przejęcia Activision Blizzard – przyznał Phil Spencer, dyrektor generalny Microsoft Gaming.

Transakcja za blisko 70 miliardów dolarów!

Co to oznacza? Że Microsoft zarządzać będzie takimi studiami, jak m.in. Blizzard Entertainment, Infinity Ward, Major League Gaming, Raven Software, Sledgehammer Games czy też Treyarch. Tak więc w portfolio giganta z Redmond znajdą się takie produkcje, jak Candy Crush, Tony Hawk, Diablo, Hearthstone, Guitar Hero, StarCraft czy też Call of Duty. Szczególnie ta ostatnia seria to ogromna wartość dodana, wszak kolejne odsłony CoD-a za każdym razem cieszą się ogromną popularnością. Co ciekawe, od teraz marką Microsoftu jest również Crash Bandicoot, czyli cykl, który debiutował jako... ekskluzywna produkcja dostępna wyłącznie na PlayStation. Tak czy inaczej, pozyskanie wszystkich tych brandów to wspaniała wiadomość dla posiadaczy Game Passa, których już teraz jest ponad 25 milionów. A można spokojnie przyjąć, że dzięki dodaniu do abonamentu gier Activision Blizzard, co zostało już potwierdzone, liczba nabywców abonamentu będzie tylko rosnąć.

Nic więc dziwnego, że Microsoft nie wahał się wyłożyć na stół naprawdę potężnych pieniędzy. Jak możemy wyczytać w oficjalnym komunikacie, firma zapłaciła po 95 dolarów za akcję Acti Blizz, co w sumie dało 68,7 miliarda dolarów! Co oczywiste, cała transakcja musi jeszcze zostać sfinalizowana. A aby tak się stało, zezwolenie muszą wydać wszystkie organizacje antymonopolowe, które będą analizować poszczególne elementy przejęcia. W związku z tym oczekuje się, że wszystko zostanie dopięte w roku obrotowym 2023. A gdy już tak się stanie, MS będzie trzecim największym przedsiębiorstwem gamingowym na świecie, ustępując pod tym względem tylko dwóm azjatyckim gigantom, tj. Tencentowi oraz Sony.

Kolejne znaczące przejęcie

Co warte wspomnienia, nie jest to pierwsza w ostatnich miesiącach sytuacja, w której Microsoft staje się właścicielem znanej firmy posiadającej potężne marki. Wszak półtora roku temu za 7,5 miliarda dolarów firma założona przez Billa Gatesa i Paula Allena przejęła Bethesdę, a wraz z nią również id Software, Arkane Studios czy też Tango Gameworks, czyli takie serie, jak Dishonored, Prey, Doom, Wolfenstein oraz przede wszystkim The Elder Scrolls.