Zmiany postaci w patchu 13.21

Aż siedemnastu bohaterów ze zmianami w patchu 13.21. To bardzo pokaźna liczba po niedawnych bardzo ubogich w treść aktualizacjach, które przygotowywały nas pod odbywające się właśnie mistrzostwa świata w League of Legends. Znaczna część modyfikacji, które dotkną nas w przyszłym tygodniu, dotyczy zmian w dżungli, jakie wprowadzono w wersji 13.20 i wcześniejszych. Na poprawkach straciło bowiem kilku bohaterów, których potęga skupiona jest wokół siły ataku. Na pierwszy plan zaś odrobinę za mocno wysunęły się tanki. Z oryginalnej listy postaci usunięto jednak Kha'Zixa, co może być spowodowane negatywnym odbiorem chęci wzmocnienia go przez samych graczy.

Wzmocnienia

  • Bel'Veth
    • Królewski Wir (E)
      • Zmniejszono czas odnawiania się umiejętności: z 24-18 do 20-16 sek.
  • Hecarim
    • Statystyki podstawowe
      • Zwiększono przyrost AD: z 3,2 do 3,7.
    • Duch Postrachu (W)
      • Zwiększono czas trwania umiejętności: z 4 do 5 sek.
  • K'Sante
    • Uderzenie Ntofo (Q)
      • Zmniejszono limit bonusowego HP: z 1800 do 1200.
    • Taran (W)
      • Wydłużono maksymalny czas ładowania: z 1 do 1,5 sek.
    • Na Całego (R)
      • Dodano skalowanie się dodatkowych obrażeń przy aktywacji umiejętności biernej: z 35% do 45-75%.
      • Usunięto czas odnawiania się przy kombinacji umiejętności specjalnej z Q i E.
  • LeBlanc
    • Zniekształcenie (W)
      • Zwiększono skalowanie się z AP: z 65% do 75%.
    • Eteryczne Łańcuchy (E – drugi atak)
      • Zwiększono skalowanie się z AP: z 70% do 80%.
  • Master Yi
    • Styl Wuju (E)
      • Zmniejszono czas odnawiania się umiejętności: z 18 do 14 sek.
  • Morgana
    • Udręczony Cień (W)
      • Zwiększono obrażenia: z 12-52 do 15-56 na sekundę.
      • Zwiększono obrażenia przeciwko potworom: z 165% do 170%.
  • Tahm Kench
    • Smakosz (bierna)
      • Zmodyfikowano obrażenia: z 8-60 (+3% dodatkowego HP) do 6-48 (+5% dodatkowego HP).
    • Nur w Otchłań (W)
      • Zwiększono zwrot czasu odnawiania się umiejętności: ze stałych 40% do skalujących się 40-50%.
  • Varus
    • Kołczan Rozkładu (W)
      • Zwiększono obrażenia: z 7-27 do 7-31.
    • Grad Strzał (E)
      • Wzmocniono efekt spowolnienia: z 25-45% do 30-50%.

Osłabienia

  • Aurelion Sol
    • Oddech Światła (Q)
      • Zmniejszono obrażenia na sekundę: z 15-55 od poziomu umiejętności i 30-80 od poziomu postaci (60% AP) do 45-105 od poziomu umiejętności (+55% AP).
      • Zmniejszono obrażenia jednorazowe: z 40-80 od poziomu umiejętności i 20-30 od poziomu postaci do 60-100 od poziomu umiejętności.
  • Briar
    • Statystyki podstawowe
      • Zmniejszono przyrost szybkości ataku: z 2,3% do 2%.
    • Karmazynowa Klątwa (bierna)
      • Zwiększono leczenie z nałożonego krwawienia: ze 100% do 125%.
    • Krwawy Szał/Przekąszenie (W)
      • Zmniejszono obrażenia od brakującego HP: z 10% (+4% dodatkowego AD) do 10% (+3,5% dodatkowego AD).
  • Caitlyn
    • W Głowę (bierna)
      • Zwiększono skalowania się ataków krytycznych: z 81,25% do 85%.
    • Strzał w Dziesiątkę (R)
      • Ujednolicono czas odnawiania się umiejętności: z 90-60 do 90 sekund.
      • Zmniejszono obrażenia: z 300-750 (+200% AD i 35% za posiadanie 100% szansy na atak krytyczny) do 300-700 (+170% AD i 50% za posiadanie 100% szansy na atak krytyczny).
  • Dr. Mundo
    • Tępy Uraz (E)
      • Zmniejszono bonusowe AD: z 2-4% maksymalnego HP do 2-3% maksymalnego HP.
  • Jinx
    • Zabawmy się! (bierna)
      • Kumulacja umiejętności biernej została ograniczona do 5.
      • Wieże i duże potwory nie przyznają już ładunków.
  • Rammus
    • Kula Mocy (Q)
      • Zmniejszono obrażenia: ze 100-200 do 80-200.
    • Kula Obronna (W)
      • Zmniejszono odporność na obrażenia magiczne: z 35 (+40-80% całkowitej odporności na magię) do 30 (+35-75% całkowitej odporności na magię).

Modyfikacje

  • Brand
    • Statystyki podstawowe
      • Zmniejszono liczbę punktów życia: z 590 do 570.
      • Zwiększono przyrost punktów życia: ze 102 do 105.
      • Zwiększono liczbę pancerza: z 22 do 27.
      • Zmniejszono przyrost pancerza: z 4,7 do 4,2.
      • Zwiększono szybkość ataku: z 0,625 do 0,681.
      • Zwiększono przyrost szybkości ataku: z 1,36% do 2%.
    • Płomień (bierna)
      • Zwiększono obrażenia zadawane potworom: ze 120% do 250%.
    • Pożoga (E)
      • Zmniejszono obrażenia: z 70-170 do 65-165.
  • Seraphine
    • Statystyki podstawowe
      • Zmniejszono liczbę punktów many: z 440 do 360.
      • Zwiększono przyrost punktów many: z 40 do 50.
      • Zwiększono regenerację many: z 8 (+1) do 11,5 (+0.4).
      • Zwiększono liczbę punktów pancerza: z 19 do 26.
      • Zmniejszono przyrost punktów życia: ze 104 do 90.
    • Wysoka Nuta (Q)
      • Zmniejszono czad odnawiania się umiejętności: z 10,5 do 9,5 sek.
      • Zmodyfikowano obrażenia: z 55-115 (+45-65% AP) do 55-155 (+50% AP).
    • Dźwięk Przestrzenny (W)
      • Zmniejszono czas odnawiania się umiejętności: z 28-20 do 28-16 sek.
      • Zwiększono koszt umiejętności: z 50-90 do 80-100 punktów many.
      • Zwiększono wartość tarczy: z 50-10 do 50-150.
      • Zmniejszono leczenie: z 5-7% (+0.4% AP) do 3-5%.
    • Więcej Basu (E)
      • Zmniejszono koszt umiejętności: z 60-100 do 60-80.
      • Zwiększono obrażenia: z 60-140 do 60-200.
  • Zyra
    • Statystyki podstawowe
      • Zwiększono szybkość ataku: z 0,625 do 0,681.
    • Cierniowy Ogród (bierna)
      • Zmodyfikowano obrażenia: z 20-100 (+15% AP) do 20-88 (+18% AP).
    • Śmiercionośne Kolce (Q)
      • Zwiększono obrażenia: z 60-200 (+60% AP) do 60-220 (+65% AP).
    • Korzenny Uścisk (E)
      • Zmodyfikowano obrażenia: z 60-240 (+50% AP) do 60-200 (+60% AP).

Pozostałe zmiany w wersji 13.21

Jak już wspomniane zostało powyżej, znaczna część aktualizacji dotyczy dokręcania zmian dotyczących lasu. W związku z tym deweloperzy postanowili przywrócić AD zabrane niedawno towarzyszom. Dodatkowo dostajemy osłabienia takich run, jak Pierwsze Uderzenie (First Strike), gdzie zmniejszone zostaną nieuchronne obrażenia, czy Pęd Fazowy (Phase Rush), który będzie przyznawał mniejszy bonus postaciom atakującym z bliska. Zmodyfikowany zostanie też Kadłubołamacz (Hullbreaker).

O aktualnie panującej wersji gry możecie przeczytać tutaj. Szczegółowe informacje na temat patcha 13.21 będą zaś już wkrótce na stronie League of Legends.