Nieoficjalny Counter-Strike na nowym silniku

Udało się nam przeportować CS:GO na silnik Source 2 w zaledwie sześć miesięcy i to jeszcze nim zrobiło to Valve (przepraszamy). [...] Counter-Strike: Source 2 to prowadzony przez społeczność projekt open-source, przy którym jako podstawę wykorzystano duchowego następcę Garry's Moda, s&bo. Nie wykorzystaliśmy ani jednej linijki kodu CS:GO i docelowo planujemy opublikować pełny kod C# na githubie – przyznał za pośrednictwem mediów społecznościowych Maxim "Gabe Follower" Poletaev. Rosjanin to znany w środowisku dataminer, który od lat dostarcza informacji na temat planowanych, jak i porzuconych pomysłów, których ślady można znaleźć w kodzie produkcji wydawanych przez Valve.

Co znaczące, Poletaev i współpracujące z nim osoby opublikowały pierwszy fragment rozgrywki z Counter-Strike: Source 2. Jak nietrudno się domyślić, nie doszło w tym wypadku do żadnej rewolucji graficznej, ale o tę było trudno z uwagi na fakt, że w projekcie wykorzystano zarówno modele, jak i tekstury pochodzące z oryginalnego CS:GO. W oczy rzucają się jednak o wiele lepsze efekty związane z cieniami i oświetleniem, ale przy okazji twórcy potwierdzili również, że zaimplementowali tickrate 128, czyli coś, o co gracze CS:GO bezskutecznie proszą Valve już od wielu lat. Tak czy inaczej, na poniższym materiale możemy zobaczyć gameplay z mapy Dust2, ale już teraz Gabe Follower potwierdził, iż w kolejnych tygodniach na jego kanale pojawią się kolejne materiały wideo, a wraz z nimi także więcej szczegółów na temat m.in. problemów, jakie napotkano przy pracach nad CS: Source 2.

Tak prezentuje się rozgrywka Counter-Strike: Source 2: