Bohaterowie w patchu 13.20

K'Sante w aktualizacji 13.20 zdecydowanie zasługuje na paragraf wyłącznie dla siebie. Poszedł on bowiem śladami Rell i podłożył się pod bezlitosny, ornowski młot, który to wykuł go w zasadzie na nowo. Tak więc jedyny element zestawu umiejętności postaci, który nie został tknięty, to Praca Nóg (E). Dostaliśmy nieoczekiwane przeliczniki bazujące na mocy umiejętności, inną formę skalowania się jego zdolności i kilka dodatkowych możliwości.

Obok kompleksowych modyfikacji Dumy Nazumy dostaniem też solidne wzmocnienia Jinx i poprawki Milio, który już nie będzie tak sprawnie podkradał nam zabójstw. Stanie się jednak odrobinę bardziej efektywnym wsparciem. Przyjemne usprawnienia dotknęły też Morganę, która otrzymała odrobinę mobilności i całkiem sporo dodatkowej siły. Po stronie osłabień bezapelacyjnie najbardziej oberwało się Akshanowi oraz Bel'Veth na wczesnym etapie gry.

Wzmocnienia

  • Galio
    • Tarcza Duranda (W)
      • Zmniejszono czas odnawiania się umiejętności: z 18-16 do 18-14 sek.
      • Zredukowano czas odnawiania się pasywnej tarczy: z 12 do skalujących się z poziomem umiejętności 12-8 sek.
  • Jinx
    • Statystyki podstawowe:
      • Zwiększono przyrost HP: ze 100 do 105.
    • Zabawmy się! (bierna)
      • 25% bonusowej całkowitej szybkości ataku będzie się teraz kumulować.
    • SuperMegaRakieta Śmierci (R)
      • Zmniejszono czas odnawiania się umiejętności: z 75-55 do 70-50 sek.
      • Zwiększono obrażenia minimalne umiejętności: z 30-60 (+15% bazowego AD) do 32,5-62,5 (16,5% bazowego AD).
      • Zwiększono obrażenia maksymalne umiejętności: z 300-600 (+150% bazowego AD) do 325-625 (+165% bazowego AD).
  • Milio
    • Płoń! (bierna)
      • Podpalenie teraz będzie uwzględniać obrażenia w statystykach Milio.
      • Będzie aktywować Chemtechowego Skaziciela (Chemtech Putrifire) poprzez sojuszników.
      • Nie będzie zaliczać zabójstw na konto Milio, jeżeli nałożone zostało przez sojusznika.
    • Gorący Uścisk (E)
      • Zmniejszono czas odnawiania się umiejętności: z 18-14 do 17-13 sek.
      • Zwiększono wytrzymałości tarczy: z 60-160 do 60-180.
    • Życiodajne Tchnienie (R)
      • Zwiększono skalowanie się leczenia z mocą umiejętności: z +30% AP do +50% AP.
  • Morgana
    • Udręczony Cień (W)
      • Zwiększono skalowanie się z AP: z 14% do 17%.
      • Zwiększono obrażenia przeciwko potworom: ze 155% do 165%.
    • Mroczna Tarcza (E)
      • Zwiększono czas odnawiania się umiejętności: z 24-16 do 26-16.
    • Kajdany Duszy (R)
      • Zwiększono szybkość poruszania się: z 5-55% w kierunku przeciwników do 10-60% we wszystkich kierunkach.
      • Dodano skalowanie się ogłuszenia: ze stałych 1,5 do wzrastających 1,5-2 sek.
      • Zwiększono obrażenia: ze 150-300 (+70% AP) do 175-325 (+80% AP).
  • Ziggs
    • Skacząca Bomba (Q)
      • Zwiększono zasięg ataku umiejętności: ze 150 do 180.

Osłabienia

  • Akshan
    • Bumerang Mściciela (Q)
      • Zmieniono dodatkową prędkość ruchu: ze stałych 40% do skalujących się 20-40%.
    • Heroiczny Zamach (E)
      • Zmniejszono obrażenia każdego strzału: z 30-90 do 25-85.
  • Bel'Veth
    • Lawendowa Śmierć (bierna)
      • Zmniejszono dodatkową prędkość ataku przy rzuceniu zaklęcia: z 25-50% do 20-40%.
    • Królewski Wir (E)
      • Dodano Krytyczne Dźganko: zaklęcie może teraz zadawać obrażenia krytyczne.
      • Zmieniono zmniejszenie obrażeń: ze stałych 70% do skalujących się 42-70%.
      • Zmodyfikowano minimalne obrażenia fizyczne: z 8-16 (+6% AD) do 6-10 (+8% AD).
      • Zwiększono obrażenia przy trafieniu: z 6% do 8%.
    • Bezustanny Bankiet (R)
      • Zmodyfikowano zdrowie Ławicy: z 40/50/60% maksymalnego zdrowia stwora do 20/45/70%.
      • Zmodyfikowano prędkość ruchu prawdziwej postaci poza walką: z 25/50/75 do 10/45/80 jednostki.
  • Kai'sa
    • Statystyki podstawowe
      • Zmniejszono pancerz: z 28 do 25.
  • Quinn
    • Statystyki podstawowe
      • Zmniejszono HP: z 603 do 565.
      • Zmniejszono prędkość ruchu: z 335 do 330.
      • Zwiększono przyrost obrażeń od ataku: z 2,4 do 2,7.
  • Zed
    • Cień Życia (W)
      • Zwiększono czas odnawiania się umiejętności: z 20-14 do 20-17 sek.

Modyfikacje

  • K'Sante
    • Statystyki podstawowe
      • Zmniejszono HP: z 610 do 570 punktów.
      • Zwiększono przyrost HP: ze 108 do 115.
      • Zwiększono przyrost pancerza: z 4,7 do 5,2.
    • Niezmącony Instynkt (bierna)
      • Usunięto skalowanie się obrażeń dodatkowych Na Całego z pancerzem i odpornością na magię.
    • Uderzenie Ntofo (Q)
      • Dodano Dosyć Tego Błysku: ponowne użycie trzeciego Q wyłączy Błysk podczas ładowania.
      • Dodano walkę na statystyki: opis będzie wyświetlał szczegółowe statystyki.
      • Zmniejszono obrażenia fizyczne: z 50-150 do 30-150.
    • Taran (W)
      • Zmniejszono koszt many: z 75-95 do 60-80.
      • Dodano minimalny czas przygotowania: 0,65 sek.
      • Obrażenia, kontrola tłumu, zasięg i pozostałe właściwości umiejętności nie będą już powiązane z czasem ładowania.
      • Zmodyfikowano zmniejszenie obrażeń: z 25% (+10% za każde 100 punktów pancerza i odporności na magię oraz 1% za każde 100 HP) do 40-65% zależnych od poziomu bohatera.
      • Ujednolicono czas trwania ogłuszenia do stałych 1,25 sek.
      • Zmodyfikowano obrażenia: z 2-8% maksymalnego zdrowia celu do 20-100 (+50% całkowitego AD, 30% dodatkowego pancerza oraz odporności na magię, 6-10% maksymalnego HP celu).
    • Taran (wersja Na Całego)
      • Dodano minimalny czas trwania przygotowania: 0,5 sek.
      • Obrażenia, kontrola tłumu, zasięg i pozostałe właściwości umiejętności nie będą już powiązane z czasem ładowania.
      • Zmodyfikowano zmniejszenie obrażeń: z 30% (+12% za każde 100 punktów pancerza i odporności na magię oraz 1,2% za każde 100 HP) do 50-75% zależnych od poziomu bohatera.
      • Usunięto dodatkowe obrażenia Na Całego.
      • Zmniejszono czas odnawiania się umiejętności: z 24-16 do 18-12 sek.
    • Na Całego (R)
      • Zwiększono próg maksymalnego zdrowia: z 55% do 65%.
      • Zmniejszono odległość odrzucenia: z 350 do 300 jedn.
      • Zwiększono obrażenia pierwszego użycia: z 35-105 obrażeń fizycznych (+20% AD) do 70-150 obrażeń magicznych (+65 AP).
      • Zmieniono obrażenia po uderzeniu w ścianę: ze 150-350 obrażeń fizycznych do 10-150 obrażeń magicznych (+65% AP).
      • Dostosowano czas resetowania się ataków do podstawowej postaci K'Sante.
      • Użycie umiejętności specjalnej będzie resetować ładunki Q.
      • Zmodyfikowano dodatkowe obrażenia od ataku: z 5 (+32,5% dodatkowe pancerza i odporności na magię) do 15-45 (+25% dodatkowego pancerza i odporności na magię).
      • Zmodyfikowano leczenie: z 10% wszechwampiryzmu (+0,75% za każde 100 punktów dodatkowego HP) do 10-20% wszelkiego rodzaju obrażeń zadawanych przeciwnikowi.
      • Dodano Lżej na Sercu: 25-45% dodatkowej prędkości ataku.

Oddajmy las leśnikom

Co ważne, aktualizacja 13.20 jest obfita nie tylko w długo wyczekiwane poprawki postaci, które w znacznym stopniu były wstrzymane stabilizowaniem mety pod Worldsy. Dostaliśmy też złożone modyfikacje dżungli. Na przykład ujednolicono obrażenia zadawane Porażeniem w zwierzęta i bohaterów do 40 punktów na wszystkich poziomach, ułatwiono celowanie nim w duże potwory i usunięto go z puli zaklęć. To oznacza, że nie będzie ono już aktywować efektów niektórych przedmiotów. Podwojono też efektywność obrażeń obszarowych Pierwotnego Porażenia przeciwko potworom. Co więcej, usunięto redukcję obrażeń w lesie, gdy w pobliżu znajduje się więcej niż dwoje naszych sojuszników i odporność na spowolnienie nadawaną przez Mchściciela. W ramach rekompensaty zwiększono jednak jego tarczę. Dodano też nieco mobilności w zaroślach.

Jakby tego było mało, zwiększono zdrowie potworów na wyższych poziomach. Sporo zmian dotknęło też naszych towarzyszy. Najważniejszą jest z pewnością dodanie ograniczeń leczenia. Dla samych leśników jednak najważniejsze będzie wdrożenie systemów antykłusowniczych, które mają zapobiec podkradaniu potworów przez graczy z alei. Nie tylko tych przeciwnych, ale także z naszej własnej drużyny. Aczkolwiek dla równowagi zwiększono kary nakładane na graczy dżungli za podbieranie stworów z linii.

Pozostałe zmiany w wersji 13.20

Tutaj zadziało się też sporo ciekawych rzeczy. Przede wszystkim wprowadzono ograniczenia w liczbie zakupów przedmiotów Dorana. Nie zobaczymy też już magów z ekwipunkiem pełnym Pierścieni czy molochów złożonych z samych Ostrzy. Dodatkowo równolegle zwiększono statystyki każdego wszystkich przedmiotów startowych. Obok tego, w patchu 13.20 dostajemy zmniejszenie kosztu Klejnotu Rozpadu (Blighting Jewel) o 150 sztuk złota oraz lekkie wzmocnienie Widmowego Ostrza Youumu (Youmuu's Ghostblade). Nieszczęśliwi będą miłośnicy Mrocznego Ostrza Draktharru (Duskblade Draktharr), którego przyspieszenie umiejętności zostało zmniejszone o 5 jednostek, a szczytowe wzmocnienie obrażeń o aż 2%. Z kolei pozdrowienie Lorda Dominika (Lord Dominik's Regards) zaś przypłaciło 3% obrażeń przeciwko celom z większą ilością maksymalnego HP nas, by dostać aktualizację  obliczeń. Teraz efekt bierny Pogromcy Olbrzymów będzie aktywowany przed kalkulacjami wytrzymałości tarczy i kradzieży życia. Teoretycznie powinno to zwiększyć jego efektywności.

Szczegółowe informacje na temat aktualizacji 13.20 znajdziecie na oficjalnej stronie League of Legends. Omówienia wcześniejszych wersji gry zaś tutaj.