Duże i rzadkie aktualizacje to niezaprzeczalna domena tej gry. Obfitość zmian i dodawanych funkcji chyba jeszcze nigdy nie zawiodła jej wiernych fanów. I tym razem nie może być inaczej.
Dwoje nowych Zadymiarzy
Maisie
Nowy chromatyczny Zadymiarz to połączenie klasycznego strzelca z elementami kontroli tłumu. Jej pociski przyspieszają w miarę lotu, a umiejętność specjalna wywołuje falę uderzeniową, która po krótkim czasie zadaje obrażenia i odrzuca przeciwników. Poprzez gadżety i gwiezdną moc można dodatkowo wzmocnić jej siłę ataku, dodać ogłuszenie lub spowolnienie do jej zestawu umiejętności.
Postać będzie do zdobycia na 30. poziomie przepustki, która do gry wchodzi już 1 maja.
Hank
Kolejna epicka postać do kolekcji. Tym razem twórcy zdecydowali się na wprowadzenie dość nietypowej mechaniki do ataków podstawowych. Hank pompuje balon, który rośnie przez maksymalnie trzy sekundy, zwiększając swój rozmiar (obszar ataku) oraz siłę. Balon eksploduje w chwili uwolnienia przycisku lub po sześciu sekundach od rozpoczęcia ładowania. Umiejętność specjalna jest bardzo zbliżona do gadżetu Spike'a, za pomocą którego wystrzeliwuje pociski wokół siebie. Z tą różnicą, że pociski Hanka lecą aż do momentu zatrzymania się na przeszkodzie – niezależnie od tego czy jest nią inny Zadymiarz, czy też element mapy. Gwiezdna moc i wyposażenie wspomagają jego szybkość ruchu, czynią go bardziej wytrzymałym i dodają odrobinę spowolnienia do jego ataków.
Balans
Z racji tego, że mamy za pasem finały miesiąca w ramach BSC oraz jesteśmy tuż przed rozpoczęciem rozgrywek Snap Dragon Pro Series, zmiany wśród postaci są tym razem stosunkowo niewielkie.
- Edgar: podstawowa liczba punktów życia zwiększona z 2800 do 3000.
- Shelly: szybkość poruszania się zwiększona z 720 do 820.
- R-T: podstawowa liczba punktów życia zmniejszona z 4100 do 3900, odstęp czasu pomiędzy atakami w podzielonej formie podwojony.
Meg spotkało nieco więcej modyfikacji. Od teraz rozpoczyna mecz w Mecha Pancerzu, który ma nieco mniej punktów życia. Jednocześnie jednak nie będzie on już powoli tracił swojej żywotności i nie będzie przyjmował leczenia w ograniczonej formie. Co więcej, umiejętność specjalna kostiumu będzie się teraz ładować razem z zadanymi obrażeniami, a nie z upływającym czasem.
Błyskotki – nowa waluta w Brawl Stars
Gwiezdne punkty zostały zastąpione... Błyskotkami. Wszystkie dotychczasowe punkty zostały skonwertowane w proporcji 10:1 na niby inne, choć nie do końca, monety. Można je magazynować w ilości ograniczonej do 7000 i oczywiście spożytkowywać na wybrane elementy kolekcjonerskie w sklepie. Aktualnie w grze odbywa się wydarzenie, w którym można zdobyć aż 1200 sztuk Błyskotek oraz pasujący do ich wizerunku sprej. Regularnie można uzupełniać swoją sakwę poprzez nabijanie przepustki, Ligę Mocy, zdobywanie trofeów czy przeróżne zadania.
Co więcej w nowej aktualizacji?
Jak zawsze, nie mogło zabraknąć obfitości dodatków kosmetycznych. Gra rozwinięta zostanie o linię sezonowych upiększeń pod tytułem Rumble Jungle Heroes oraz o miniaturową serię skórek inspirowanych bogami olimpijskimi. Sporo starszych grafik zostało też odświeżonych wizualnie. Co więcej, deweloperzy w końcu uporządkowali system wyceniania poszczególnych skórek poprzez dodanie im rzadkości. Ceny wahają się od 29 gemów za te powszechne do 299 gemów za legendarne skiny. Jednocześnie za Błyskotki można wykupować tylko te powszechne, rzadkie i epickie.
Warto też wspomnieć o gadżetach, które wzmocnią całkiem pokaźną liczbę postaci. Pet Damage dostępny będzie dla wszystkich Zadymiarzy, którzy posiadają jakąkolwiek maskotkę – od Nity, przez Jessie, Mr. P, Tarę aż po Penny. Amber i Eve również doczekały się kolejnych elementów wyposażenia, które zdecydowanie powinny uczynić obie te postacie nieco bardziej zabawnymi.
Szczegółowe informacje na temat aktualizacji można przeczytać tutaj.