Spore zmiany w VALORANCIE
Co więc otrzymaliśmy wraz z patchem oznaczonym numerem 4.04? Jest to m.in. odświeżona wersja Iceboksa, czyli mapy dość popularnej w esportowych rozgrywkach. – Ta seria zmian na Icebox dotyczy głównie punktu B i modyfikacji niektórych problematycznych miejsc rozsianych po całej mapie. Wkrótce pojawi się artykuł, w którym projektant mapy, Joey Simas, szczegółowo wyjaśni te zmiany i wskaże, czego spodziewamy się po Icebox w najbliższej przyszłości – przyznał Jeff Landa, strateg komunikacji Riotu. Tak czy inaczej, spora liczba miejscówek doczekała się mniej lub bardziej znaczących modyfikacji, które w oczywisty sposób wpłyną na rozgrywkę. Czas więc zmienić dotychczasowe przyzwyczajenia.
Podobny komunikat można skierować także do osób lubujących się w grze agentami z kategorii kontroler. Mowa tutaj o takich bohaterach, jak Omen, Brimstone, Astra czy też Viper. Niemniej największe zmiany dosięgły wspomnianego we wstępie Yoru. Azjata bowiem został w dużym stopniu przebudowany, zyskując przy tym zupełnie nowe możliwości. – Yoru dostał kilka nowych narzędzi do dyspozycji i już przymierza się do Wtargnięcia do waszych serc. [...] Cieszymy się, że możemy poświęcić więcej uwagi umiejętnościom Yoru związanym z myleniem wroga, i nie możemy się doczekać, aż go znów zobaczymy w waszych rękach! – zapewnił Landa.
Oto pełny opis patcha 4.04 do VALORANTA:
Aktualizacja agentów
- Ogólne
- Poprawiono system służący do używania umiejętności w wybranych miejscach na ziemi. Ta aktualizacja powinna ułatwić odnajdywanie prawidłowych lokacji w wąskich przestrzeniach. Oto lista umiejętności, których ona dotyczy: Krok w Mrok Omena, Gniazdo Żmij Viper, Znak Rozpoznawczy i Schadzka Chambera, wszystkie umiejętności Killjoy, Wtargnięcie Yoru, Kula Bariery Sage
- Omen
- Skrócono czas odnowienia Mrocznej Osłony z 40 sek. do 30 sek.
- Zwiększono koszt Mrocznej Osłony ze 100 do 150 kredytów
- Prędkość pocisku Mrocznej Osłony zwiększona z 2800 do 6400 jedn.
- Zmniejszono koszt Kroku w Mrok ze 150 do 100 kredytów
- Opóźnienie Kroku w Mrok przed teleportem zmniejszone z 1 do 0,7 sek.
- Przesunięto strefę generowania Paranoi do przodu, aby gracze obok Omena nie byli trafiani
- Brimstone
- Skrócono czas tworzenia Podniebnego Dymu z 2 do 1 sek.
- Zwiększono zasięg Podniebnego Dymu z 5000 do 5500 jedn.
- Zwiększono wysokość Podniebnego Dymu, aby wyrównać ją względem pozostałych kontrolerów
- Teraz poza szybkostrzelnością Nadajnik Stymulujący powoduje też zwiększenie prędkości o 15%
- Astra
- Zmniejszono maksymalną liczbę Gwiazdek z 5 do 4
- Wydłużono czas odnowienia pozyskiwania Gwiazdki z 14 do 25 sek.
- Astra może teraz podnosić umieszczone Gwiazdki podczas fazy zakupów, aby błyskawicznie otrzymać zwrot ich ładunków
- Zwiększono maksymalną odległość rozmieszczenia Gwiazdek z 10 000 do 30 000 jedn., aby pozwolić Astrze używać ich w najdalszych zakątkach mapy
- Wydłużono czas odnowienia Studni Grawitacyjnej z 25 do 45 sek.
- Zmniejszono rozmiar Studni Grawitacyjnej z 525 do 475 jedn.
- Studnia Grawitacyjna nie będzie już miała wpływu na postacie znajdujące się w całości wewnątrz niej
- Wydłużono czas odnowienia Pulsu Nowej z 25 do 45 sek.
- Puls Nowej nie będzie już miał wpływu na postacie znajdujące się w całości wewnątrz niego
- Wydłużono czas odnowienia Mgławicy z 14 do 25 sek.
- Poszczególne czasy odnowienia Mgławicy upływają teraz sekwencyjnie, a nie jednocześnie.
- Zwiększono rozmiar Mgławicy z 410 do 475 jedn.
- Gdy Astra wejdzie w Postać Astral, jej sygnały nie będą już blokowane przez elementy geometrii poziomów, których ona nie widzi
- Pierścień celownika w Postaci Astral zostaje zmniejszony do jednego kręgu, który odpowiada ujednoliconemu rozmiarowi wszystkich jej zdolności użytkowych
- Pierścień celownika Astry nie będzie już losowo znikał podczas celowania w niektórych częściach mapy
- Zwiększamy prędkość nakładki, która pojawia się na ekranie Astry podczas wchodzenia i wychodzenia z Postaci Astral
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Gwiazdki pojawiały się nieco powyżej miejsca, w które celowała Astra
- Viper
- Zwiększono wykorzystanie paliwa o 50% podczas jednoczesnego korzystania z Toksycznej Zasłony i Toksycznej Chmury
- Pasek paliwa Viper będzie teraz czerwony przy poziomie zbyt niskim na aktywację jej umiejętności
- Wydłużono czas odnowienia Toksycznej Zasłony po deaktywacji z 6 do 8 sek.
- Odliczanie czasu odnowienia Toksycznej Zasłony rozpoczyna się, gdy jej dym zacznie się rozwiewać, a nie gdy rozlegnie się dźwięk sygnalizujący deaktywację
- Skrócono opóźnienie deaktywacji Toksycznej Zasłony z 1 do 0,8 sek.
- Obok Toksycznej Zasłony pojawią się teraz żółte światła wskazujące, że jest ona w trakcie odnawiania
- Usunięto opóźnienie wyłączenia Toksycznej Zasłony, gdy Viper jest stłumiona
- Dodano wyjątkową kwestię mówioną, którą można usłyszeć, gdy dym Viper zostanie anulowany przez stłumienie
- Wydłużono czas odnowienia po deaktywacji Toksycznej Chmury z 6 do 8 sek.
- Odliczanie czasu odnowienia Toksycznej Chmury rozpoczyna się, gdy jej dym zacznie się rozwiewać, a nie gdy rozlegnie się dźwięk sygnalizujący deaktywację
- Skrócono opóźnienie deaktywacji Toksycznej Chmury z 1 do 0,8 sek.
- Obok Toksycznej Chmury pojawią się teraz żółte światła wskazujące, że jest ona w trakcie odnawiania
- Usunięto opóźnienie wyłączenia Toksycznej Chmury, gdy Viper jest stłumiona
- Dodano wyjątkową kwestię mówioną, którą można usłyszeć, gdy dym Viper zostanie anulowany przez stłumienie
- Skrócono czas trwania Jadowitego Ukąszenia z 6,5 do 5,5 sek.
- Yoru
- Zmniejszono liczbę ładunków Zmyłki z 2 do 1
- PZ wabika: 150 pkt
- Wabik wygląda teraz jak pełna wersja Yoru w ruchu i można go wysłać jedynie naprzód
- Kliknij prawym przyciskiem myszy, aby umieścić nieruchomy znacznik dla wabika. Aktywuj go ponownie, tak jak w przypadku kroków, aby stworzyć wabik, który będzie biec do przodu
- Po otrzymaniu obrażeń od broni wroga wabik ładuje się, odwraca w stronę, z której padł strzał, i po niewielkim opóźnieniu eksploduje. Wrogowie znajdujący się w stożku zostają oślepieni
- Zwiększono liczbę ładunków Wtargnięcia z 1 do 2
- Koszt Wtargnięcia: 200 kredytów
- Usunięto odświeżanie czasu odnowienia ładunków Wtargnięcia, przywrócono reset po 2 zabójstwach
- Teraz można udać Wtargnięcie, wciskając F po najechaniu myszką na nadajnik. Fałszywemu teleportowi będą towarzyszyć odgłosy i efekty wizualne, tak jakby Yoru próbował z niego skorzystać
- Skrócono czas ukrycia teleportu nadajnika z 1,5 do 0,5 sek.
- Zmniejszono zasięg dźwięku teleportu nadajnika teleportu podczas przenoszenia z 22,5 do 12,5 m
- Zwiększono prędkość nadajnika teleportu z 675 do 800 jedn.
- Po aktywacji fałszywego teleportu nadajnik tworzy małą naklejkę na ziemi na 30 sekund, aby wskazać jego miejsce docelowe
- Wydłużono czas trwania Driftu przez Wymiary z 8 do 10 sek.
- Yoru nie jest ujawniany wrogom podczas Driftu przez Wymiary
- Wydłużono opóźnienie odstawienia Driftu przez Wymiary z 0,6 do 1,2 sek.
- Yoru może teraz wykorzystać wszystkie zdolności użytkowe podczas używania swojego ulta
- Kroki Yoru można teraz usłyszeć w promieniu 15 m od miejsca, w którym się znajduje
- Dodano opóźnienie rzucenia podczas użycia Driftu przez Wymiary, co zapobiega występowaniu momentu nietykalności w chwili rzucenia
Aktualizacja map
- Ascent
- Kulę B można teraz zabrać bezpośrednio z dolnego pudełka (wcześniej trzeba było wykonać podwójny skok do pudełka, aby ją zdobyć)
- Icebox
- Korytarz ze strefy odrodzenia atakujących w pobliżu zielonej alei został przeniesiony do pierwszego schowka. Ta zmiana ma na celu zapewnienie atakującym nowej drogi do zielonego B, aby nie musieli wchodzić tam z dwóch podobnych pozycji
- Zielona aleja została delikatnie poszerzona. Teraz poruszanie się nią powinno być wygodniejsze
- Zwiększono przestrzeń w zielonej alei w pobliżu tej żółtej. Dzięki temu kąty prowadzące do punktu B oraz bałwana powinny być bardziej przejrzyste i czytelne
- Zmodyfikowano żółty kontener i dodano nowy stos skrzyń. Gdy gracze przyzwyczaili się już do Icebox, zauważyliśmy, że w wielu rundach walka toczy się o zakotwiczenie się za żółtym kontenerem po podłożeniu Spike’a. Ta zmiana powinna pozwolić żółtej strefie zachować część swojej wartości, a jednocześnie zwiększyć znaczenie obrony samej strefy podkładania
- Usunięto kontener na dole i zmieniono tę część mapy w schowek skierowany w stronę zielonej alei. Poszerzono wejście do górnego kontenera i dostosowano jego położenie. To powinno ułatwić graczom odizolować walkę wokół tego punktu i zwiększyć znaczenie wykorzystywanych narzędzi
- Przesunięto ścianę i żuraw bliżej punktu B. Zwężenie tego miejsca pozwala większej liczbie kontrolerów na wygodne korzystanie ze swoich narzędzi bez konieczności przejmowania się odstępami
- Dodano ścianę w budynku na tyłach B. Chcemy zachęcić atakujących do atakowania dalej i kontrolowania większej przestrzeni. Wprowadzenie ściany w tym budynku powinno ułatwić graczom zakotwiczenie się przy bałwanie. Ta zmiana powinna również podkreślić rolę przegrody w punkcie B do odcinania rotacji
- Zmodyfikowano strefę podkładania w punkcie B. Ta zmiana ma na celu zwiększenie różnorodności sposobów podkładania Spike’a bez utraty bezpiecznych, domyślnych opcji. Teraz można go podłożyć również na moście prowadzącym od kuchni do górnego kontenera
- Zmodyfikowano tylną ścianę w kuchni. Ta zmiana powinna zwiększyć komfort poruszania się po tym miejscu i ułatwić graczom oczyszczanie go z wrogów
- Dodano skrzynie w pomarańczowej alei, aby zasłonić widok spod kanału
- Uproszczono i lekko zwężono geometrię rampy z kotłem. Teraz w całości spowije go dym, a szczyty głów na rampie powinny pojawiać się w bardziej przewidywalny sposób
- Zmodyfikowano zasłonę w tylnej części punktu A. To powinno zapewnić obrońcom nieco więcej miejsca na zakotwiczenie
- Usunięto rury, które umożliwiały wychylanie od strony atakujących. Możliwość wyglądania przeciwników przez atakujących z punktu A może być nieco przytłaczająca. Ta zmiana powinna ułatwić obrońcom izolowanie miejsc, w których może pojawić się zagrożenie
- Obniżono przejście do punktu A, aby uniemożliwić strzelanie w stopy graczy na górze ekranu
Aktualizacja gry rankingowej
- System deterministycznego doboru map będzie działał w oparciu o trzy zasady, gdy już gracze zechcą rozegrać mecz.
- System uwzględni wszystkie mapy, na których gracze walczyli w ciągu ostatnich 5 gier w danym trybie.
- System usunie wszystkie mapy, na których gracze walczyli dwukrotnie w ciągu ostatnich 5 gier.
- System wybierze mapę, na której gracze walczyli najrzadziej
- Jeśli wszystkie mapy zostaną usunięte zgodnie z powyższą zasadą, ponownie trafią one do puli i system wybierze mapę, na której gracze walczyli najrzadziej
Naprawione błędy
- Agenci
- Naprawiono błąd, w wyniku którego wrogowie czasami nie uruchamiali Potykacza Cyphera
- Naprawiono błąd, w wyniku którego wybuch nie pojawiał się, gdy Astra podłożyła ładunek w Postaci Astral
- Naprawiono błąd, w wyniku którego odgłos Toksycznej Zasłony Viper był odtwarzany w następnej rundzie, jeśli aktywowano ją w momencie zakończenia tej poprzedniej
- Naprawiono błąd, w wyniku którego ikona Wtargnięcia Yoru pojawiała się jako wielki biały krąg na mapie celowania Brimstone’a
- Naprawiono błąd, w wyniku którego teleport Chambera czasami nie działał prawidłowo, jeśli został użyty tuż po wystrzeleniu ostatniego naboju Łowcy Głów
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Majstersztyk Chambera tworzył nieregularne strefy spowolnienia przy strzelaniu w kierunku KAY/O korzystającego z NULL/cmd
- Społecznościowe
- Naprawiono błąd dotyczący nieaktywnych graczy w trybie Eskalacji
- Funkcje esportowe
- Naprawiono błąd, w wyniku którego zegar nachodził sam na siebie podczas wyświetlania megamapy jako obserwator
- Systemy gry
- Naprawiono błąd, w wyniku którego można było stuknąć kółko przewijania, aby wywołać odgłos rozbrajania bez rozpoczęcia tej czynności
Oficjalny opis patcha 4.04 w VALORANCIE znajdziecie pod tym adresem.