CS2 z dużą aktualizacją

Zmiany w CS2, które zafundowało nam Valve, zamknęły się w patchu ważącym aż 6 gigabajtów! Co się na to składa? Ano m.in. naprawienie irytującego błędu, który pozwalał za sprawą szybkiego rozpoczęcia rozbrajania bomby uniknąć obrażeń od upadku z wysokości. Teraz już nie ma tak dobrze, a defuse nie będzie lekarstwem na połamane nogi. Dużo uwagi poświęcono również przenikaniu modeli graczy oraz granatów. W miejscach, w których nie powinno do niego dochodzić, zostało usunięte. Z kolei w innych przestrzeniach takowe przenikanie dodało, by np. poprawić wrażenia z rozgrywki lub upłynnić poruszanie się. W sumie mniejsze lub większe usprawnienia otrzymało aż osiem map, w tym nie tylko te, będące częścią puli turniejowej, ale również np. Office.

Pełny opis nowej aktualizacji gry Counter-Strike 2:

Rozgrywka

  • więc usprawnień sprzężenia zwrotnego wizualnych i dźwiękowych aspektów sub-ticka
  • zmniejszono magnitudę i częstotliwość animacji snajperskiego scope'a
  • naprawiono błąd, w wyniku którego rzucony granat nie był rejestrowany na serwerze
  • rzucane granaty nie wybuchają już przedwcześnie, gdy zostaną rzucone podczas przenikania przez członka drużyny
  • gracze nie mogą już łagodzić obrażeń od upadku poprzez rozbrajanie bomby
  • dostosowano trajektorię wyrzucenia broni, by uczynić ją bardziej konsekwentną, szczególnie przy rzucaniu bronią w dół
  • kiedy oficjalne serwery wykryją przerwanie w sieci, mecz, którego dotyczy sprawa, zostanie anulowany
  • dodano unikatowy dźwięk dla biegania i skakania po metalowych poręczach i słupach

Animacje

  • naprawiono błąd, który powodował przerwania ekwipowania CZ75a poprzez inspekcję
  • naprawiono inspekcję oraz inne animacje dla Sztyletów Cienia
  • naprawiono animację "złamanego nadgarstka" dla Noża Survivalowego
  • dostosowano pierwszoosobową animację Mac10, by uwzględnić ruchy paska oraz śruby
  • naprawiono animację wystrzału/inspekcji AWP oraz SSG podczas przybliżenia
  • naprawiono błąd, w wyniku którego suwak Deagle'a nie resetował się po restarcie rundy
  • bębenek rewolweru obraca się teraz stopniowo przy każdym strzale
  • naprawiono niektóre problemy z animacją broni umieszczonej na mapach społeczności
  • naprawiono błąd, w wyniku którego lampka C4 mogła nie migać, gdy bomba była trzymana przez gracza lub znajdowała się w kaburze
  • naprawiono niektóre przypadki, gdy cień gracza mógł pokazywać się w nieprawidłowej pozycji

Różne

  • naprawiono błąd, w wyniku którego bot_knives_only nie działał dla terrorystów
  • naprawiono niektóre wizualne problemy z odtwarzaniem dema
  • poprawiono wydajność efektów cząsteczkowych na ekranie
  • naprawiono opcje "wycisz przeciwną drużynę" oraz "wycisz wszystko poza przyjaciółmi", które nie powodowały wyciszenia
  • wiadomości od zablokowanych graczy nie będą już widoczne w czacie przed meczem Premier
  • gracze zamrożeni w przerwie meczu są teraz odporni na niektóre typy obrażeń
  • elementy na ścianach (krew, naklejki) usuwają teraz elementy ulokowane w najniższej warstwie, jeżeli w jednym miejscu zbyt wiele z nich będzie się na siebie nakładać
  • dostosowanie widoczności gracza w dymie nie dotyczy już martwych radgolli
  • cząsteczki dymu nie blokują się już na martwych ragdollach
  • naprawiono obrażenia od ognia dla siebie lub partnerów z zespołu, które były rejestrowane, jako obrażenia od wroga

Interfejs

  • zmieniono niektóre popularne linie czatu
  • dodano cl_deathnotices_show_numbers dla obserwatorów, by mieli szybki dostęp do indeksu obserwatorów gracza
  • dodano ostrzeżenie dla użytkowników kart AMD oraz Nvidia z nieaktualnymi sterownikami
  • intro "Kevlar & Helmet" w menu zakupów będzie teraz prezentowane po prostu jako "Helmet", jeżeli będzie kontekstowo poprawna
  • naprawiono kill feed oraz ekran śmierci, które nie wyświetlały prawidłowych informacji, jeżeli zabójca zginął wcześniej lub się rozłączył
  • naprawiono statystyki opóźnienia rundy, które nie aktualizowały się na koniec meczu
  • zmieniono tabele wyników Deathmatchu z K/D/A/Wynik na K/HS%/DMG/Wynik
  • naprawiono błąd, w wyniku którego pisanie podczas rozbrajania mogło je przerwać
  • dodano kierunkowskazy dla graczy będących w kwadratowym radarze
  • naprawiono błąd, w wyniku którego ikona zabójstwa nie wyświetlała się w panelu informacji o obrażeniach po rundzie
  • naprawiono złe linie w panelu dialogowym poleceń
  • naprawiono błąd, w wyniku którego statystyki rundy w menu oglądania były przypisane do złej strony

Warsztat

  • naprawiono niestandardowe pliki dźwięków zdarzeń na mapach warsztatu
  • dodano różne opcje materiałów dla załamania/kaustyki wody
  • mapy warsztatu mogą być teraz oznaczane jako wspierające tryb Skrzydłowy
  • użytkownicy Linuxa mogą teraz uruchamiać mapy warsztatu bez konieczności wpisywania -insecure
  • dodano trigger_hostage_reset i logic_eventlistener
  • dodano sv_walkable_normal oraz sv_standable_normal, by umożliwić serwerom społeczności dostosowanie ruchu gracza na pochylonych powierzchniach
  • naprawiono obcinanie punktów zdrowia, jeżeli ich wartość wynosiła więcej niż trzy cyfry

Mapy

  • Overpass
    • naprawiono różne przypadki, w których siatka poziomu czasami znikała
    • dodano różne wizualne aktualizacji i poprawki modeli oraz materiałów
    • naprawiono niektóre kolizje, które wypychały gracza ze ścian lub narożników
    • do furgonetki SWAT dodano metalową płytę, która ukrywa stopy gracza, skorygowano też przenikanie w okolicach furgonetki
    • naprawiono niektóre małe dziury w świecie
    • naprawiono niektóre problemy z mapowaniem tekstur
    • dodano przenikanie graczy przez niektóre kraty podłogowe, by upłynnić poruszanie się
    • naprawiono niektóre problemy z kolizjami i właściwościami powierzchni gaśnic
    • dodano i dostosowano różne przenikania granatów
    • dodano różne przenikania dla skrzyń i stosów kabli w łączniku
  • Ancient
    • dodano kolejne poprawki przenikania graczy oraz granatów
    • zamknięto różne dziury i pęknięcia w świecie
  • Mirage
    • naprawiono przenikanie w okolicach rusztowania na BS-ie B, by zapobiec jednokierunkowemu peekowaniu przez geometrię świata
  • Office
    • naprawiono błąd, w wyniku którego gracz mógł utknąć na dużej skrzyni w garażu
    • dodano ogólne poprawki przenikania granatów
    • sekwencja zniszczenia automatu do sprzedaży ma teraz miejsce tylko raz, by uniknąć migania świateł
    • usunięto kolizje z rur oraz kamer CCTV na respie CT w garażu
    • dodano przenikanie granatów na drzwiach na klatce schodowej
    • naprawiono dziurę w ramie drzwi na respie terro
    • naprawiono błędy tekstur na suficie w pokoju konferencyjnym
    • naprawiono niektóre problemy z oświetleniem na niskich ustawieniach
    • naprawiono błąd, w wyniku którego broń mogła utknąć za skrzyniami na tyłach
    • naprawiono artefakty oświetlenia na przednim dziedzińcu
    • naprawiono zły boost na elektryczne skrzynie w garażu
  • Anubis
    • naprawiono różne przypadki, w których siatka poziomu czasami znikała
    • poprawiono teren na BS-ie A, by odgłosy kroków były bardziej odpowiednie
    • naprawiono lukę w świecie gry w okolicach obszaru plantowania na BS-ie B
    • naprawiono brakujące kolizje w łączniku, przez które granaty spadały przez świat gry
    • naprawiono dziurę w świecie gry na ulicy, przez którą gracze mogli widzieć przez kanał
    • naprawiono problem z widocznością na ulicy w trakcie patrzenia do tyłu na respie terro
    • naprawiono rozciągnięcie UV w łączniku
    • zaklejono dziury w dachach budynków na wszystkich piętrach, dzięki czemu granaty nie będą w nich blokować
    • naprawiono dziury w niższym tunelu
    • naprawiono dziurę w kanale
  • Inferno
    • przeniesiono wiadro na rusztowanie na BS-ie B, gdyż podczas walki mogło zostać pomylone z graczem
    • zamknięto dziurę na BS-ie A, by uniemożliwić granatom przelecenie przez mapę
    • dodano więcej poprawek przenikania gracza
    • naprawiono różne mikro luki
  • Nuke
    • dodano pomniejsze poprawki przenikania na dachach i domku
    • poprawiono kaustykę basenu na BS-ie B
    • naprawiono problem z widocznością w garażu podczas patrzenia w stronę hell
  • Vertigo
    • naprawiono niektóre oprawy oświetleniowe pokazujące tylne powierzchnie
    • naprawiono nieprawidłowe ustawienie niektórych opraw oświetleniowych
    • naprawiono brakujące elementy wenta w tunelach
    • spróbowano naprawić przenikanie graczy przez drewniane deski na schodach prowadzących do BS-u B
    • naprawiono złe przenikanie nad drzwiami w windzie
    • naprawiono niespójność granatu błyskowego z metalowymi kratami na rusztowaniu
    • naprawiono brakujące kolizje na poziomych belkach na wieży na BS-ie B
    • dodano przenikanie granatów w okolicach BS-u B, by uniknąć sytuacji, gdy granaty dymne blokowały się w nieodpowiednich miejscach
    • wyczyszczono geometrię i przeniesiono przenikanie granatów w okolicach rusztowań, by granaty działały lepiej
    • dodano przenikanie granatów na platformie B
    • naprawiono rozłączone dźwigary na środku
    • przeniesiono stos płyt kartonowo-gipsowych na tylnych drzwiach do b dla lepszego poruszania się i osłony
    • poprawiono przenikanie na bokach
    • znaki o urazach w miejscu pracy są bardziej responsywne