CS2 z kolejną aktualizacją

Ostatnimi czasy Counter-Strike 2 otrzymuje aktualizacje stosunkowo często. To także kwestia liczby mniejszych lub większych błędów i ogólnych problemów, jakie mają gracze. Część z nich dotyczyła m.in. sub-ticka, czyli nowego podejścia Valve, eliminującego w teorii sprawę tickrate'u serwera. Nie wszyscy są fanami takiego rozwiązania, ale możliwe, że teraz deweloperzy przynajmniej częściowo wytrącili przeciwnikom argumenty z rąk. Lepiej powinno być też pod względem dźwięków. Te po dzisiejszym updacie mają bardziej odpowiadać rzeczywistym wydarzeniom w grze choćby w kwestii odległości poszczególnych odgłosów. Dotychczas dźwięki potrafiły być mylące, dając nam mylne wrażenie na temat dystansu wystrzału lub skoku oponenta. Teraz to wszystko ma przebiegać sprawniej. Ale czy będzie? Pozostaje uruchomić na Steamie pozycję "Counter-Strike 2" i sprawdzić samemu.

Pełny opis nowej aktualizacji gry Counter-Strike 2:

Rozgrywka

  • graficzne i dźwiękowe informacje z sygnałów wejściowych sub-tick – takich jak przyspieszenie ruchu i błysk z lufy – będą teraz renderowane w następnej klatce
  • losowe liczby użyte dla rozrzutu strzału będą teraz domyślnie synchronizowane pomiędzy klientami i serwerami. Dzięki temu ślady po kulach będą lepiej odpowiadać trajektoriom określonym przez serwer. Uwaga: synchronizacja rozrzutu działa na oficjalnych serwerach Valve od 14 października
  • naprawiono błąd, w wyniku którego naciskanie przycisku poruszania się od razu po skoku skutkowało nierówną wysokością skoku

Matchmaking

  • czteroosobowe ekipy mogą teraz wchodzić do kolejki w trybie Premier
  • gracze solo będą mieli immunitet w kwestii głosowań o wyrzuceniu, jeżeli będą w jednej drużynie z czteroosobową ekipą
  • dostosowano algorytm przywracania ratingu CS po okresie nieaktywności w trybie Premier

Dźwięk

  • zredukowano maksymalną odległość słyszalności odgłosu odbicia się granatu
  • poprawiono jakość filtra okluzji
  • naprawiono problem, w wyniku którego czasami dźwięk trafienia w głowę, stanowiący informację zwrotną dla atakującego, mógł zostać pomylony z odgłosem otrzymanych obrażeń
  • obniżono poziom dźwięku obrażeń od headshota bez hełmu z punktu widzenia ofiary, by dostosować go do poziomu głośności innych dźwięków headshotów
  • zmieniono dźwięk lądowania po skoku, by miał on tę samą maksymalną odległość słyszalności, jak odgłosy kroków
  • zmieniono krzywą zanikania dźwięku lądowania po skoku, by lepiej oddać odległość
  • poprawiono efekty gaszenia Mołotowa, by brzmiały lepiej, gdy wiele z nich odtwarzanych jest jednocześnie
  • przywrócono dźwięk iskry, gdy dojdzie do przerwania rozbrajania bomby z powodu obracania się gracza
  • naprawiono błąd, gdy jęk śmierci rywala na krótkim dystansie mógł być pomylony z dźwiękiem płynącym od atakującego
  • naprawiono błąd, w wyniku którego M4A1-s bez tłumika nie wydawało odgłosów wystrzału z dystansu

Mapy

  • Mirage
    • naprawiono przenikanie na ławce w pałacu
    • obniżono wysokość skrzyni na BS-ie, by odpowiadała tej z CS:GO

Efekty

  • poprawiono działanie efektów krwi na krótkim dystansie
  • poprawiono widoczność światła bomby z perspektywy tyłu bomby
  • zmniejszono błysk z lufy podczas szybkiej zmiany z celowania przez lunetę
  • zmniejszono siłę efektu HUD-a serii zabójstw po pięciu eliminacjach

CSTV

  • dodano opcję "tv_record_immediate" do kontroli tego, kiedy plik demo zacznie rejestrować zawartość. Jeżeli opcja jest włączona, treść będzie rejestrowana od chwili wpisania tv_record na serwerze. Jeżeli opcja jest wyłączona, treść z tv_delay będzie rejestrowana wcześniej
  • dema CSTV mogą być od teraz nagrywanie bez włączonej opcji opóźnienia w trybie obserwatora. Wymaga to opcji "tv_record_immediate 1" i wpisania "tv_record" w momencie, gdy nagrywanie powinno się rozpocząć

Różne

  • dostosowano wartości zużycia niektórych naklejek, by lepiej odpowiadały tym z CS:GO
  • naprawiono błąd narzędzi warsztatu, który w pewnych przypadkach uniemożliwiał "light_environmen" tworzenie statycznych cieni
  • poprawiono jakość działania trybu renderowania HDR
  • uruchomiono możliwość wygrywania do warsztatu map trybu Skrzydłowy