Ogromny plecak i oznaczająca wrogów luneta

Do gry dodano bowiem m.in. plecak taktyczny, którego znaczenie, zwłaszcza w późniejszych etapach spotkań, będzie ogromne. Dzięki niemu bowiem nic nie będzie stało na przeszkodzie, byśmy nieśli przy sobie np. zapasową kamizelkę czy też broń. Co prawda odbędzie się to kosztem jednego ze slotów na oręż, ale może się to okazać zbawienne, gdy np. po mało udanej akcji nasz Kevlar zostanie doszczętnie zniszczony, a w okolicy nie będzie żadnej możliwości szabrunku. Co ciekawe, w ekwipunku w miejscu na broń podstawową możemy umieścić też drugi nowy przedmiot, tj. lunetę obserwatora. Jest to coś, co doskonale mogą znać fani serii Far Cry. Dzięki owej specjalnej lornetce będziemy mogli bowiem wykrywać oraz oznaczać wrogów na naszym ekranie. Ogromna zmiana, prawda? W tej sytuacji mniej użyteczny może stać się np. Ghillie Suit, który na bardziej zalesionych mapach zapewniał niemalże niewidoczność.

Pełną listę nowości zawartych w aktualizacji PUBG prezentujemy poniżej:

Nowe wyposażenie taktyczne: Plecak taktyczny

  • Plecak taktyczny
    • Zajmuje miejsce na broń podstawową
    • Ma cztery miejsca na dodatki
    • Pojawia się na każdej mapie
    • Będzie dostępny w meczach standardowych, meczach niestandardowych, trybie szkoleniowym i trybie sandbox (tylko PC)
    • Pomieści prawie każdy przedmiot, w tym broń, hełmy, kamizelki, paczki przedmiotów itd. Paczki przedmiotów (na przykład amunicji) zajmują jedno miejsce, ale jest limit wagowy, wynoszący 60 na miejsce, który dotyczy tylko przedmiotów w paczkach. Broń z dodatkami będzie przechowywana tak, jak jest
  • W plecaku taktycznym nie można umieścić innego plecaka taktycznego
    • W bagażniku Portera nie można umieścić plecaka taktycznego
  • Przedmioty w plecaku taktycznym są dostępne tylko dla noszącego
    • Przed użyciem należy wyjąć przedmiot z plecaka
  • Kiedy gracz trzyma plecak w rękach, normalna interakcja zbierania przedmiotów zostanie zastąpiona nową interakcją umieszczenia przedmiotu bezpośrednio w plecaku taktycznym
  • Broń trzymana w plecaku taktycznym zachowuje wszystkie zamontowane dodatki i nie dotyczy jej opcja wymiany dodatków przy zamianie na inną broń
    • Opcja wymiany dodatków umożliwia włączenie lub wyłączenie automatycznego przenoszenia zgodnych dodatków na podnoszoną broń
  • Broń naładowana przed włożeniem do plecaka taktycznego pozostanie naładowana po wyjęciu

Nowe wyposażenie taktyczne: Luneta obserwatora

  • Luneta obserwatora
    • Zajmuje miejsce na broń podstawową
    • Pojawia się na każdej mapie
    • Będzie dostępna w meczach standardowych, meczach niestandardowych, trybie szkoleniowym i trybie sandbox (tylko PC)
    • Może być używana w trybie ADS. Luneta obserwatora ma stałe powiększenie 4x. Podaje też na bieżąco odległość do obserwowanego celu. Maksymalna podawana odległość to 1 km; większe odległości będą wyświetlane jako "?? m"
    • Umożliwia wykrywanie i oznaczanie wrogich graczy i dronów. Każdy wrogi gracz i dron w polu widzenia lunety obserwatora w odległości do 1 km będzie oznaczony znacznikiem pasywnym (biała ikona). Znacznik pasywny będzie widoczny tylko na ekranie patrzącego
  • Na środku pola widzenia lunety obserwatora znajduje się prostokąt celowniczy
    • Jeśli użytkownik umieści prostokąt celowniczy na oznaczonym wrogu lub dronie, znacznik pasywny zmieni się w aktywny (czerwona ikona)
    • Znaczniki aktywne automatycznie będą przekazywane członkom oddziału użytkownika
    • Nie ma ograniczenia liczby stworzonych znaczników aktywnym. Znacznikiem aktywnym można oznaczyć kilku wrogów naraz
    • Kiedy luneta obserwatora przestanie oznaczać wroga znacznikiem aktywnym, będzie się on na nim znajdował jeszcze przez 7 sekund, po czym zniknie. Stałe utrzymywanie znacznika aktywnego na wrogu wymaga ciągłego śledzenia celu lunetą
  • Przy użyciu lunety obserwatora można też wysyłać zwykłe pingi ekranowe
  • Użytkownik lunety obserwatora otrzyma asystę, jeśli oznaczony przez niego wróg zostanie zabity przez członka drużyny (tylko podczas utrzymywania znacznika aktywnego na celu lub w ciągu 5 sekund po zniknięciu znacznika)
  • Luneta obserwatora nie wykrywa ani nie oznacza graczy ukrytych za zasłoną dymną z granatu dymnego
    • Jeśli jednak wróg ukryje się za zasłoną lub w dymie po oznaczeniu go znacznikiem aktywnym lunety obserwatora, znacznik aktywny będzie się na nim utrzymywał jeszcze przez 7 sekund, zanim zniknie

Wyposażenie taktyczne: Dron

  • Jednakowy kolor światła emitowanego przez drony w użyciu mylił wielu naszych graczy, dlatego zmieniliśmy go następująco
    • Sojuszniczy dron w użyciu: zielone światła
    • Wrogi dron w użyciu: czerwone światła

Tryb szkoleniowy

  • Możecie wejść na ten prywatny obszar treningowy przez interakcję z jednym z trzech lądowisk helikopterów w trybie szkoleniowym
  • Po wejściu otrzymacie możliwość wyboru jednego z dwóch trybów: treningu celności lub treningu dźwiękowego
  • Trening celności
    • Wybierzcie broń na ekranie wyboru broni i naciśnijcie przycisk start, a po 5-sekundowym odliczaniu zacznie się trening
    • Będą losowo pojawiać się cele w kształcie człowieka. Cele najpierw będą leżały płasko na ziemi, a następnie jednocześnie uniesie się od 3 do 7 losowych celów do trafienia
    • Po zakończeniu treningu na ekranie pojawi się liczba trafień w głowę i łączna liczba trafionych celów
  • Trening dźwiękowy
    • Zaczyna się z podstawowym Deagle i celownikiem kolimatorowym
    • Od strony celów będą losowo odtwarzane rozmaite odgłosy broni podstawowej w odległości od 15 do 300 m. Na ekranie pojawi się nazwa broni i odległość od miejsca wystrzału
    • Po trafieniu właściwego celu przewróci się on i od razu podniesie z powrotem. Na ekranie pojawi się komunikat o zabójstwie informujący o rodzaju broni, z której oddano strzał
    • Za trafienie we właściwy cel otrzymuje się 10 pkt, za trafienie w któryś z celów po bokach właściwego – 5 pkt, a za pozostałe 0 pkt. Różnym liczbom zdobytych punktów towarzyszą różne odgłosy
    • Ten sam odgłos strzału będzie przemieszczał się na kolejne cele co 5 sekund, dopóki gracz nie strzeli w cel
    • Po zakończeniu treningu na ekranie pojawi się łączny wynik
  • Każdy trening trwa 1 minutę, ale można go opuścić w dowolnej chwili
  • Poprawione cele strzeleckie
    • Ćwiczcie na nowo dodanych celach w kształcie ludzi i pojazdów, jakby były prawdziwymi wrogami!
    • W zależności od miejsca trafienia celu wyświetlane są różne rodzaje obrażeń. Trafienie w głowę celu w kształcie człowieka pokazywane jest na czerwono. Inne trafienia w ciało, na przykład w korpus, ręce, nogi, pokazywane są na biało
    • Trafienia w siedzenie kierowcy na celach w kształcie pojazdu pokazywane są na czerwono. Inne trafienia, na przykład w koła czy nadwozie, wyświetlane są na biało
  • Zmiany rozmieszczenia
    • Dodano gablotę z trzema ostatnio dodanymi pojazdami
    • Dodano gablotę z trzema ostatnio dodanymi przedmiotami
    • Dodano strzelnicę z pojazdami zawierającą cele poruszające się z taką samą prędkością jak pojazdy
    • Usunięto obecny magazyn zawierający broń i dodatki, żeby poprawić wydajność w tym trybie. Korzystajcie z wygodnego pomocnika treningowego, żeby uzyskiwać dostęp do broni i przedmiotów, kiedy i gdzie chcecie!
    • Zamiast skuterów będą się pojawiać motocykle terenowe
    • Z powodu zmian rozmieszczenia w trybie szkoleniowym z war mode w meczach niestandardowych usunięto Camp Jackal
  • Wymagania wejściowe
    • Dla zachęcenia graczy do ćwiczeń sytuacyjnych na różnych strzelnicach udostępniliśmy tryb szkoleniowy również graczom, którzy ukończyli tylko podstawowy trening

Rotacja map

  • Mecz standardowy
    • Erangel / Miramar / Taego / Karakin / Haven
  • Rywalizacja
    • Erangel / Miramar / Taego

Świat

  • Dekoracje z okazji 5. rocznicy C
    • Na Erangel i Taego w meczach standardowych zauważycie kilka dekoracji z okazji 5. rocznicy gry, ale nie będziemy się o tym rozpisywać, ponieważ z osobnych ogłoszeń dowiecie się wszystkiego na temat nadchodzących wydarzeń, atrakcji i nie tylko!
  • Karakin
    • Wprowadzono kilka zmian krajobrazu, żeby zrównoważyć warunki prowadzenia walki na Karakin
    • Dla ułatwienia ucieczki z Al Habar wokół tego obszaru dodano drzewa i kamienne murki
    • Przy domach w prawym górnym rogu Bashary dodano drzewa, skały i kamienny mur, żeby zmniejszyć narażenie tego obszaru na ataki
    • Poprawiono topografię gór otaczających Hadiqa Nemo. Dodano grzbiet górski zasłaniający widok wrogom. Nieco obniżono góry otaczające ten obszar, ponieważ dawały one niektórym graczom zbyt dużą przewagę. Złagodzono nieco stromiznę góry i dodano trochę naturalnych zasłon
    • W bunkrach w pobliżu Bahr Sahir i Hadiqa Nemo zwiększono liczbę punktów pojawiania się przedmiotów
    • Na niektórych ścianach bunkrów na Karakin umieszczono literowe oznaczenia ułatwiające orientację zagubionym graczom, np. E oznaczające wschód czy X w miejscu, w którym można otworzyć przejście ładunkiem wybuchowym
  • Haven
    • Na Haven dodano boty zachowujące się jak wrodzy gracze
    • W ustawieniach dodano opcję zmiany jasności mapy
  • Ustawienie trybu dla daltonistów nie będzie już działać na czerwony dym zrzutów ze względu na nową funkcję, którą dodamy w przyszłej aktualizacji

Wyważenie pojawiania się przedmiotów

  • Te poprawki dotyczą tylko meczów standardowych
  • Erangel
    • Częstość pojawiania się karabinów szturmowych (AR) i karabinów wyborowych (DMR) zwiększono w przybliżeniu o 62%
    • Częstość pojawiania się karabinów snajperskich (SR) zwiększono w przybliżeniu o 145%
    • Częstość pojawiania się chwytów przednich zwiększono w przybliżeniu o 33%
    • Częstość pojawiania się lunet zwiększono w przybliżeniu o 75%
    • Częstość pojawiania się kolb zwiększono w przybliżeniu o 38%
    • Częstość pojawiania się magazynków zmniejszono w przybliżeniu o 28%
    • Częstość pojawiania się przedmiotów leczących i broni miotanej zmniejszono w przybliżeniu o 13%
    • Częstość pojawiania się strzelb zmniejszono w przybliżeniu o 27%
    • Częstość pojawiania się broni krótkiej zmniejszono w przybliżeniu o 48%
  • Miramar
    • Częstość pojawiania się karabinów szturmowych (AR) zwiększono w przybliżeniu o 105%
    • Częstość pojawiania się karabinów wyborowych (DMR) zwiększono w przybliżeniu o 123%
    • Częstość pojawiania się karabinów snajperskich (SR) zwiększono w przybliżeniu o 317%
    • Częstość pojawiania się chwytów przednich zwiększono w przybliżeniu o 103%
    • Częstość pojawiania się lunet zwiększono w przybliżeniu o 100%
    • Częstość pojawiania się magazynków zwiększono w przybliżeniu o 10%
    • Częstość pojawiania się tłumików zwiększono w przybliżeniu o 12%
    • Częstość pojawiania się kolb zwiększono w przybliżeniu o 47%
    • Częstość pojawiania się pancerzy zwiększono w przybliżeniu o 12%
    • Częstość pojawiania się plecaków zwiększono w przybliżeniu o 16%
    • Częstość pojawiania się hełmów plecaków zwiększono w przybliżeniu o 20%

Wydajność

  • Na wszystkich platformach zastosowano nową technologię kompresji, żeby zmniejszyć rozmiar gry i zwiększyć szybkość dekompresji
    • Powinno to ograniczyć zacinanie się gry, szczególnie na sprzęcie o gorszych parametrach
  • Poprawiono liczbę klatek na sekundę przez dalszą optymalizację dużych renderowanych obszarów w grze, takich jak miasta czy budynki