STS
PUBG
fot. PUBG Corp.

Wskaźnik czasu broni miotanej, polecanie sprzętu i inne. Oto PUBG w wersji 17.2

Po tygodniu testów deweloperzy PUBG: Battlegrounds wreszcie udostępnili aktualizację oznaczoną numerem 17.2 dla wszystkich. A to oznacza, że na serwerach publicznych zadebiutowało kilka nowości, które mogą w dużym stopniu wpłynąć na rozgrywkę.

Duża dawka nowości i ułatwień

Sporą rzeczą jest z pewnością wskaźnik czasu broni miotanej. Dotychczas tzw. „gotowanie” granatów, czyli wstrzymywanie ich na tyle długo, by eksplodowały od razu po znalezieniu się obok naszego przeciwnika, było kwestią wyczucia. Teraz jednak w kalkulacjach pomoże nam specjalny wskaźnik, który stał się składową częścią interfejsu. – Funkcja ta ma za zadanie pomóc mniej doświadczonym graczom w posługiwaniu się bronią miotaną w meczach standardowych, żeby w przyszłości mogli się nią swobodnie posługiwać bez podpowiedzi w trybie rywalizacji. Jesteśmy też świadomi pewnych obaw wyrażanych przez społeczność. Dlatego będziemy stale monitorować sytuację – przyznali sami twórcy.

Nieco łatwiejsze życie powinni mieć również kierowcy, którzy dotychczas byli najbardziej narażeni na ataki przeciwników. Wraz z nową aktualizacją będą oni mogli leczyć się również podczas prowadzenia pojazdów i nie będzie to wymagało już od nich zatrzymywania się. Nie ma tutaj oczywiście mowy o korzystaniu z apteczek czy innych dużych przedmiotów, ale nawet bandaż czy napój energetyczny mogą niejednokrotnie uratować nam życie. Dużym ułatwieniem będzie też polecanie sprzętu. Dzięki tej funkcji znajdujące się w promieniu 30 metrów od nas przedmioty takie, jak np. lepsze kamizelki czy amunicja do trzymanej przez nas broni będą podświetlane.

Pełną listę nowości zawartych w aktualizacji PUBG prezentujemy poniżej:

Wyposażenie taktyczne: Luneta obserwatora

  • Zasięg wykrywania przeciwników zmieniono z 1000 m na 600 m
  • Biały znacznik pasywny NIE będzie się pojawiał automatycznie w trybie ADS
    • Do rozpoczęcia wykrywania wrogów konieczne jest PRZYTRZYMANIE przycisku strzału
    • Po rozpoczęciu wykrywania na ekranie będzie widoczny pasek, który zacznie się zapełniać. Zapełnienie paska wykrywania trwa sekundę
    • Wyjście z trybu ADS podczas wykrywania przerwie proces wykrywania, w związku z czym konieczne będzie rozpoczęcie od nowa
    • Po zapełnieniu paska wykrywania na ekranie w polu widzenia lunety pojawią się znaczniki pasywne na przeciwnikach. Przeciwnicy, którzy wejdą w pole widzenia lunety PO zakończeniu wykrywania, NIE zostaną jednak oznaczeni. Znaczniki pasywne pojawią się również na przeciwnikach ukrytych w dymie
    • W trybie ADS można włączać wykrywanie tyle razy, ile się chce. Nowe wykrywanie nie rozpocznie się, jeśli wciąż trwa poprzednie
    • Po ukończeniu nowego wykrywania poprzednie znaczniki pasywne zostają zastąpione nowymi
    • Nie ma ograniczenia czasu trwania znaczników pasywnych, w związku z czym będą one oznaczać przeciwników nawet wówczas, gdy ukryją się oni w dymie lub zaroślach, ale znikną, gdy przeciwnicy ukryją się za pełnymi zasłonami, takimi jak drzewa czy budynki, bądź wyjdą z pola widzenia lunety obserwatora lub gdy gracz przestanie korzystać z lunety
  • Można też NACISNĄĆ przycisk strzału, zamiast go przytrzymać, by użyć innej funkcji – naciśnięcie przycisku strzału, gdy przeciwnicy oznaczeni pasywnie są w polu widzenia i znajdują się w środkowym prostokącie lunety obserwatora, zmieni znaczniki pasywne w czerwone znaczniki aktywne
    • Czerwony znacznik aktywny oznacza teraz poszczególnych przeciwników na 3 sekundy. Po 3 sekundach znaczniki aktywne zmieniają się z powrotem w pasywne, jeśli przeciwnicy wciąż znajdują się w polu widzenia lunety obserwatora. W innym wypadku znaczniki zupełnie znikają. Naciśnięciem przycisku strzału po zmianie znaczników pasywnych w aktywne można przedłużyć trwanie istniejących znaczników aktywnych. Znacznik aktywny zniknie w chwili, gdy przeciwnicy znajdą się poza zasięgiem wzroku, w tym za osłoną. Gracz oznaczony przez przeciwnika znacznikiem aktywnym zobaczy na ekranie ostrzeżenie
    • Nawet jeśli przeciwnicy oznaczeni pasywnie znajdują się w zasłonie dymnej, można przekształcić ich znaczniki pasywne w aktywne
  • (Konsole) Czynność znacznika ping na ekranie przeniesiono na przycisk RB (Xbox, Stadia) / R3 (PlayStation®)

Wyważenie broni

  • Mk12
    • Od czasu zmiany obrażeniach graczom wciąż trudno się posługiwać tą bronią. Dlatego też poprawiliśmy powrót po odrzucie do stanu początkowego, żeby zwiększyć stabilność, jak w Mini14. Zwiększono powrót po odrzucie. Wyregulowano szybkość związaną z odrzutem
  • Mini14
    • Mini14, który jest stale wybierany przez wielu naszych graczy, ma swój odrębny charakter, w związku z czym mogliśmy jeszcze bardziej zmniejszyć odrzut lub zwiększyć obrażenia i zdecydowaliśmy się na to drugie. Obrażenia z 47 na 48
  • Moździerz
    • Można go teraz ustawiać na dowolnym terenie, z wyjątkiem sytuacji, w których kąt rozstawienia nie jest zabezpieczony, a nawet w małych kałużach: ssfalt, beton, stal, trawa, piasek, śnieg, lód, skały, kałuże itd.
    • Dostępność w meczach standardowych: Erangel, Miramar, Sanhok, Vikendi, Karakin, Paramo, Taego. Ze względu na odmienny charakter Haven moździerz nie jest dostępny na tej wyspie
    • Teraz moździerz zajmuje miejsce w ekwipunku, a jego waga wynosi 50
    • Można go podnieść i schować w ekwipunku po użyciu
    • Podniesienie moździerza podczas trzymania w rękach broni podstawowej spowoduje automatyczne przełączenie na moździerz
    • Podniesienie moździerza gołymi rękami (przy obu broniach podstawowych schowanych) spowoduje umieszczenie go w ekwipunku
    • Zamiana broni podstawowej z moździerzem na ekranie ekwipunku spowoduje upuszczenie broni podstawowej
    • Podniesienie moździerza, kiedy gracz nie jest wyposażony w żadną broń, spowoduje umieszczenie moździerza w pierwszym miejscu na broń podstawową
    • Wagę amunicji obniżono z 30 do 20
    • Amunicja pojawia się w paczkach po 3–5 sztuk, a nie 1–3 jak wcześniej
    • (Konsole) Zmiany interfejsu – umieść w ekwipunku: przycisk A (Xbox, Stadia) / przycisk X (PlayStation®), zdejmij: przycisk X (Xbox, Stadia) / przycisk ▢ (PlayStation®), nie można umieścić go w miejscu na broń podstawową, biorąc go z ziemi lub bagażnika pojazdu

Rotacja map

  • Mecz standardowy
    • Erangel / Miramar / Taego / Sanhok / Vikendi
    • Z rotacji map w meczach standardowych zniknie Haven, a na jej miejsce z powrotem pojawi się Vikendi
  • Tryb rywalizacji
    • Erangel / Miramar / Taego

Świat

  • Współpraca z B.Duck
    • B.Duck to dekoracja mapy, w związku z czym atakowanie kaczki nie przyniesie żadnego skutku
  • Pogoda
    • Kolory tekstur terenu i pogody na Miramar zostały poprawione, by stonować bijący po oczach żółty odcień mapy
    • Poprawiono też kolory niektórych ustawień pogodowych na Paramo, Haven i Karakin, żeby uzyskać bardziej realistyczną atmosferę

Rotacja map

  • Mecz standardowy
    • Erangel / Miramar / Taego / Haven / Sanhok
  • Rywalizacja
    • Erangel /Miramar / Taego

Tryb szkoleniowy

  • Jak korzystać z areny 1 na 1
    • Rozpocznij interakcję z szyldami przed kasą biletową na zewnątrz areny, by brać udział lub oglądać
    • Wiele interaktywnych szyldów służących do zapisywania się do walki 1 na 1 lub oglądania jest też rozsianych po terenie
    • Uczestnicy: Zostaną zapisani w puli dobierania 1 na 1: można anulować dobieranie graczy w dowolnym momencie przez ponowną interakcję z kasą biletową. Po zakończeniu dobierania graczy pojawi się 5-sekundowe odliczanie przed wejściem zawodników na arenę
    • Widzowie: Wejdą na obszar dla widzów po 5-sekundowym odliczaniu
  • Podstawowe zasady
    • Podczas oczekiwania na swoją kolej w meczu 1 na 1 nie można przejść na inne obszary treningowe, takie jak trening celności/dźwięku, prywatna strzelnica w budynku czy szkoła skakania. Próba spowoduje pojawienie się pytania, czy anulować dobieranie graczy 1 na 1: MOŻNA jednak wejść do meczu 1 na 1 podczas poszukiwania meczu w trybie rywalizacji. Pamiętajcie jednak, że będziecie musieli opuścić mecz 1 na 1 po zakończeniu dobierania graczy w trybie rywalizacji
    • Rozgrywane są trzy rundy: Gracz, który wygra dwie, zwycięża
    • Rundy trwają 60 sekund: Jeśli gracz zginie w ciągu 60 sekund, runda natychmiast się kończy. Jeśli obaj gracze zginą w tym samym momencie lub nikt nie zginie przed zakończeniem czasu, runda skończy się remisem
    • Po pojawieniu się na obszarze walki nie można się ruszać ani otrzymywać obrażeń przez 3 sekundy
    • Liczba PŻ wynosi 200
    • Zawodnicy pojawiają się po dwóch stronach areny i w każdej rundzie zamieniają się stronami
    • JEŚLI przeciwnik opuści arenę w trakcie rundy, skutki będą następujące: Kiedy przeciwnik wyjdzie w pierwszej rundzie, WYGRYWASZ. Kiedy przegrasz pierwszą rundę, a przeciwnik wyjdzie w drugiej, jest REMIS. Kiedy wygrasz pierwszą rundę, a przeciwnik wyjdzie w drugiej, WYGRYWASZ
    • Wyposażenie: Podstawowe wyposażenie: kamizelka (poz. 3), hełm (poz. 3), plecak (poz. 3). Broń: dwie bronie podstawowe i jedna broń dodatkowa. Broń, którą trzymasz przed wejściem do meczu: Nie można zmienić broni po wejściu na arenę. Inne przedmioty, takie jak amunicja, przedmioty leczące czy wyposażenie taktyczne, znikną z ekwipunku, kiedy wejdziesz na arenę
    • Amunicja: 2 paczki na każdą trzymaną broń
    • Jeśli nie trzymasz żadnej broni LUB masz w dłoni tylko broń miotaną bądź białą, otrzymasz domyślną broń:M416 i SKS, Patelnia, Granat, Broń krótka: P18C. Stan amunicji i pancerza odnawia się w każdej rundzie
    • Po meczu 1 na 1 pojawi się ekran z wynikami ostatecznymi, a także wynikami każdej rundy
  • Widzowie
    • Mogą wchodzić na arenę w dowolnej chwili, kiedy nie trwa mecz 1 na 1
    • Gracze czekający w kolejce do dobierania 1 na 1 mogą wejść jako widzowie, dopóki nie nadejdzie ich kolej
    • Na ekranie będzie wyświetlana obecna sytuacja w trwającej rundzie
    • Na arenę wchodzi się bez broni/wyposażenia w rękach: Widzowie mają jednak jabłka do rzucania
    • Na widowni można wykonywać emotki
    • Z widowni nie można przejść na obszar walki
    • Na widowni można skorzystać z interaktywnych szyldów, żeby zapisać się na mecz 1 na 1
    • Po meczu 1 na 1 pojawi się ekran z wynikami ostatecznymi, a także wynikami każdej rundy
    • Po meczu 1 na 1 można czekać na rozpoczęcie kolejnego meczu
    • Widzowie mogą w każdej chwili opuścić arenę, naciskając: PC: Przycisk, Konsole: pad kierunkowy w lewo
  • Inne ważne informacje
    • Na arenie mieści się maksymalnie 20 graczy na mecz 1 na 1
    • Opcja ograniczania głośności nie dotyczy areny
    • Gracze w meczu 1 na 1 nie słyszą odgłosów widzów. Widzowie słyszą odgłosy graczy w meczu 1 na 1. Widzowie nie słyszą odgłosów innych widzów (słyszą tylko swoje)
  • Nowa funkcja: Teleportacja na mapie
    • Otwórz mapę, by teleportować się po terenie treningowym
    • Na mapie widoczne są ikony, które można kliknąć. Kliknij na wybraną ikonę, a natychmiast przeniesiesz się na miejsce: (Tylko PC) Można też skorzystać z listy miniaturek miejsc widocznej po lewej stronie mapy

Wskaźnik czasu broni miotanej

  • Pojawia się podczas używania granatów i granatów hukowych
  • Gdy tylko rozpoczyna się uzbrajanie, wskaźnik pojawia się na prawo od wskaźnika punktu rzutu
  • Wskaźnik znika od razu po rzucie
  • Czas uzbrajania broni miotanej jest następujący
    • Granat: 5 sekund
    • Granat hukowy: 2,5 sekundy
  • Niedostępne w trybie rywalizacji i esport

Polecanie sprzętu

  • Leżąca na ziemi AMUNICJA odpowiednia do broni, którą trzymacie oraz WYPOSAŻENIE, takie jak kamizelki, hełmy czy plecaki, będą PODŚWIETLANE
    • Amunicja do trzymanej broni (podstawowej lub dodatkowej będzie podświetlana: Amunicja do schowanej broni nie będzie podświetlana
    • Wyposażenie na wyższym poziomie od waszego obecnego będzie podświetlane: Na przykład jeśli macie na sobie kamizelkę (poz. 2), podświetlane będą kamizelki (poz. 3). Plecak z nadajnikiem zakłóceń będzie traktowany jako plecak (poz. 1)
  • Funkcja ta będzie domyślnie włączona, ale można ją wyłączyć w ustawieniach rozgrywki
    • Można wybrać opcję włączenia/wyłączenia podświetlania zalecanej amunicji i podświetlania zalecanego wyposażenia
  • Podświetlane będą przedmioty w promieniu 30 m od postaci gracza
  • Przedmioty upuszczone przez innych graczy również będą podświetlane
  • Przedmioty w skrzynkach pośmiertnych NIE będą podświetlane
  • Funkcja ta działa we wszystkich trybach gry

Korzystanie z przedmiotów na siedzeniu kierowcy

  • Można używać bandaży, napojów energetycznych, środków przeciwbólowych i strzykawek z adrenaliną
  • Dotyczy to siedzenia kierowcy we wszystkich pojazdach, łącznie z łodziami
  • Nie można używać zestawów pierwszej pomocy i apteczek
  • Użycie przedmiotu zostanie anulowane w następujących sytuacjach
    • Obowiązują te same warunki co przy anulowaniu użycia bandaży i przedmiotów wspomagających poza siedzeniem kierowcy
    • Wszystko oprócz jazdy na wprost (łącznie z dopalaczem), automatycznym prowadzeniem, wyłączeniem pojazdu lub jazdą do tyłu będzie powodowało anulowanie użycia przedmiotu przez kierowcę: Jazda do tyłu, następnie do przodu itd. również anuluje użycie przedmiotu
Tagi: , , , ,
Przeczytaj poprzedni wpis: close
Dr Pepper Academy

Nadchodzi Dr Pepper Academy! Drzwi otwarte zarówno dla zawodników, jak i zawodniczek

Szansa na wyjazd na lana i profesjonalny kontrakt – Dzięki rozwojowi współpracy z ELAB w tym roku będziemy mieli dostęp do jeszcze większej puli dany...