CS2 z pierwszą od kilku dni aktualizacją
W grze Counter-Strike 2 Valve zdecydowało się wykorzystać tzw. sub-tick. Ten w teorii miał upłynnić rozgrywkę, w praktyce mierzy się jednak z pewnymi problemami. Dlatego też deweloperzy kolejny raz pochylili się nad tą właśnie kwestią. Ale nie tylko, bo zmian doczekały się aspekty odnoszące się do animacji czy też dźwięku. No i mapy. W przypadku map twórcy CS2 sobie nie żałowali, wrzucając na serwery Steama kolejny duży zbiór usprawnień, poprawek i innych tego typu działań, które mają wyeliminować istniejące dotychczas błędy. Dodajmy, że błędy pomniejsze, bo o żadnej rewolucji nie ma tutaj oczywiście mowy. Chodzi bardziej o łatanie luk w świecie gry oraz ułatwianie graczom poruszanie się po polu walki.
Pełny opis nowej aktualizacji gry Counter-Strike 2:
Rozgrywka
- ulepszono synchronizację sub-ticka dla wielu systemów, w tym animacji rzucania granatów oraz strzelania z rewolweru
- dodano brakujący efekt ognia dla trzymanych przez graczy Mołotowów
Animacje
- zmniejszono stopień tego, jak postać gracza obraca swoim tułowiem względem orientacji nóg
- poprawiono reakcje na trafienie
- uczyniono animacje skoku "kierunkowymi"
- poprawiono pozycję postaci podczas celowania w górę i w dół
- poprawiono ułożenie stóp podczas biegu
- zredukowano animacje pozowania podczas rozstawiania
- czas tego, jak postać gracza zasłania się po oślepieniu w bardziej odpowiedni sposób reprezentuje możliwość gracza do patrzenia
Dźwięk
- naprawiono błąd ze Sztyletami Cienia, które odtwarzały dźwięk pochwycenia podczas zapętlania animacji inspekcji
- dodano kolejne usprawnienia dla krzywej dystansu zanikania oraz głośności odbijania się granatów
- obniżono głośność zakończenia okresu bonusowego w trybie Deathmatch
- obniżono głośność dźwięku powiadomienia z czatu w lobby
- naprawiono brakujące błędy w konsoli na mapie Office
- zwiększono dystans słyszalności odgłosu rozbijania szyby w oknie
- naprawiono błąd, w wyniku którego czasami agent Sabre wypowiadał kwestie związane z zakładnikami
Różne
- dostosowano wartości zużycia większości naklejek turniejowych i wielu innych naklejek, aby lepiej pasowały do CS:GO
- zmieniono obsługę innych niż domyślne przypisań klawiszy konsoli, aby dopasować je do działania CS:GO
Mapy
- Nuke
- naprawiono problem z cubemapą w lobby
- naprawiono dziurę w BS-ie B
- naprawiono różne dziury w pokoju z rampą
- naprawiono szklaną podłogi na BS-ie B, której materiał nie miał efektów oddziaływania
- naprawiono odgłosy kroków na pasach awaryjnych
- podjęto próbę naprawy światła przenikającego przez podstawę drzwi w BS-ie B
- rozjaśniono czerwone wewnętrzne ściany, by poprawić widoczność agentów
- naprawiono pixel boost na ogrodzeniu z siatki na zewnątrz
- naprawiono cienie przenikające przez podwójne drzwi na BS-ie B
- poprawiono płynność przejść cubemapy w niektórych miejscach na BS-ie B
- Mirage
- naprawiono przenikanie przez vana
- przycięto lodówkę w apartamentach, by zapobiec sytuacji, gdy gracz utknie
- dostosowano rozmiar BS-a A i dodano wizualne granice
- naprawiono kolizje na rusztowaniu, by zapewnić płynny ruch
- naprawiono geometrię i przenikanie się poza gniazdem snajpera, by zapobiec pixel walkingowi
- Office
- poprawiono przenikanie w okolicach biurek na respie terro
- poprawiono przenikanie na skrzynkach na tylnym dziedzińcu
- ponownie dodano kolizje z poręczami
- Vertigo
- poszerzono klatkę schodową i dodano grenade clip na schodach w okolicach respa terro, by zapobiec blokowaniu się granatów w szczelinie
- naprawiono przenikanie na skrzynkach na midzie
- naprawiono przenikanie na rusztowaniu na tyłach A
- naprawiono przenikanie na rusztowaniu na starcie terro
- naprawiono błąd widoczności na rampie A przy patrzeniu w stronę mostu
- naprawiono grenade clip na belce nośnej na rampie A
- zatkano dziury w modelu rolki z pianką izolacyjną
- Anubis
- naprawiono otwór pod słupem na BS-ie A
- naprawiono przenikanie się schodów w pałacu
- załatano wiele mikro luk na całej mapie
- naprawiono niektóre przenikania na słupie na BS-ie A
- naprawiono przenikanie przez drzwi na BS-ie B
- załatano niektóre mikro dziury
- załatano lukę między dwoma clip brush, która pozwalała na wyrzucenie bomby ze szczytu budynku
- naprawiono niewielką szczelinę w ścianie, która pozwalała na snipienie na BS A
- Ancient
- naprawiono różne szczeliny w świecie gry
- naprawiono różne łączenia tekstur
- załatano szczelinę, która pozwalała patrzeć na obszar Jaguar
- poprawiono przenikanie wzdłuż płotu w okolicach BS-u A
- poprawiono przenikanie podstawy drzewa przy booście A
- poprawiono pozycję kamienia w okolicy BS-a B
- dodano przenikanie na szczycie mapy, by pomóc w zminimalizowaniu exploitów graczy