CS2 stawia na MR12
Największą z nich jest zmiana liczby rund, która w CS2 wynosić będzie 24 na mecz! w CS:GO do rozstrzygnięcia spotkań potrzebne mogło być nawet 30 rund, co negatywnie wpływało na długość spotkań. Narzekali na to komentatorzy, narzekali też profesjonalni gracze. Nawet wśród społeczności słychać było głosy, że może porzucenie MR15 na rzecz MR12 będzie dobrym pomysłem. Tym bardziej że 12-rundowe połowy to w Counter-Strike'u bynajmniej nie nowość. Przecież taki tryb zabawy stosowany był już w zamierzchłych czasach CS-a 1.6. Teraz więc Valve poniekąd wraca do korzeni, co odciśnie swoje piętno również na scenie profesjonalnej. Bo na niej zmiana ta również będzie zastosowana.
– Przez ostatnią dekadę dostarczaliśmy aktualizacje ekonomii i balansu broni, by zmniejszyć liczbę jednostronnych rund w meczach CS-a. Z uwagi na te zmiany ekscytujące mecze turniejowe mogą zostać rozstrzygnięte przy mniejszej liczbie rund. A krótsze mecze oznaczają, że gracze mogą grać więcej i częściej. Dlatego w CS2 przechodzimy na maksymalnie 24 rundy w regulaminowym czasie gry (z 6 rundami dogrywki w przypadku remisu) dla trybów Premier, Turniejowego oraz dla Majorów. Liczymy, że struktura i płynność spotkań będą ewoluować wraz z tym, jak społeczność zacznie się adaptować do tych zmian. I jesteśmy podekscytowani tym, jak to się potoczy – możemy wyczytać na oficjalnej stronie Counter-Strike'a 2.
Liczba graczy bety ma się zwiększyć
Ale to nie wszystko. Powiększono bowiem pulę map, a w grze pojawiło się wreszcie nowe Inferno. Grafiki prezentujące wygląd odmienionej mapy już jakiś czas temu znaleziono w kodzie, ale dopiero teraz mamy możliwość, by na własnej skórze przekonać się, jak bardzo arena wypiękniała. A skoro o możliwości mowa – dotychczas wiele osób nie miało szansy, by zabawić się w betę CS2, ale teraz powinno się to w końcu zmienić. – Dziś rozpoczynamy proces zapraszania do zamkniętych tak wielu uprawnionych graczy, jak to możliwe. Aby być uprawnionym, gracz musi mieć status CS:GO Prime, posiadać aktywną rangę turniejową i rozgrywać większość swoich oficjalnych spotkań w jednym z regionów, w którym testy są dostępne – zapewnia Valve. Przy okazji twórcy zapowiedzieli też w CS2 tabelę rankingową dla poszczególnych regionów oraz zmianę w rangach. Te będą bowiem odrębne dla każdej z map!
Pełny opis nowej aktualizacji gry Counter-Strike 2:
Premier
- dodano tryb Premier
- dodano widoczny CS Rating oraz tabelę rankingową CS2. Więcej informacji tutaj
- dodano CSTV do oglądania meczów Premier
Dźwięk
- naprawiono błąd, w wyniku którego dźwięk rzucania grantu odtwarzany był dwukrotnie
- dodano przycisk podglądu dźwięku przy suwakach głośności
- dodano różne poprawki dla efektów dźwiękowych
Narzędzia warsztatu
- dodano ulepszenia zestawu farb w edytorze przedmiotów CS2. Wykończenia zestawów farb wspierają od teraz:
- włączanie zwykłych map niestandardowych oraz AO dla wszystkich styli
- opcjonalna maska perłowa
- opcjonalna standardowa tekstura chropowatości PBR
- niestandardowe maski Paint-By-Numbers
Mapy
- dodano Inferno, które dostępne jest we wszystkich trybach gry
- dodano różne poprawki błędów i ulepszenia dla wszystkich map
Różne
- naprawiono błąd z przewidywaniem ratowania zakładników
- włączono widoczny z pierwszej osoby cień dla niesionego zakładnika
- naprawiono efekty wody, które pokazywały się w złym miejscu, gdy kula po penetracji trafiła w wodę
- dodano różne poprawki dla wykończeń broni
- zamieniono opcję "przytrzymanie przycisku ognia alternatywnego" na "przytrzymanie przycisku przybliżenia"
- naprawiono przycisk "wyłącz całą komunikację głosową" na tablicy wyników
- teraz przycisk "tymczasowo wyłącz nadchodzące rozmowy" blokuje czat głosowy
- różne opcje CS:GO zostaną zaimportowane podczas uruchamiania ograniczonych testów CS2
- naprawiono przypadek niespójnego kucania w "Duck Mode": włączono przełącznik
- zaktualizowano efekty wizualne nieśmiertelności
- dodano zachowanie granatu "sv_infinite_ammo 2" dla meczów CS:GO
- widoczny z trzeciej osoby dym po wystrzale z Desert Eagle'a znika szybciej
- kontynuujemy prace nad kształtem dymu
- zmieniono długość spotkań w trybie Turniejowym do 12-rundowych połów
CS:GO
- ostatnie mecze rankingowe w menu "Twoje mecze" pokazują teraz spotkania z trybów Turniejowy, Skrzydłowy oraz Premier
Kody uwierzytelniające
- dostęp do historii spotkań na zewnętrznych serwisach stron trzecich obejmuje teraz spotkania z trybów Turniejowy, Skrzydłowy oraz Premier
- API GetNextMatchSharingCode, używane przez zewnętrzne serwisy stron trzecich, musi dostarczać teraz kod udostępniania nie starszy niż 1 miesiąc, by otrzymać kolejny kod udostępniania meczu