Zmienne warunki w Austrii

Kwalifikacje do Grand Prix Austrii w splicie PlayStation wygrał Konrad Böhm. Kierowca Ferrari jako jedyny z czołówki startował na oponie pośredniej. Początek rywalizacji obfitował w sporo walki między pozycją 11. a 15. W międzyczasie kilkukrotnie duet Scuderii zamieniał się miejscami na prowadzeniu. Na początku 9. okrążenia nad austriackim obiektem pojawiły się krople deszczu, a zawodnicy coraz bardziej ślizgali się na torze. Rozpoczęły się pierwsze zjazdy do boksów po opony przejściowe, jednak nie wszyscy szybko zaadaptowali się do nowych warunków i po rozbiciu się Adriana Garyckiego wyjechał samochód bezpieczeństwa. Zaledwie trzy kółka po wznowieniu wyścigu kierowcy postanowili zjechać do alei serwisowej po opony na suchą nawierzchnię, gdyż deszczu nie zostało już wiele śladu.

Na 22. okrążeniu kapitalnie zachował się duet Ferrari, który w zakręcie trzecim oraz czwartym ograł Szymona Kawalca, dotychczasowego lidera. Jednak dziesięć kółek później zawodnik Astona Martina popełnił błąd w zakręcie numer 7, obracając swój bolid, a tym samym tracąc szanse na podium. Chwilę później identyczna sytuacja, tym razem w zakręcie numer jeden, dopadła Stanisława Wołoszyńskiego i ten również mógł już zapomnieć o potencjalnym top 3. Do końca nic już się nie zmieniło i pierwszy linię mety przekroczył Konrad Böhm, lecz spadł on na drugie miejsce po karze trzech sekund za ścinanie zakrętów. Tym samym Robert Jemielity wygrał drugi z rzędu wyścig. Podium również po doliczeniu kar stracił Patryk Grzesik na rzecz Krzysztofa Książkiewicza. Klasyfikację generalną sezonu znajdziecie pod tym linkiem.

Pełne wyniki GP Austrii:

Pozycja Kierowca Zespół Czas wyścigu Kary Punkty
1. Robert Jemielity Ferrari 43:18.464 25
2. Konrad Böhm Ferrari +2.263 x1 [+3 sek] 18
3. Krzysztof Książkiewicz AlphaTauri +7.927 15
4. Patryk Grzesik Mercedes +8.081 x1 [+3 sek] 12
5. Szymon Kawalec Aston Martin +13.789 10
6. Alan Banaszak Red Bull +17.493 x3 [+9 sek] 8
7. Stanisław Wołoszyński Haas +20.207 x1 [+3 sek] 6
8. David Śliwka Rezerwa +29.176 x1 [+3 sek] 5 (+1 FL)
9. Adrian Mularczyk Mercedes +43.160 x2 [+23 sek] 2
10. Damian Sarga Alpine +45.842 x2 [+6 sek] 1
11. Alex Wilhelm Red Bull +46.313 x4 [+12 sek] 0
12. Mateusz Kroszkiewicz McLaren +47.985 x1 [+3 sek] 0
13. Aleksander Rakowski Rezerwa +51.730 x2 [+6 sek] 0
14. Łukasz Jaronik AlphaTauri +2 okrążenia 0
15. Patryk Karcz Williams DNF 0
16. Kacper Bartyzel Williams DNF 0
17. Adrian Garycki Alpine DNF 0

Legenda: DNF – Did Not Finish; FL – Fastest Lap

Zacięta walka o podium w Portugalii

Pole Position przed GP Portugalii zdobył Piotr Stachulec. W Q3 kierowcy mieli zaledwie jedno okrążenie na wykręcenie najlepszego czasu, gdyż zaczął padać deszcz, który uniemożliwił dalsze poprawianie osiągów. Wyścig rozpoczął się od kolizji kierowców jadących z tyłu stawki, a najwięcej na tym wszystkim stracił Szymon Kulik, który nie miał już szans na dobry wynik. Pierwsze minuty to przede wszystkim walka zawodników na pozycjach 11-16. Mimo niewielkich różnic pomiędzy kierowcami wyścig rozkręcił się dopiero podczas postojów na początku 20. kółka. Z wyścigu wycofał się Adrian Kobacki, a gra postanowiła przeszkodzić innym zawodnikom, blokując wyjazd z alei serwisowej bolidem Williamsa. Szczęśliwie cała trójka koniec końców nie straciła swoich pozycji.

Na ostatnich pięciu okrążeniach rozgorzała walka o miejsca 3-8. oraz ponownie wokół jedenastej lokaty. Do odrabiania strat ruszył również jadący na drugim miejscu Szymon Wiatr, jednak nie udało mu się wyprzedzić prowadzącego Stachulca. Na ostatnim kółku Jakub Rzeszut skutecznie zaatakował Olafa Soćko, awansując tym samym na najniższy stopień podium. Wyścig po raz czwarty w tym sezonie wygrał Stachulec, zaznaczając swoją dominację w tej kwestii. Na drugim miejscu zameldował się Wiatr, na trzecim rzutem na taśmę ukończył Rzeszut, dla którego jest to trzecie podium z rzędu. Za jego plecami różnice są marginalne. Do samego końca trwała jeszcze walka Kuby Trzeciaka oraz Bartosza Kamacia o dziewiątą lokatę. Swoje pierwsze punkty zgarnął kierowca Williamsa, co oznacza, że jego kolega zespołowy, Kobacki, jako jedyny nie ma jeszcze żadnych oczek na swoim koncie. Klasyfikację generalną sezonu znajdziecie pod tym linkiem.

Pełne wyniki GP Portugalii:

Pozycja Kierowca Zespół Czas wyścigu Kary Punkty
1. Piotr Stachulec Haas 43:39.214 25
2.
Szymon Wiatr
Aston Martin +1.103 19 (+1 FL)
3. Jakub Rzeszut Red Bull +15.783 15
4. Olaf Soćko Ferrari +16.102 12
5. Kamil Stachura McLaren +16.464 10
6. Przemysław Hubacz Mercedes +16.622 8
7. Wojciech Bobrowicz Ferrari +17.650 6
8. Daniel Kensy Red Bull
+21.710
x1 [+3 sek] 4
9. Kuba Trzeciak Williams +31.273 2
10. Bartosz Kamać AlphaTauri +31.349 1
11. Maksymilian Soćko Rezerwa +34.882 0
12. Patryk Pilis Alpine +36.026 0
13. Rafał Szołtysek Alfa Romeo +37.484 x1 [+3 sek] 0
14. Dawid Krutul Haas +39.513 x2 [+6 sek] 0
15.
Jakub Skowroński
Alfa Romeo +39.756 x1 [+3 sek] 0
16. Oskar Pokornicki Rezerwa +51.181 0
17. Szymon Kulik Rezerwa DNF x3 [+9 sek] 0
18. Adrian Kobacki Williams DNF x1 [+3 sek] 0
19. Adam Jakubowski Alpine DNF x1 [+3 sek] 0

Legenda: DNF – Did Not Finish; FL – Fastest Lap

Więcej aktualnych informacji związanych z Polish F1 Series znajdziecie na profilach społecznościowych ligi – TwitterzeFacebooku, Instagramie, Twitchu oraz na kanale YouTube, gdzie będą pojawiały się retransmisje wyścigów. Sponsorami inicjatywy są Logitech, JR Holding ASI oraz Vending Solution. Patronem medialnym ligi jest redakcja Cybersport.pl.