Lekkie udoskonalenia regionów
Aktualizacja 13.17, choć niewielka, wprowadza kilka ciekawych poprawek. Wśród nich chociażby nadanie minimalnej użyteczności Stillwater Hold, które do tej pory robiło dosłowne nic. Wzmocniono też jeden z najmniej lubianych regionów, jakim jest Bastion Nieśmiertelności.
- Immortal Bastion: zawodnicy zaczynają grę, mając 115 punktów życia.
- Stillwater Hold: za każdym razem, gdy powinno być oferowane ulepszenie, dostawać się będzie kowadło.
- Yorick's Graveyard: będzie poprawnie przyznawać przedmioty po śmierci bohaterów. Będzie też poprawnie dystrybuować przedmioty z ławki i emblematy, których nie da się stworzyć z użyciem Spatuli.
Balans cech bohaterów
W tej kategorii mamy prawdopodobnie najwięcej kluczowych zmian. Zwłaszcza jeżeli przypatrzymy się bardzo niefortunnym Łotrom, których logika doskoków jest notorycznie poprawiana i wciąż nie działa zgodnie z założeniami i potrzebami graczy.
- Bastion
- Osłabienie pancerza i odporności na magię: z 25/55/100/240 do 25/50/90/240.
- Noxus
- Zwiększono bazową liczbę punktów zdrowia przy 9 postaciach: z 600 do 700.
- Zwiększono bazowe AP i AD przy 9 postaciach: z 60 do 70.
- Sorcerer
- Zmniejszono HP Shock: z 10% do 7%.
- Strategist
- Wzmocnienie tarczy z 200-800 do 250-900.
- Targon
- Zmniejszenie wzmocnienia leczenia i tarcz: z 20-70% do 18-60%.
- Void
- Osłabienie mocy Barona na 4 poziomie o 5%.
- Wzmocnienie mocy Barona na 5 i 6 poziomie o 10%.
- Rogue
- Poprawiono logikę doskoków.
- Jeżeli Katarina spadnie poniżej wyznaczonego progu życia na równi z naładowaniem paska many, najpierw przeskoczy w inne miejsce i dopiero potem rzuci zaklęcie. Jeżeli była jednak już w trakcie rzucania sztyletu, najpierw zakończy umiejętność specjalną i dopiero potem przeskoczy.
Zmiany bohaterów w patchu 13.17
Nie warto się za mocno przywiązywać do postaci, ponieważ już wkrótce i tak się z nimi pożegnamy. Warto jednak solidnie przestudiować wszystkie zmiany, albowiem jest to ostatnia szansa na wbicie Challengera, jak i również będzie to oficjalna meta na najbliższych turniejach. Do największych modyfikacji z pewnością zaliczają się te u Bel'Veth, Senny oraz Jhina.
Wzmocnienia
- Cho'Gath
- Zwiększono obrażenia bazujące na jego HP: z 12% d0 14%.
- Ekko
- Zwiększono siłę zaklęcia: z 290-710 do 300-725.
- Heimerdinger
- Trzygwiazdkowy Heimerdinger będzie teraz zawsze rzucał swój granat na środek planszy, celem zmaksymalizowania liczby trafionych przeciwników.
- Jhin
- Zwiększono bonus od cechy Ionii: z 20 do 25%.
- Jeżeli cel umrze w trakcie rzucania zaklęcia, przekieruje je na najbliższą postać, nie na najdalszą.
- Malzahar
- Zwiększono siłę zaklęcia: z 185-420 do 205-460.
- Nasus
- Zwiększono szybkość ataku: z 0,6 do 0,65.
- Renekton
- Zwiększono liczbę punktów życia: z 600 do 650.
- Zmniejszono koszt zaklęć: z 50/120 do 50/110.
- Bel'Veth
- Zwiększono skalowanie się zaklęcia z AD: z 60 do 65%.
- Zwiększono bazowe obrażenia zaklęcia: z 15-50 do 18-50.
- K'Sante
- Teraz będzie się leczył o 10% zadanych obrażeń przy rzucaniu zaklęć.
- Senna
- Zwiększono skalowanie się zaklęcia z AD: z 190/200/2000% do 235/250/2000%.
- Osłabiono wytrzymałość rzucanej tarczy: 250/325/4000 do 200/275/4000.
- Po osiągnięciu 3 poziomu przez Sennę Redeemer przyznaje znaczną ilość szybkości ataku.
- Shen
- Zwiększono koszt zaklęć: z 70-140 do 70-150.
- Soraka
- Jeżeli cel jej leczenia umrze z pozostałymi gwiazdki, zostaną one przekierowane na najbliższego sojusznika.
Osłabienia
- Ryze (Bundle City)
- Nie będzie już wyrównywał poziomu postaci do swojego na poziomach 1 i 2 (poprawki do aktualizacji z patcha 13.16).
Pozostałe zmiany w patchu 13.17
Patch 13.17 to ostatni zestaw modyfikacji w obrębie aktualnego sezonu Teamfight Tactics. Tym samym ich skala jest niewielka i skupia się raczej na poprawie jakości życia. Mamy jednak kilka istotnych poprawek, które mogą pomóc niektórym wybić się na ostatnią chwilę nieco wyżej w rankingu. Po stronie przedmiotów zmieni się w nadchodzącej aktualizacji stosunkowo niewiele. Największą zmianą jest Infinity Edge, które dostanie 5% dodatkowych obrażeń. Reszta zmian dotyczy wyłącznie przedmiotów radiantowych. Do większych zmian należy też zdecydowanie udoskonalenie Binary Airdrop, które będzie lepiej dopasowywać przedmioty do ról bohaterów. Lucky Gloves i Scrappy Inventory będą zaś dawać więcej komponentów. Przeciwnie do Demacia's Crow, które to, zamiast całego Guinsoo, będzie przyznawać sam Recurve Bow.
Omówienie aktualizacji 13.17 możecie w całości obejrzeć tutaj:
O aktualnie panujących zmianach możecie przeczytać tutaj. Szczegółowe omówienie patcha 13.15 zaś znajduje się w klipie powyżej. Wkrótce będzie też do przeczytania na oficjalnej stronie gry.