Jesienna aura coraz śmielej daje się we znaki. To idealny moment, aby oddać się kolejnej dozie rywalizacji w ramach Gametoon Arena. Tym razem wspólne działania Gametoon oraz GX Studio wychodzą naprzeciw wszystkim miłośnikom Counter-Strike 2, organizując jeden z pierwszych na świecie turniejów w odświeżoną wersję popularnego FPS-a. Rozgrywki ruszą już w połowie października wraz z transmisją w serwisie Twitch.tv. Następnie pozyskany materiał zostanie wykorzystany do przygotowania odcinków emitowanych na antenie telewizyjnej kanału Gametoon.
Przygotujcie swoje najlepsze taktyki i udowodnijcie, że jesteście godni tytułu mistrza Gametoon Arena. Kwalifikacje rozegrają się co weekend począwszy od 14-15 października. Każda z czterech tur kwalifikacyjnych pozwoli jednemu zespołowi na awans do wielkiego finału, gdzie staną do walki o dwa najlepsze miejsca premiowane nagrodami:
- Miejsce 1: 1500 złotych do podziału na członków zespołu,
- Miejsce 2: 500 złotych do podziału na członków zespołu.
Zapisy do turnieju już ruszyły. Każda z tur kwalifikacyjnych umożliwia udział 32 drużynom, zaś o wzięciu udziału decyduje kolejność zgłoszeń. Możliwość dołączenia do rozgrywek zamknie się na kilka godzin przed danymi kwalifikacjami. Podczas przebiegu turnieju wykorzystana zostanie platforma FACEIT.
Pełen harmonogram turnieju jest następujący:
- 14-15 października – pierwsza runda kwalifikacji,
- 21-22 października – druga runda kwalifikacji,
- 28-29 października – trzecia runda kwalifikacji,
- 4-5 listopada – czwarta runda kwalifikacji,
- 11-12 listopada – wielki finał.
Finałowe etapy każdej tury kwalifikacyjnej, jak i play-offy, będą transmitowane w Internecie. Za realizację transmisji odpowiada czołowa agencja esportowa GX Studio, posiadająca w swoim portfolio organizację polskich transmisji z takich wydarzeń jak BLAST.tv Paris Major 2023. Rozgrywki zostaną okraszone profesjonalnym komentarzem – za mikrofonami zasiądą Michał "Mostow” Mostowiec i Szczepan "Cherry" Wałęga.
Projekt Gametoon Arena jest dedykowanym formatem, dopasowanym zarówno do potrzeb społeczności graczy, fanów esportu, jak i do potrzeb klienta, który może dotrzeć do wielu grup docelowych różnymi kanałami. Przygotowany w ten sposób system godzi interesy wszystkich trzech grup. To nowatorski trend, w którym telewizja produkuje treści w ten właśnie sposób.
Gametoon to kanał dla graczy i fanów rywalizacji esportowej. Na antenie stacji można znaleźć produkcje typu let’s play, podczas których youtuberzy i streamerzy grają w gry i komentują je na bieżąco. Ponadto, w Gametoonie pojawiają się zapowiedzi najnowszych gier i relacje z turniejów esportowych z całego świata. Obecnie kanał dostępny jest m.in u takich operatorów kablowych jak: UPC Polska, Vectra, Orange, TOYA, Jambox, eTV, INEA, za pośrednictwem operatora PLAY, a także w serwisie rozrywki internetowej IPLA oraz ofercie WP Pilot – najpopularniejszej w Polsce platformy do oglądania telewizji online. Więcej informacji na temat telewizji Gametoon dostępne jest na stronie internetowej.
Źródło: informacja prasowa