CS2 z pierwszą od kilku dni aktualizacją

W grze Counter-Strike 2 Valve zdecydowało się wykorzystać tzw. sub-tick. Ten w teorii miał upłynnić rozgrywkę, w praktyce mierzy się jednak z pewnymi problemami. Dlatego też deweloperzy kolejny raz pochylili się nad tą właśnie kwestią. Ale nie tylko, bo zmian doczekały się aspekty odnoszące się do animacji czy też dźwięku. No i mapy. W przypadku map twórcy CS2 sobie nie żałowali, wrzucając na serwery Steama kolejny duży zbiór usprawnień, poprawek i innych tego typu działań, które mają wyeliminować istniejące dotychczas błędy. Dodajmy, że błędy pomniejsze, bo o żadnej rewolucji nie ma tutaj oczywiście mowy. Chodzi bardziej o łatanie luk w świecie gry oraz ułatwianie graczom poruszanie się po polu walki.

Pełny opis nowej aktualizacji gry Counter-Strike 2:

Rozgrywka

  • ulepszono synchronizację sub-ticka dla wielu systemów, w tym animacji rzucania granatów oraz strzelania z rewolweru
  • dodano brakujący efekt ognia dla trzymanych przez graczy Mołotowów

Animacje

  • zmniejszono stopień tego, jak postać gracza obraca swoim tułowiem względem orientacji nóg
  • poprawiono reakcje na trafienie
  • uczyniono animacje skoku "kierunkowymi"
  • poprawiono pozycję postaci podczas celowania w górę i w dół
  • poprawiono ułożenie stóp podczas biegu
  • zredukowano animacje pozowania podczas rozstawiania
  • czas tego, jak postać gracza zasłania się po oślepieniu w bardziej odpowiedni sposób reprezentuje możliwość gracza do patrzenia

Dźwięk

  • naprawiono błąd ze Sztyletami Cienia, które odtwarzały dźwięk pochwycenia podczas zapętlania animacji inspekcji
  • dodano kolejne usprawnienia dla krzywej dystansu zanikania oraz głośności odbijania się granatów
  • obniżono głośność zakończenia okresu bonusowego w trybie Deathmatch
  • obniżono głośność dźwięku powiadomienia z czatu w lobby
  • naprawiono brakujące błędy w konsoli na mapie Office
  • zwiększono dystans słyszalności odgłosu rozbijania szyby w oknie
  • naprawiono błąd, w wyniku którego czasami agent Sabre wypowiadał kwestie związane z zakładnikami

Różne

  • dostosowano wartości zużycia większości naklejek turniejowych i wielu innych naklejek, aby lepiej pasowały do CS:GO
  • zmieniono obsługę innych niż domyślne przypisań klawiszy konsoli, aby dopasować je do działania CS:GO

Mapy

  • Nuke
    • naprawiono problem z cubemapą w lobby
    • naprawiono dziurę w BS-ie B
    • naprawiono różne dziury w pokoju z rampą
    • naprawiono szklaną podłogi na BS-ie B, której materiał nie miał efektów oddziaływania
    • naprawiono odgłosy kroków na pasach awaryjnych
    • podjęto próbę naprawy światła przenikającego przez podstawę drzwi w BS-ie B
    • rozjaśniono czerwone wewnętrzne ściany, by poprawić widoczność agentów
    • naprawiono pixel boost na ogrodzeniu z siatki na zewnątrz
    • naprawiono cienie przenikające przez podwójne drzwi na BS-ie B
    • poprawiono płynność przejść cubemapy w niektórych miejscach na BS-ie B
  • Mirage
    • naprawiono przenikanie przez vana
    • przycięto lodówkę w apartamentach, by zapobiec sytuacji, gdy gracz utknie
    • dostosowano rozmiar BS-a A i dodano wizualne granice
    • naprawiono kolizje na rusztowaniu, by zapewnić płynny ruch
    • naprawiono geometrię i przenikanie się poza gniazdem snajpera, by zapobiec pixel walkingowi
  • Office
    • poprawiono przenikanie w okolicach biurek na respie terro
    • poprawiono przenikanie na skrzynkach na tylnym dziedzińcu
    • ponownie dodano kolizje z poręczami
  • Vertigo
    • poszerzono klatkę schodową i dodano grenade clip na schodach w okolicach respa terro, by zapobiec blokowaniu się granatów w szczelinie
    • naprawiono przenikanie na skrzynkach na midzie
    • naprawiono przenikanie na rusztowaniu na tyłach A
    • naprawiono przenikanie na rusztowaniu na starcie terro
    • naprawiono błąd widoczności na rampie A przy patrzeniu w stronę mostu
    • naprawiono grenade clip na belce nośnej na rampie A
    • zatkano dziury w modelu rolki z pianką izolacyjną
  • Anubis
    • naprawiono otwór pod słupem na BS-ie A
    • naprawiono przenikanie się schodów w pałacu
    • załatano wiele mikro luk na całej mapie
    • naprawiono niektóre przenikania na słupie na BS-ie A
    • naprawiono przenikanie przez drzwi na BS-ie B
    • załatano niektóre mikro dziury
    • załatano lukę między dwoma clip brush, która pozwalała na wyrzucenie bomby ze szczytu budynku
    • naprawiono niewielką szczelinę w ścianie, która pozwalała na snipienie na BS A
  • Ancient
    • naprawiono różne szczeliny w świecie gry
    • naprawiono różne łączenia tekstur
    • załatano szczelinę, która pozwalała patrzeć na obszar Jaguar
    • poprawiono przenikanie wzdłuż płotu w okolicach BS-u A
    • poprawiono przenikanie podstawy drzewa przy booście A
    • poprawiono pozycję kamienia w okolicy BS-a B
    • dodano przenikanie na szczycie mapy, by pomóc w zminimalizowaniu exploitów graczy