Piemonte Calcio odchodzi do lamusa

Trzy lata temu EA Sports utraciło bowiem prawa do korzystania z marki Juventus. Dla amerykańskiej firmy był to ogromny cios, bo Stara Dama to jeden z najbardziej utytułowanych klubów piłkarskich na świecie. Niemniej od 2019 roku obecnym był on jedynie w cyklu Pro Evolution Soccer, a to sprawą umowy z Konami, którą podpisali turyńscy włodarze. W związku z tym nie było rady – miejsce Juve w kolejnych edycjach FIFY zajęło Piemonte Calcio, czyli całkowicie wymyślony zespół. Ten co prawda korzystał z prawdziwych piłkarzy Juventusu, ale na tym koniec. Nie było loga, nie było charakterystycznych koszulek w biało-czarne pasy, nie było też stadionu. Aż do teraz!

Jesteśmy podekscytowani, że dzięki tej ekskluzywnej współpracy z Juventusem możemy zobrazować nasze głębokie zaangażowanie we włoski futbol – stwierdził David Jackson, VP of brand w EA Sports FIFA. – Ten fenomenalny klub znaczy bardzo wiele zarówno dla nas, jak i dla naszych fanów, i sprawi on, że EA Sports FC będzie mogło w dalszym ciągu dostarczać najbardziej autentyczne, kompleksowe interaktywne doświadczenie piłkarskie w FIFA 23 i nie tylko. W tym miejscu chcielibyśmy również podziękować Piemonte Calcio za zaangażowanie dla naszych graczy w trakcie kilku ostatnich lat – zakończył żartobliwie.

Juventus i EA Sports znowu razem

Dokładnie tak! Juventus oraz EA Sports ponownie nawiązały współpracę, która ma obowiązywać co najmniej przez kilka kolejnych lat. Oznacza to, że Starą Damę zobaczymy nie tylko w nadchodzącej FIFIE 23, ale również i w EA Sports FC, czyli następcy legendarnej serii, który ukaże się w 2023 roku. Co ciekawe, umowa partnerska pomiędzy stronami dotyczyć będzie nie tylko świata gier. Tak więc z jednej strony jako Official Sport Video Gaming Partner Juve udostępni Electronic Arts prawo do odwzorowania swojej marki oraz stadionu, Allianz Stadium. Z drugiej zaś klub został mianowany również Official Urban Culture Partner, co wiązać ma się ze wspólną organizacją różnych inicjatyw, także tych wykraczających poza świat gamingu oraz piłki nożnej.

Jesteśmy dumni, że ponownie możemy znajdować się u boku EA Sports – przyznał Giorgio Ricci, Chief Revenue Officer turyńskiego klubu. – Współpraca z EA Sports wykracza poza koncepcję tradycyjnego partnerstwa, gdyż zamierzamy razem działać w ramach projektów zmierzających ku przyszłości, rozmawiać o nowych generacjach, podążać za nowymi trendami w sztuce ulicznej, kulturze miejskiej oraz lifestyle'u. Wybraliśmy EA Sports, by wraz z nimi wykonać ten krok, bo to partner, który podziela naszą wizję i ambicje. Cieszymy się, że możemy odbyć tę podróż wraz z marką, która, tak jak Juventus, znana jest ze swojej oryginalności, niepowtarzalności i innowacji – dodał.


FIFA 23 swoją premierę będzie mieć 30 września. Gra ukaże się m.in. na komputerach osobistych oraz konsolach nowej generacji, tj. PlayStation 5 oraz Xbox Series X|S, na których wykorzystywać będzie technologię HyperMotion2. Ponadto w produkcji po raz pierwszy w historii dostępne będą kobiece kluby z Anglii oraz Francji. Więcej informacji na temat nadchodzącej odsłony serii znaleźć można pod tym adresem.