Bohaterowie

Jeśli chodzi o zmiany u bohaterów, które wprowadza aktualizacja 12.6, to nie ma ich tak naprawdę aż tyle, ile moglibyśmy się spodziewać. Potwierdziły się informacje, o których pisaliśmy kilka dni temu. Hecarim i Tryndamere, którzy królują obecnie nie tylko na SoloQ, ale także w grach półprofesjonalnych oraz profesjonalnych, zostali osłabieni. O dużej popularności, szczególnie na rozgrywkach najwyższego szczebla, nie możemy mówić w przypadku Azira, Dariusa, Jaxa i Nidalee. Dlatego też ci czempioni utrzymują kilka usprawnień i wzmocnień. Dodatkowo twórcy postanowili dokładniej przyjrzeć się Rengarowi i wprowadzić po raz kolejny zmiany dotyczące jego mechanik.

Wzmocnienia

  • Azir
    • Podstawowe statystyki
      • Zwiększony przyrost zdrowia co poziom: z 92 do 105 pkt
  • Darius
    • Noxiańska Gilotyna (R)
      • Zwiększone podstawowe obrażenia: z 100-300 do 125-375 pkt
  • Jax
    • Podstawowe statystyki
      • Zwiększone podstawowe zdrowie: z 593 do 615 pkt
    • Wzmocnienie (W)
      • Zwiększone podstawowe obrażenia: z 40-180 do 50-190 pkt
  • Nidalee
    • Pułapka (W w formie człowieka)
      • Zmniejszony koszt many: z 40-60 do 30-50 pkt
    • Sus (W w formie pumy)
      • Zwiększony zasięg obrażeń: z 225 do 250 jednostek
    • Pierwotna Moc (E w formie człowieka)
      • Zwiększony zasięg: z 600 do 900 jednostek
      • Zmniejszony koszt many: z 50-90 do 50-70 pkt

Osłabienia

  • Hecarim
    • Szał (Q)
      • Zmniejszone podstawowe obrażenia: z 60-208 do 60-180 pkt
    • Niszczycielska Szarża (E)
      • Zmniejszone minimalne/maksymalne podstawowe obrażenia: z 30-110/60-220 do 30-90/60-180 pkt
  • Tryndamere
    • Wirujące Cięcie (E)
      • Zmniejszona redukcja czasu odnowienia przy uderzeniach krytycznych: z 1 sekundy (2 przy uderzeniu bohaterów) do 0,75 sekundy (1,5 przy uderzeniu bohaterów)
    • Niezmordowany Szał (R)
      • Zwiększony czas odnowienia: z 110-90 do 130-90 sekund

Modyfikacje

  • Illaoi

    • Skok Wiary (R)
      • Illaoi będzie teraz odwrócona w stronę kursora podczas używania umiejętności
    • Naprawiono kilka błędów dotyczących m.in. umiejętności postaci
  • Rengar
    • Niewidoczny Drapieżnik (Bierna)
      • Skok Rengara przyzna mu jeden ładunek zaciekłości zawsze po utracie ładunków (nawet jeśli w międzyczasie jakieś zyska), a nie tylko kiedy liczba ładunków jest równa zero
      • Zmodyfikowano czas, w jakim Rengar będzie mógł wykonać skok po wyjściu z zarośli: z 0,3-0,45 do 0,35 sekundy
      • Gracze będą wiedzieli, czy następny skok da im ładunek zaciekłości dzięki nowym oznaczeniom kolorów paska
      • Zwiększono czas poza walką, po którym ładunki zaciekłości znikną: z 8 do 10 sekund
      • Zwiększono czas udziału w zabójstwie, po którym Kościany Naszyjnik otrzyma ładunek: z 1,5 do 3 sekund
    • Dzikość (Q)
      • Umiejętność zawsze będzie trafiała krytycznie
      • Każdy 1% szans na trafienie krytyczne zwiększy obrażenia wzmocnionego ataku o 0,66% (0,99% w przypadku działania umiejętności biernej Ostrza Nieskończoności)
      • Umiejętność wpływa na ataki przeciwko wieżom
      • Umiejętność nie wpływa na ataki przeciwko roślinom
    • Rzut Bolą (E)
      • Rengar może użyć umiejętności podczas skoku, bez czasu rzucania
      • Przyznaje prawdziwe widzenie i wizję wokół trafionego celu równą zasięgowi 150 jednostek
    • Zew Łowów (R)
      • Dodatkowo przyznaje zwykłą wizję wokół najbliższego celu równą zasięgowi 100 jednostek

Przedmioty

W przypadku przedmiotów oberwała część z tych, które gwarantują kradzież życia. W celu zachowania balansu, Nieśmiertelny Łuklerz otrzymał nieznacznie zwiększoną tarczę oraz lepszy bonus punktów zdrowia od przedmiotów legendarnych. Od teraz Krwiopijca wydaje się być jeszcze bardziej skuteczny dla strzelców niż wcześniej, gdyż został on pominięty wśród nerfów.

  • Nieśmiertelny Łuklerz
    • Zmniejszono kradzież życia: z 10% do 8% (z 12% do 10% w przypadku przedmiotu ulepszonego przez Ornna)
    • Zwiększono wytrzymałość tarczy: z 275-650 do 275-700 pkt
    • Zwiększono bonus zdrowia od posiadanych przedmiotów legendarnych: z 50 do 70 pkt za jeden przedmiot (obrażenia od ataku bez zmian)
  • Ostrze Zniszczonego Króla

    • Zmniejszono kradzież życia: z 10% do 8%
  • Wampiryczny Kostur

    • Zmniejszono kradzież życia: z 10% do 8%

Runy

Podobnie jak w przypadku przedmiotów, tutaj również ucierpi leczenie. Krwiożerczy łowca zostaje zastąpiony Łowcą Skarbów, który będzie gwarantował dodatkowe złoto za zdobycie ładunku runy. Osłabienia dotyczą także Legendy: Rodowodu oraz Zwinnych Nóg.

  • Krwiożerczy Łowca

    • Runa usunięta z gry
  • Łowca Skarbów

    • Runa dodana w miejsce Krwiożerczego Łowcy
    • Daje 70 złota za uzyskanie ładunku. Nagroda wzrasta o 20 złota za każdy następny ładunek (maksymalnie 550 złota za uzyskanie 5 ładunków)
  • Legenda: Rodowód

    • Zmniejszona kradzież życia za ładunek: z 0,6% do 0,4% (maks. z 9% do 6%)
    • Zwiększone zdrowie postaci po zdobyciu maksymalnej liczby ładunków: o 100 pkt
  • Zwinne Nogi

    • Zmniejszony przelicznik od obrażeń od ataku: z 40% do 30%
    • Zmniejszony przelicznik od mocy umiejętności: z 30% do 20%

Inne zmiany

Do gry wprowadzona zostaje nowa waluta, Mityczna Esencja. Zastąpi ona Punkty oraz Klejnoty Prestiżu. Przy jej użyciu będzie można zakupić m.in. barwy, skórki i inne akcesoria. Riot dodał także całkiem nowe skórki i barwy. Wśród nich znajdują się Króliczek Bojowy Miss Fortune oraz Rycerz Popiołów Pyke. Co więcej, jak co patch, deweloperzy naprawili kilka bugów oraz błędów gry. Pełną listę zmian w aktualizacji 12.6 można znaleźć pod tym adresem.