Zmienne warunki w Austrii
Kwalifikacje do Grand Prix Austrii w splicie PlayStation wygrał Konrad Böhm. Kierowca Ferrari jako jedyny z czołówki startował na oponie pośredniej. Początek rywalizacji obfitował w sporo walki między pozycją 11. a 15. W międzyczasie kilkukrotnie duet Scuderii zamieniał się miejscami na prowadzeniu. Na początku 9. okrążenia nad austriackim obiektem pojawiły się krople deszczu, a zawodnicy coraz bardziej ślizgali się na torze. Rozpoczęły się pierwsze zjazdy do boksów po opony przejściowe, jednak nie wszyscy szybko zaadaptowali się do nowych warunków i po rozbiciu się Adriana Garyckiego wyjechał samochód bezpieczeństwa. Zaledwie trzy kółka po wznowieniu wyścigu kierowcy postanowili zjechać do alei serwisowej po opony na suchą nawierzchnię, gdyż deszczu nie zostało już wiele śladu.
Na 22. okrążeniu kapitalnie zachował się duet Ferrari, który w zakręcie trzecim oraz czwartym ograł Szymona Kawalca, dotychczasowego lidera. Jednak dziesięć kółek później zawodnik Astona Martina popełnił błąd w zakręcie numer 7, obracając swój bolid, a tym samym tracąc szanse na podium. Chwilę później identyczna sytuacja, tym razem w zakręcie numer jeden, dopadła Stanisława Wołoszyńskiego i ten również mógł już zapomnieć o potencjalnym top 3. Do końca nic już się nie zmieniło i pierwszy linię mety przekroczył Konrad Böhm, lecz spadł on na drugie miejsce po karze trzech sekund za ścinanie zakrętów. Tym samym Robert Jemielity wygrał drugi z rzędu wyścig. Podium również po doliczeniu kar stracił Patryk Grzesik na rzecz Krzysztofa Książkiewicza. Klasyfikację generalną sezonu znajdziecie pod tym linkiem.
Pełne wyniki GP Austrii:
Pozycja | Kierowca | Zespół | Czas wyścigu | Kary | Punkty |
1. | Robert Jemielity | Ferrari | 43:18.464 | 25 | |
2. | Konrad Böhm | Ferrari | +2.263 | x1 [+3 sek] | 18 |
3. | Krzysztof Książkiewicz | AlphaTauri | +7.927 | 15 | |
4. | Patryk Grzesik | Mercedes | +8.081 | x1 [+3 sek] | 12 |
5. | Szymon Kawalec | Aston Martin | +13.789 | 10 | |
6. | Alan Banaszak | Red Bull | +17.493 | x3 [+9 sek] | 8 |
7. | Stanisław Wołoszyński | Haas | +20.207 | x1 [+3 sek] | 6 |
8. | David Śliwka | Rezerwa | +29.176 | x1 [+3 sek] | 5 (+1 FL) |
9. | Adrian Mularczyk | Mercedes | +43.160 | x2 [+23 sek] | 2 |
10. | Damian Sarga | Alpine | +45.842 | x2 [+6 sek] | 1 |
11. | Alex Wilhelm | Red Bull | +46.313 | x4 [+12 sek] | 0 |
12. | Mateusz Kroszkiewicz | McLaren | +47.985 | x1 [+3 sek] | 0 |
13. | Aleksander Rakowski | Rezerwa | +51.730 | x2 [+6 sek] | 0 |
14. | Łukasz Jaronik | AlphaTauri | +2 okrążenia | 0 | |
15. | Patryk Karcz | Williams | DNF | 0 | |
16. | Kacper Bartyzel | Williams | DNF | 0 | |
17. | Adrian Garycki | Alpine | DNF | 0 |
Legenda: DNF – Did Not Finish; FL – Fastest Lap
Zacięta walka o podium w Portugalii
Pole Position przed GP Portugalii zdobył Piotr Stachulec. W Q3 kierowcy mieli zaledwie jedno okrążenie na wykręcenie najlepszego czasu, gdyż zaczął padać deszcz, który uniemożliwił dalsze poprawianie osiągów. Wyścig rozpoczął się od kolizji kierowców jadących z tyłu stawki, a najwięcej na tym wszystkim stracił Szymon Kulik, który nie miał już szans na dobry wynik. Pierwsze minuty to przede wszystkim walka zawodników na pozycjach 11-16. Mimo niewielkich różnic pomiędzy kierowcami wyścig rozkręcił się dopiero podczas postojów na początku 20. kółka. Z wyścigu wycofał się Adrian Kobacki, a gra postanowiła przeszkodzić innym zawodnikom, blokując wyjazd z alei serwisowej bolidem Williamsa. Szczęśliwie cała trójka koniec końców nie straciła swoich pozycji.
Na ostatnich pięciu okrążeniach rozgorzała walka o miejsca 3-8. oraz ponownie wokół jedenastej lokaty. Do odrabiania strat ruszył również jadący na drugim miejscu Szymon Wiatr, jednak nie udało mu się wyprzedzić prowadzącego Stachulca. Na ostatnim kółku Jakub Rzeszut skutecznie zaatakował Olafa Soćko, awansując tym samym na najniższy stopień podium. Wyścig po raz czwarty w tym sezonie wygrał Stachulec, zaznaczając swoją dominację w tej kwestii. Na drugim miejscu zameldował się Wiatr, na trzecim rzutem na taśmę ukończył Rzeszut, dla którego jest to trzecie podium z rzędu. Za jego plecami różnice są marginalne. Do samego końca trwała jeszcze walka Kuby Trzeciaka oraz Bartosza Kamacia o dziewiątą lokatę. Swoje pierwsze punkty zgarnął kierowca Williamsa, co oznacza, że jego kolega zespołowy, Kobacki, jako jedyny nie ma jeszcze żadnych oczek na swoim koncie. Klasyfikację generalną sezonu znajdziecie pod tym linkiem.
Pełne wyniki GP Portugalii:
Pozycja | Kierowca | Zespół | Czas wyścigu | Kary | Punkty |
1. | Piotr Stachulec | Haas | 43:39.214 | 25 | |
2. | Aston Martin | +1.103 | 19 (+1 FL) | ||
3. | Jakub Rzeszut | Red Bull | +15.783 | 15 | |
4. | Olaf Soćko | Ferrari | +16.102 | 12 | |
5. | Kamil Stachura | McLaren | +16.464 | 10 | |
6. | Przemysław Hubacz | Mercedes | +16.622 | 8 | |
7. | Wojciech Bobrowicz | Ferrari | +17.650 | 6 | |
8. | Daniel Kensy | Red Bull | x1 [+3 sek] | 4 | |
9. | Kuba Trzeciak | Williams | +31.273 | 2 | |
10. | Bartosz Kamać | AlphaTauri | +31.349 | 1 | |
11. | Maksymilian Soćko | Rezerwa | +34.882 | 0 | |
12. | Patryk Pilis | Alpine | +36.026 | 0 | |
13. | Rafał Szołtysek | Alfa Romeo | +37.484 | x1 [+3 sek] | 0 |
14. | Dawid Krutul | Haas | +39.513 | x2 [+6 sek] | 0 |
15. | Alfa Romeo | +39.756 | x1 [+3 sek] | 0 | |
16. | Oskar Pokornicki | Rezerwa | +51.181 | 0 | |
17. | Szymon Kulik | Rezerwa | DNF | x3 [+9 sek] | 0 |
18. | Adrian Kobacki | Williams | DNF | x1 [+3 sek] | 0 |
19. | Adam Jakubowski | Alpine | DNF | x1 [+3 sek] | 0 |
Legenda: DNF – Did Not Finish; FL – Fastest Lap
Więcej aktualnych informacji związanych z Polish F1 Series znajdziecie na profilach społecznościowych ligi – Twitterze, Facebooku, Instagramie, Twitchu oraz na kanale YouTube, gdzie będą pojawiały się retransmisje wyścigów. Sponsorami inicjatywy są Logitech, JR Holding ASI oraz Vending Solution. Patronem medialnym ligi jest redakcja Cybersport.pl.