CS2 z dużą aktualizacją
Zmiany w CS2, które zafundowało nam Valve, zamknęły się w patchu ważącym aż 6 gigabajtów! Co się na to składa? Ano m.in. naprawienie irytującego błędu, który pozwalał za sprawą szybkiego rozpoczęcia rozbrajania bomby uniknąć obrażeń od upadku z wysokości. Teraz już nie ma tak dobrze, a defuse nie będzie lekarstwem na połamane nogi. Dużo uwagi poświęcono również przenikaniu modeli graczy oraz granatów. W miejscach, w których nie powinno do niego dochodzić, zostało usunięte. Z kolei w innych przestrzeniach takowe przenikanie dodało, by np. poprawić wrażenia z rozgrywki lub upłynnić poruszanie się. W sumie mniejsze lub większe usprawnienia otrzymało aż osiem map, w tym nie tylko te, będące częścią puli turniejowej, ale również np. Office.
Pełny opis nowej aktualizacji gry Counter-Strike 2:
Rozgrywka
- więc usprawnień sprzężenia zwrotnego wizualnych i dźwiękowych aspektów sub-ticka
- zmniejszono magnitudę i częstotliwość animacji snajperskiego scope'a
- naprawiono błąd, w wyniku którego rzucony granat nie był rejestrowany na serwerze
- rzucane granaty nie wybuchają już przedwcześnie, gdy zostaną rzucone podczas przenikania przez członka drużyny
- gracze nie mogą już łagodzić obrażeń od upadku poprzez rozbrajanie bomby
- dostosowano trajektorię wyrzucenia broni, by uczynić ją bardziej konsekwentną, szczególnie przy rzucaniu bronią w dół
- kiedy oficjalne serwery wykryją przerwanie w sieci, mecz, którego dotyczy sprawa, zostanie anulowany
- dodano unikatowy dźwięk dla biegania i skakania po metalowych poręczach i słupach
Animacje
- naprawiono błąd, który powodował przerwania ekwipowania CZ75a poprzez inspekcję
- naprawiono inspekcję oraz inne animacje dla Sztyletów Cienia
- naprawiono animację "złamanego nadgarstka" dla Noża Survivalowego
- dostosowano pierwszoosobową animację Mac10, by uwzględnić ruchy paska oraz śruby
- naprawiono animację wystrzału/inspekcji AWP oraz SSG podczas przybliżenia
- naprawiono błąd, w wyniku którego suwak Deagle'a nie resetował się po restarcie rundy
- bębenek rewolweru obraca się teraz stopniowo przy każdym strzale
- naprawiono niektóre problemy z animacją broni umieszczonej na mapach społeczności
- naprawiono błąd, w wyniku którego lampka C4 mogła nie migać, gdy bomba była trzymana przez gracza lub znajdowała się w kaburze
- naprawiono niektóre przypadki, gdy cień gracza mógł pokazywać się w nieprawidłowej pozycji
Różne
- naprawiono błąd, w wyniku którego bot_knives_only nie działał dla terrorystów
- naprawiono niektóre wizualne problemy z odtwarzaniem dema
- poprawiono wydajność efektów cząsteczkowych na ekranie
- naprawiono opcje "wycisz przeciwną drużynę" oraz "wycisz wszystko poza przyjaciółmi", które nie powodowały wyciszenia
- wiadomości od zablokowanych graczy nie będą już widoczne w czacie przed meczem Premier
- gracze zamrożeni w przerwie meczu są teraz odporni na niektóre typy obrażeń
- elementy na ścianach (krew, naklejki) usuwają teraz elementy ulokowane w najniższej warstwie, jeżeli w jednym miejscu zbyt wiele z nich będzie się na siebie nakładać
- dostosowanie widoczności gracza w dymie nie dotyczy już martwych radgolli
- cząsteczki dymu nie blokują się już na martwych ragdollach
- naprawiono obrażenia od ognia dla siebie lub partnerów z zespołu, które były rejestrowane, jako obrażenia od wroga
Interfejs
- zmieniono niektóre popularne linie czatu
- dodano cl_deathnotices_show_numbers dla obserwatorów, by mieli szybki dostęp do indeksu obserwatorów gracza
- dodano ostrzeżenie dla użytkowników kart AMD oraz Nvidia z nieaktualnymi sterownikami
- intro "Kevlar & Helmet" w menu zakupów będzie teraz prezentowane po prostu jako "Helmet", jeżeli będzie kontekstowo poprawna
- naprawiono kill feed oraz ekran śmierci, które nie wyświetlały prawidłowych informacji, jeżeli zabójca zginął wcześniej lub się rozłączył
- naprawiono statystyki opóźnienia rundy, które nie aktualizowały się na koniec meczu
- zmieniono tabele wyników Deathmatchu z K/D/A/Wynik na K/HS%/DMG/Wynik
- naprawiono błąd, w wyniku którego pisanie podczas rozbrajania mogło je przerwać
- dodano kierunkowskazy dla graczy będących w kwadratowym radarze
- naprawiono błąd, w wyniku którego ikona zabójstwa nie wyświetlała się w panelu informacji o obrażeniach po rundzie
- naprawiono złe linie w panelu dialogowym poleceń
- naprawiono błąd, w wyniku którego statystyki rundy w menu oglądania były przypisane do złej strony
Warsztat
- naprawiono niestandardowe pliki dźwięków zdarzeń na mapach warsztatu
- dodano różne opcje materiałów dla załamania/kaustyki wody
- mapy warsztatu mogą być teraz oznaczane jako wspierające tryb Skrzydłowy
- użytkownicy Linuxa mogą teraz uruchamiać mapy warsztatu bez konieczności wpisywania -insecure
- dodano trigger_hostage_reset i logic_eventlistener
- dodano sv_walkable_normal oraz sv_standable_normal, by umożliwić serwerom społeczności dostosowanie ruchu gracza na pochylonych powierzchniach
- naprawiono obcinanie punktów zdrowia, jeżeli ich wartość wynosiła więcej niż trzy cyfry
Mapy
- Overpass
- naprawiono różne przypadki, w których siatka poziomu czasami znikała
- dodano różne wizualne aktualizacji i poprawki modeli oraz materiałów
- naprawiono niektóre kolizje, które wypychały gracza ze ścian lub narożników
- do furgonetki SWAT dodano metalową płytę, która ukrywa stopy gracza, skorygowano też przenikanie w okolicach furgonetki
- naprawiono niektóre małe dziury w świecie
- naprawiono niektóre problemy z mapowaniem tekstur
- dodano przenikanie graczy przez niektóre kraty podłogowe, by upłynnić poruszanie się
- naprawiono niektóre problemy z kolizjami i właściwościami powierzchni gaśnic
- dodano i dostosowano różne przenikania granatów
- dodano różne przenikania dla skrzyń i stosów kabli w łączniku
- Ancient
- dodano kolejne poprawki przenikania graczy oraz granatów
- zamknięto różne dziury i pęknięcia w świecie
- Mirage
- naprawiono przenikanie w okolicach rusztowania na BS-ie B, by zapobiec jednokierunkowemu peekowaniu przez geometrię świata
- Office
- naprawiono błąd, w wyniku którego gracz mógł utknąć na dużej skrzyni w garażu
- dodano ogólne poprawki przenikania granatów
- sekwencja zniszczenia automatu do sprzedaży ma teraz miejsce tylko raz, by uniknąć migania świateł
- usunięto kolizje z rur oraz kamer CCTV na respie CT w garażu
- dodano przenikanie granatów na drzwiach na klatce schodowej
- naprawiono dziurę w ramie drzwi na respie terro
- naprawiono błędy tekstur na suficie w pokoju konferencyjnym
- naprawiono niektóre problemy z oświetleniem na niskich ustawieniach
- naprawiono błąd, w wyniku którego broń mogła utknąć za skrzyniami na tyłach
- naprawiono artefakty oświetlenia na przednim dziedzińcu
- naprawiono zły boost na elektryczne skrzynie w garażu
- Anubis
- naprawiono różne przypadki, w których siatka poziomu czasami znikała
- poprawiono teren na BS-ie A, by odgłosy kroków były bardziej odpowiednie
- naprawiono lukę w świecie gry w okolicach obszaru plantowania na BS-ie B
- naprawiono brakujące kolizje w łączniku, przez które granaty spadały przez świat gry
- naprawiono dziurę w świecie gry na ulicy, przez którą gracze mogli widzieć przez kanał
- naprawiono problem z widocznością na ulicy w trakcie patrzenia do tyłu na respie terro
- naprawiono rozciągnięcie UV w łączniku
- zaklejono dziury w dachach budynków na wszystkich piętrach, dzięki czemu granaty nie będą w nich blokować
- naprawiono dziury w niższym tunelu
- naprawiono dziurę w kanale
- Inferno
- przeniesiono wiadro na rusztowanie na BS-ie B, gdyż podczas walki mogło zostać pomylone z graczem
- zamknięto dziurę na BS-ie A, by uniemożliwić granatom przelecenie przez mapę
- dodano więcej poprawek przenikania gracza
- naprawiono różne mikro luki
- Nuke
- dodano pomniejsze poprawki przenikania na dachach i domku
- poprawiono kaustykę basenu na BS-ie B
- naprawiono problem z widocznością w garażu podczas patrzenia w stronę hell
- Vertigo
- naprawiono niektóre oprawy oświetleniowe pokazujące tylne powierzchnie
- naprawiono nieprawidłowe ustawienie niektórych opraw oświetleniowych
- naprawiono brakujące elementy wenta w tunelach
- spróbowano naprawić przenikanie graczy przez drewniane deski na schodach prowadzących do BS-u B
- naprawiono złe przenikanie nad drzwiami w windzie
- naprawiono niespójność granatu błyskowego z metalowymi kratami na rusztowaniu
- naprawiono brakujące kolizje na poziomych belkach na wieży na BS-ie B
- dodano przenikanie granatów w okolicach BS-u B, by uniknąć sytuacji, gdy granaty dymne blokowały się w nieodpowiednich miejscach
- wyczyszczono geometrię i przeniesiono przenikanie granatów w okolicach rusztowań, by granaty działały lepiej
- dodano przenikanie granatów na platformie B
- naprawiono rozłączone dźwigary na środku
- przeniesiono stos płyt kartonowo-gipsowych na tylnych drzwiach do b dla lepszego poruszania się i osłony
- poprawiono przenikanie na bokach
- znaki o urazach w miejscu pracy są bardziej responsywne