Maestrie w 2024
Żegnamy się ze spamującymi siódmą maestrią mainami Yasuo i Mastera Yi. Znany od lat, ograniczony poziomami model odchodzi do lamusa, zastąpiony przez nieskończoność. Od tej pory będzie bowiem można awansować bez ograniczeń. Co split będziemy dostawać pulę wyzwań w ramach tak zwanej ścieżki nagród. Będziemy otrzymywać za jej pośrednictwem znaki maestrii, które zastąpią zwyczajowe "S". Promocję otrzymamy po uzbieraniu odpowiedniej liczby punktów doświadczenia w grze daną postacią oraz owych znaków. W związku z tym zaktualizowane zostały też wizualizacje herbów. Pojawia się w nich więcej inspiracji Targonem, jako iż jest on ligowym symbolem trudów, jakie trzeba włożyć w osiągnięcie swojego celu.
Wspomniana wyżej resetowana co split ścieżka niesie za sobą jednak nieco więcej. Przeniosą się bowiem na nią wszystkie materialne wyróżnienia za dobre wyniki w grze. Pięcioetapowy system nie ograniczy w żaden sposób liczby otrzymywanych przez nas skrzynek. Wręcz przeciwnie – w pewien sposób wręcz ułatwi nam ich zdobywanie. Będziemy bowiem mogli otrzymać aż do 6 skrzynek niezależnie od naszej oceny na postaci już na pierwszym poziomie ścieżki i niczym nieograniczony ich zapas w dalszych jej częściach. Dodano też nową skrzynię, którą będzie można odblokować, rozwijając maestrie na wyznaczonych postaciach, wyselekcjonowanych na podstawie waszych preferencji.
Wszyscy z siódmymi poziomami na ukochanych bohaterach nie mają jednak powodów do obaw. Dotychczasowe osiągnięcia nie znikną z waszych kont. Jak zawsze, zapiszą się one w rejestrach. Więcej na ten temat przeczytacie w tym artykule.
Zmiany w kolejce rankingowej
W ostatnich latach w grze pojawiły się dwa nowe rankingi, Żelazo oraz Szmaragd. Pozwoliło to nieco rozładować tłok na poszczególnych poziomach, niemniej nie obeszło się bez problemów. Poszczególne zmiany, w tym te dotyczące dystrybuowania PL, sprawiły, że gracze trafiali nie do końca tam, gdzie należą. Zdarzały się liczne mecze, w których np. Platyny łączyły się ze Srebrem, co zaburzało ogólny balans rozgrywki. W tym sezonie postanowiono więc mocniej skupić się na zrównoważeniu punktacji. Będzie ona bazowała bardziej na naszych ogólnych osiągnięciach w grze, takich jak KDA czy proporcja wygranych do przegranych. Jednym z kluczowych elementów jest też dla deweloperów próba rozróżnienia w tym systemie smurfów, by ich obecność nie utrudniała gry słabszym zawodnikom.
Pozostałe zmiany w nadchodzącym sezonie znajdziecie tutaj.