Lekkie udoskonalenia regionów

Aktualizacja 13.17, choć niewielka, wprowadza kilka ciekawych poprawek. Wśród nich chociażby nadanie minimalnej użyteczności Stillwater Hold, które do tej pory robiło dosłowne nic. Wzmocniono też jeden z najmniej lubianych regionów, jakim jest Bastion Nieśmiertelności.

  • Immortal Bastion: zawodnicy zaczynają grę, mając 115 punktów życia.
  • Stillwater Hold: za każdym razem, gdy powinno być oferowane ulepszenie, dostawać się będzie kowadło.
  • Yorick's Graveyard: będzie poprawnie przyznawać przedmioty po śmierci bohaterów. Będzie też poprawnie dystrybuować przedmioty z ławki i emblematy, których nie da się stworzyć z użyciem Spatuli.

Balans cech bohaterów

W tej kategorii mamy prawdopodobnie najwięcej kluczowych zmian. Zwłaszcza jeżeli przypatrzymy się bardzo niefortunnym Łotrom, których logika doskoków jest notorycznie poprawiana i wciąż nie działa zgodnie z założeniami i potrzebami graczy.

  • Bastion
    • Osłabienie pancerza i odporności na magię: z 25/55/100/240 do 25/50/90/240.
  • Noxus
    • Zwiększono bazową liczbę punktów zdrowia przy 9 postaciach: z 600 do 700.
    • Zwiększono bazowe AP i AD przy 9 postaciach: z 60 do 70.
  • Sorcerer
    • Zmniejszono HP Shock: z 10% do 7%.
  • Strategist
    • Wzmocnienie tarczy z 200-800 do 250-900.
  • Targon
    • Zmniejszenie wzmocnienia leczenia i tarcz: z 20-70% do 18-60%.
  • Void
    • Osłabienie mocy Barona na 4 poziomie o 5%.
    • Wzmocnienie mocy Barona na 5 i 6 poziomie o 10%.
  • Rogue
    • Poprawiono logikę doskoków.
    • Jeżeli Katarina spadnie poniżej wyznaczonego progu życia na równi z naładowaniem paska many, najpierw przeskoczy w inne miejsce i dopiero potem rzuci zaklęcie. Jeżeli była jednak już w trakcie rzucania sztyletu, najpierw zakończy umiejętność specjalną i dopiero potem przeskoczy.

Zmiany bohaterów w patchu 13.17

Nie warto się za mocno przywiązywać do postaci, ponieważ już wkrótce i tak się z nimi pożegnamy. Warto jednak solidnie przestudiować wszystkie zmiany, albowiem jest to ostatnia szansa na wbicie Challengera, jak i również będzie to oficjalna meta na najbliższych turniejach. Do największych modyfikacji z pewnością zaliczają się te u Bel'Veth, Senny oraz Jhina.

Wzmocnienia

  • Cho'Gath
    • Zwiększono obrażenia bazujące na jego HP: z 12% d0 14%.
  • Ekko
    • Zwiększono siłę zaklęcia: z 290-710 do 300-725.
  • Heimerdinger
    • Trzygwiazdkowy Heimerdinger będzie teraz zawsze rzucał swój granat na środek planszy, celem zmaksymalizowania liczby trafionych przeciwników.
  • Jhin
    • Zwiększono bonus od cechy Ionii: z 20 do 25%.
    • Jeżeli cel umrze w trakcie rzucania zaklęcia, przekieruje je na najbliższą postać, nie na najdalszą.
  • Malzahar
    • Zwiększono siłę zaklęcia: z 185-420 do 205-460.
  • Nasus
    • Zwiększono szybkość ataku: z 0,6 do 0,65.
  • Renekton
    • Zwiększono liczbę punktów życia: z 600 do 650.
    • Zmniejszono koszt zaklęć: z 50/120 do 50/110.
  • Bel'Veth
    • Zwiększono skalowanie się zaklęcia z AD: z 60 do 65%.
    • Zwiększono bazowe obrażenia zaklęcia: z 15-50 do 18-50.
  • K'Sante
    • Teraz będzie się leczył o 10% zadanych obrażeń przy rzucaniu zaklęć.
  • Senna
    • Zwiększono skalowanie się zaklęcia z AD: z 190/200/2000% do 235/250/2000%.
    • Osłabiono wytrzymałość rzucanej tarczy: 250/325/4000 do 200/275/4000.
    • Po osiągnięciu 3 poziomu przez Sennę Redeemer przyznaje znaczną ilość szybkości ataku.
  • Shen
    • Zwiększono koszt zaklęć: z 70-140 do 70-150.
  • Soraka
    • Jeżeli cel jej leczenia umrze z pozostałymi gwiazdki, zostaną one przekierowane na najbliższego sojusznika.

Osłabienia

  • Ryze (Bundle City)
    • Nie będzie już wyrównywał poziomu postaci do swojego na poziomach 1 i 2 (poprawki do aktualizacji z patcha 13.16).

Pozostałe zmiany w patchu 13.17

Patch 13.17 to ostatni zestaw modyfikacji w obrębie aktualnego sezonu Teamfight Tactics. Tym samym ich skala jest niewielka i skupia się raczej na poprawie jakości życia. Mamy jednak kilka istotnych poprawek, które mogą pomóc niektórym wybić się na ostatnią chwilę nieco wyżej w rankingu. Po stronie przedmiotów zmieni się w nadchodzącej aktualizacji stosunkowo niewiele. Największą zmianą jest Infinity Edge, które dostanie 5% dodatkowych obrażeń. Reszta zmian dotyczy wyłącznie przedmiotów radiantowych. Do większych zmian należy też zdecydowanie udoskonalenie Binary Airdrop, które będzie lepiej dopasowywać przedmioty do ról bohaterów. Lucky Gloves i Scrappy Inventory będą zaś dawać więcej komponentów. Przeciwnie do Demacia's Crow, które to, zamiast całego Guinsoo, będzie przyznawać sam Recurve Bow.

Omówienie aktualizacji 13.17 możecie w całości obejrzeć tutaj:

O aktualnie panujących zmianach możecie przeczytać tutaj. Szczegółowe omówienie patcha 13.15 zaś znajduje się w klipie powyżej. Wkrótce będzie też do przeczytania na oficjalnej stronie gry.