Szymon Wiatr z dobrym startem

Baraże rozpoczęły się od deszczowych kwalifikacji w Meksyku. W tych warunkach najlepiej poradził sobie Szymon Wiatr. Kierowca McLarena już po pierwszym okrążeniu prowadził z ponad sekundową przewagą. Do udanych początku nie zaliczy Adam Jakubowski, który już na drugim kółku znajdował się na dziewiątej pozycji, startując z drugiej. Doszło również do kolizji między kolegami zespołowymi w AlphaTauri. Akcja na torze rozkręciła się po postojach. Pod koniec 12. okrążenia Olaf Soćko postawił swój bolid bokiem w zakręcie dwunastym, spadając na dziewiątą lokatę. Udało mu się jednak zyskać jeszcze kilka pozycji, wracając do czołowej piątki. Za odrabianie strat zabrał się Jakubowski, który dobrze radził sobie z kolejnymi rywalami, meldując się na mecie na 4 miejscu. Na ostatnim okrążeniu oglądaliśmy jeszcze sześcioosobową walkę o 12. lokatę, którą koniec końców zdobył Franciszek Morawiak. Po nałożeniu kar sekundowych za ścinanie zakrętów zwyciężył Daniel Kensy, drugi skończył Przemysław Hubacz, a trzeci był Szymon Wiatr.

Grid do wyścigu w Belgii ustawiły kwalifikacje jednej szansy. W nich znowu najlepszy okazał się Wiatr. Rywalizacja fatalnie rozpoczęła się dla Morawiaka, który otrzymał karę przejazdu przez aleję serwisową za falstart. Nie lepiej u Bartosza Zamaro, który od samego startu walczył z Wiatrem o prowadzenie, jednak zahaczył on o rywala w piątym zakręcie i obrócił swojego Mercedesa, spadając na koniec stawki. Zaraz po postojach rozpoczęła się plaga problemów, gdyż na przestrzeni 2 kółek wycofało się, aż 3 kierowców. W końcówce umiejętnościami obronnymi popisał się Kuba Trzeciak, odpierając ataki aż pięcioosobowej grupy. Układ na podium ponownie zmieniły kary. Zwyciężył Szymon Wiatr przed Kamilem Stachurą i Olafem Soćko.

Decydujący tor w USA

Ostatnią areną zmagań był tor w Ameryce. Tu również kwalifikacje rozgrywane były w formacie jednej szansy. Najszybszy był Daniel Kensy jeżdżący w Williamsie. W wyścigu na zawodników czekała mała niespodzianka, a mianowicie deszcz. Podczas drugiego kółka Zamaro nie utrzymał bolidu w torze, w rezultacie tego spadł na 18. miejsce i na tym spełzły jego nadzieje na awans do głównego sezonu. Warunki atmosferyczne poprawiały się z minuty na minutę. Już na piątym okrążeniu pierwsi zawodnicy meldowali się w boksie na zmianę opon na suchą nawierzchnię. Na tym wszystkim skorzystał Szymon Łukomski, który objął pozycję lidera. Problemy spotkały również Szymona Kulika. Kierowca Red Bulla nie opanował samochodu na 9. kółku, jednocześnie wycofując się z wyścigu i tracąc szanse na awans. Jest to niewątpliwie największa sensacja tej edycji baraży. W czołowej dwójce bez zmian – wygrywa Łukomski przed O. Soćko. O najniższy stopień podium trwała zażarta walka Krutula z Hubaczem. Pierwszy z nich na ostatnim kółku wyprowadził ostateczny atak, który premiował go miejscem w TOP3.

W ten oto sposób dobiegły końca trzy wyścigi barażowe. Najlepsza piętnastka wywalczyła sobie awans do głównego sezonu Polish F1 Series. Do nich dołączy pięciu zaproszonych wcześniej kierowców. W piątek ogłoszony zostanie przydział zawodników do zespołów. Sezon wystartuje w środę 4 maja wyścigiem o Grand Prix Brazylii.

Wyniki baraży Polish F1 Series:

Pozycja Kierowca Zespół Meksyk Belgia USA Punkty
1. Olaf Soćko Haas 5 3* 2 44
2. Przemysław Hubacz Alfa Romeo 2 4 4 42
3. Szymon Wiatr McLaren 3 1 DNS 40
4. Daniel Kensy Alpine 1 10 6 34
5. Szymon Łukomski Alfa Romeo 9 8 1* 32
6. Kamil Stachura Kamil Stachura 6 2 DNF 26
7. Dawid Krutul Ferrari 14 DNF 3 15
8. Adam Jakubowski Ferrari 4* DNF DNF 13
9. Jakub Skowroński Williams 15 DNF 4 12
10. Patryk Pilis Aston Martin 11 5 14 10
11. Kuba Trzeciak Mercedes 13 6 12 8
12. Rafał Szołtysek Williams 7 15 9 8
13. Cezary Żubrowski Haas 10 11 7 7
14. Bartosz Kamać AlphaTauri 17 7 11 6
15. Adrian Kobacki AlphaTauri 18 12 8 4
16. Szymon Kulik Red Bull 8 DNF DNF 4
17. Maksymilian Soćko Red Bull DNF 9 13 2
18. Filip Olejniczak Alpine 16 13 10 1
19. Franciszek Morawiak McLaren 12 14 DNS 0
20. Bartosz Zamaro Mercedes DNS DNF DNF 0

Legenda: * – najszybsze okrążenie wyścigu, DNF - Did not finish (nie ukończył), DNS - Did not start (nie wystartował)


Więcej aktualnych informacji związanych z Polish F1 Series znajdziecie na profilach społecznościowych ligi – TwitterzeFacebooku, Instagramie, Twitchu oraz na kanale YouTube, gdzie będą pojawiały się retransmisje wyścigów. Sponsorami inicjatywy są Logitech, JR Holding ASI oraz Vending Solution. Patronem medialnym ligi jest redakcja Cybersport.pl.