Piemonte Calcio odchodzi do lamusa
Trzy lata temu EA Sports utraciło bowiem prawa do korzystania z marki Juventus. Dla amerykańskiej firmy był to ogromny cios, bo Stara Dama to jeden z najbardziej utytułowanych klubów piłkarskich na świecie. Niemniej od 2019 roku obecnym był on jedynie w cyklu Pro Evolution Soccer, a to sprawą umowy z Konami, którą podpisali turyńscy włodarze. W związku z tym nie było rady – miejsce Juve w kolejnych edycjach FIFY zajęło Piemonte Calcio, czyli całkowicie wymyślony zespół. Ten co prawda korzystał z prawdziwych piłkarzy Juventusu, ale na tym koniec. Nie było loga, nie było charakterystycznych koszulek w biało-czarne pasy, nie było też stadionu. Aż do teraz!
– Jesteśmy podekscytowani, że dzięki tej ekskluzywnej współpracy z Juventusem możemy zobrazować nasze głębokie zaangażowanie we włoski futbol – stwierdził David Jackson, VP of brand w EA Sports FIFA. – Ten fenomenalny klub znaczy bardzo wiele zarówno dla nas, jak i dla naszych fanów, i sprawi on, że EA Sports FC będzie mogło w dalszym ciągu dostarczać najbardziej autentyczne, kompleksowe interaktywne doświadczenie piłkarskie w FIFA 23 i nie tylko. W tym miejscu chcielibyśmy również podziękować Piemonte Calcio za zaangażowanie dla naszych graczy w trakcie kilku ostatnich lat – zakończył żartobliwie.
Juventus i EA Sports znowu razem
Dokładnie tak! Juventus oraz EA Sports ponownie nawiązały współpracę, która ma obowiązywać co najmniej przez kilka kolejnych lat. Oznacza to, że Starą Damę zobaczymy nie tylko w nadchodzącej FIFIE 23, ale również i w EA Sports FC, czyli następcy legendarnej serii, który ukaże się w 2023 roku. Co ciekawe, umowa partnerska pomiędzy stronami dotyczyć będzie nie tylko świata gier. Tak więc z jednej strony jako Official Sport Video Gaming Partner Juve udostępni Electronic Arts prawo do odwzorowania swojej marki oraz stadionu, Allianz Stadium. Z drugiej zaś klub został mianowany również Official Urban Culture Partner, co wiązać ma się ze wspólną organizacją różnych inicjatyw, także tych wykraczających poza świat gamingu oraz piłki nożnej.
– Jesteśmy dumni, że ponownie możemy znajdować się u boku EA Sports – przyznał Giorgio Ricci, Chief Revenue Officer turyńskiego klubu. – Współpraca z EA Sports wykracza poza koncepcję tradycyjnego partnerstwa, gdyż zamierzamy razem działać w ramach projektów zmierzających ku przyszłości, rozmawiać o nowych generacjach, podążać za nowymi trendami w sztuce ulicznej, kulturze miejskiej oraz lifestyle'u. Wybraliśmy EA Sports, by wraz z nimi wykonać ten krok, bo to partner, który podziela naszą wizję i ambicje. Cieszymy się, że możemy odbyć tę podróż wraz z marką, która, tak jak Juventus, znana jest ze swojej oryginalności, niepowtarzalności i innowacji – dodał.
FIFA 23 swoją premierę będzie mieć 30 września. Gra ukaże się m.in. na komputerach osobistych oraz konsolach nowej generacji, tj. PlayStation 5 oraz Xbox Series X|S, na których wykorzystywać będzie technologię HyperMotion2. Ponadto w produkcji po raz pierwszy w historii dostępne będą kobiece kluby z Anglii oraz Francji. Więcej informacji na temat nadchodzącej odsłony serii znaleźć można pod tym adresem.