"Skala tej współpracy to coś naprawdę ekscytującego"
Oto bowiem potwierdzono oficjalnie, że od sezonu 2023/24 EA Sports FC, czyli następca legendarnej FIFY, będzie sponsorem tytularnym wszystkich rozgrywek organizowanych przez LaLigę. A warto zauważyć, że to właśnie LaLiga odpowiada m.in. za piłkarską ekstraklasę w Hiszpanii, gdzie na co dzień rywalizują takie kluby, jak Real Madryt, FC Barcelona czy też Atlético Madryt. Dodatkowo zawarte porozumienie dotyczyć będzie także drugiego poziomu piłkarskiego, młodzieżowych rozgrywek LaLiga Promises oraz esportowej eLaLigi. Co ważne, jednym z elementów współpracy będzie także przygotowany wspólnie z EA Sports rebranding hiszpańskiej ligi, dotyczący całej identyfikacji wizualnej.
– EA Sports FC jest zaangażowane w dostarczanie najbardziej autentycznych i immersyjnych doświadczeń w światowym futbolu. Nasza innowacyjna współpraca z LaLigą jeszcze bardziej wzmoże nasze ambicje i wzmocni pozycję obu organizacji w centrum piłkarskiej kultury. Widoczny zasięg i skala tej współpracy to coś naprawdę ekscytującego, podobnie jak możliwość dostarczania fanom niesamowitych doświadczeń w zakresie innowacji wewnątrz gry, interaktywnego środowiska i oddolnych inicjatyw – przyznał David Jackson, wiceprezes EA Sports.
Szczegóły za kilka miesięcy
– EA Sports reprezentuje najnowocześniejsze, interaktywne doświadczenia piłkarskie, podczas gdy LaLiga znajduje się w czołówce rzeczywistych rozgrywek piłkarskich, dostarczając niezrównanych doświadczeń fanom na żywo, jak i tym śledzącym transmisję oraz materiał cyfrowe. Od lat jesteśmy strategicznym partnerem EA Sports, a poszerzenie tej współpracy jest zobowiązaniem, by zapewnić następny poziom innowacji wszystkim piłkarskim fanom w ramach fuzji pomiędzy wirtualnym i prawdziwym światem futbolu – stwierdził z kolei Javier Tebas, prezydent LaLigi.
To jednak dopiero początek. Więcej informacji na temat wspólnych działań, które podejmą LaLiga oraz EA Sports, poznać mamy w kolejnych miesiącach. I nic dziwnego, wszak do premiery EA Sports FC jeszcze rok, a do tego czasu amerykański przedsiębiorca zajęty będzie promocją ostatniej swojej gry spod szyldu FIFA, która ukaże się już we wrześniu tego roku.