STS
TikTok
fot. ByteDance

TikTok zamierza wejść na rynek gamingowy?

TikToka można kochać, można go też nienawidzić. Nie da się jednak ukryć, że ta chińska aplikacja szturmem zdobyła serca milionów użytkowników, jednocześnie przyczyniając się do popularności pewnych osób czy też utworów. Ale na tym azjatycki gigant nie chce poprzestać i niewykluczone, że niedługo spróbuje zaatakować również rynek gamingowy.

Ambitne plany TikToka

Takie informacje dziennikarzom agencji Reuters przekazało czterech przedstawicieli TikToka, którzy jednak postanowili zachować anonimowość, gdyż plany te nie zostały jeszcze oficjalnie ogłoszone. Niemniej nowa funkcja związana z obecnością gier znajduje się jeszcze w fazie testów, które prowadzone są w Wietnamie przez tamtejszą społeczność. W ten sposób twórcy serwisu z ByteDance chcą zwiększyć ilość czasu spędzanego przez ludzi na platformie, co jednocześnie powinno przełożyć się na pomnożenie przychodów z reklam. Jest to o tyle ciekawe, że już teraz TikTok należy do najpopularniejszych aplikacji, posiadając bogatą bazę liczącą ponad miliard aktywnych użytkowników. Niemniej zamiary twórców nie będą ograniczać się tylko do osób z Wietnamu, bo, jak podali dwaj z informatorów Reutersa, w trzecim kwartale 2022 roku, gry na TT mogą zostać wprowadzone w kolejnych krajach Azji Południowo-Wschodniej.

Jak zapewniają źródła dziennikarzy brytyjskiej agencji, ByteDance przy wdrażaniu nowej funkcji zamierza korzystać głównie z własnych produkcji, które początkowo mają być tylko minigrami z krótkim czasem rozgrywki oraz prostymi zasadami. Niemniej to ma być dopiero początek, bo ambicje deweloperów mają być znacznie większe. Świadczyć może o tym też ubiegłoroczna inwestycja BD, w ramach której firma ta przejęła szanghajskie studio Moonton Technology. Tak czy inaczej, twórcy TikToka mają nie być zainteresowani zamieszczaniem produkcji, które mogą zostać uznane za kontrowersyjne, by w jak najmniejszym stopniu narażać się np. surowym wietnamskim władzom. Ponadto, jak twierdzi jeden z informatorów, od samego początku w grach obecnych na TT mają znajdować się reklamy, z których przychody mają być dzielone pomiędzy ByteDance oraz twórców.

„Zawsze szukamy sposobów na wzbogacenie naszej platformy”

Dziennikarze oczywiście zapytali ByteDance o powyższe rewelacje, ale nie otrzymali odpowiedzi. Ta przyszła zaś ze strony samej platformy, aczkolwiek ograniczyła się ona do typowego PR-owego komunikatu. – Zawsze szukamy sposobów na wzbogacenie naszej platformy i regularnie testujemy nowe funkcje oraz integracje, które mogą dać naszej społeczności dodatkową wartość – przyznali przedstawiciele TikToka w mailu przesłanym do Reutersa. Przy okazji wspomnieli o tym, że firma testowała wraz z zewnętrznymi przedsiębiorstwami wprowadzenie do swojej aplikacji minigier z zastosowaniem HTML5, ale jednocześnie nie odnieśli się do kwestii nowych testów w Wietnamie czy też rewelacji związanych z ambitną ekspansją na rynek gier. A to oznacza, że pozostaje nam czekać na ewentualne oficjalne ruchy azjatyckiego giganta.

Tagi: ,
Przeczytaj poprzedni wpis: close
Nisha Team Secret The International 2021

Skład Secret znowu w komplecie. Zespół Nishy zaprezentował nowy nabytek

Holender za Pakistańczyka Za Secret rozczarowujące miesiące, w których trakcie międzynarodowy skład nie zawojował ani pierwszego, ani też drugiego et...