CS2 mocno zaktualizowany

Tak więc CS2 wreszcie zyskał tryb Wyścig Zbrojeń. Ten obecny był w Counter-Strike'u: Global Offensive, ale po premierze nowej wersji gry był jedną z tych rzeczy, które nie powróciły. Aż do teraz. Niemniej na razie deweloperzy oddali do naszej dyspozycji jedynie dwie mapy. To Baggage, który pod kątem stylu nawiązuje do Nuke'a, oraz Shoots, dostosowane wizualnie do tego, co znamy Ancienta. Pojawiła się również nowa skrzynka, Kilowatt Case, a w niej nowy nóż o nazwie Kukri Knife.

Zmiany w CS2 dosięgły również Zeusa. Dotychczas ten był przedmiotem jednorazowego użytku i po wykorzystaniu znikał z naszego wyposażenia. Ale to już przeszłość. Wraz z nową aktualizacją z tasera będzie można wystrzelić wielokrotnie. Aczkolwiek po każdym strzale będziemy musieli poczekać na jego ponowne naładowanie. Na koniec informacja dla wielu najważniejsza. Otóż Valve postarało się, by w CS2 przewaga wychylającego nie była już tak znacząca, jak miało to miejsce do tej pory.

Zawartość nowej aktualizacji Counter-Strike'a 2:

Wyścig Zbrojeń

  • do CS2 dodano Wyścig Zbrojeń do dostępnych trybów gry
  • dodano mapy Baggage i Shoots

Skórki do broni

  • przedstawiamy Kilowatt Case, zawierające 17 stworzonych przez społeczność skórek oraz Kukri Knife z oryginalnymi skórkami jako specjalny, rzadki przedmiot
  • dodano różne poprawki błędów i usprawnienia

Naklejki

  • Ambush Sticker Capsule jest teraz dostępne do kupienia
  • dodano wsparcie dla płynnego umieszczania naklejek. Naklejki mogą być od teraz umieszczane w określonych przez użytkownika pozycjach i rotacjach podczas nakładania na broń
  • na wszystkich broniach można teraz nakleić do pięciu naklejek
  • dodano możliwość przybliżania podczas umieszczania naklejki, by umożliwić większą precyzję w czasie nakładania
  • dodano różne poprawki błędów i usprawnienia

Zestawy muzyczne

  • NIGHTMODE Music Kit Box jest teraz dostępny do kupienia w wersji standardowej i StatTrak

Zeus

  • od teraz Zeus w CS2 może być użyty wielokrotnie, potrzebuje jednak 30 sekund na naładowanie
  • dodano wsparcie dla umieszczania na Zeusie naklejek i tagów z nazwą
  • dodano pierwszoosobowy model pozycji dla Zeusa
  • dodano ikonę zabójstwa Zeusem dla kart zabójstw i raportów o obrażeniach po rundzie

Dym

  • dym tworzy teraz cienie
  • poprawiono renderowanie i animacje dymu

Rozgrywka

  • dodano przycisk "zwróć wszystko" w menu zakupu
  • dodano opcję wyłączenia znaczników pocisków w trybie pierwszoosobowym
  • tłumik może być ponownie podłączony, niezależnie od tego, czy odłączanie jest włączone, czy też nie
  • pingi graczy nie będą już blokowane przez niewidzialną geometrię
  • dodano różne poprawki dla sub-tickowego strzelania
  • naprawiono kilka sytuacji, gdy gracze mogli po cichu zeskoczyć z pionowych powierzchni
  • poprawiono płynność zsuwania się po powierzchniach
  • naprawiono problem, gdy kolizje między graczami były niestabilne
  • by mieć pewność, że wyposażenie na początku meczu jest właściwe, zmiany w wyposażeniu nie będą już możliwe podczas wyszukiwania spotkań w trybach Premier, Turniejowy i Skrzydłowy

Dźwięk

  • dodano opcję wyboru urządzenia wejścia dla VOIP w menu ustawień dźwięku
  • dodano opcję zmiany progu mikrofonu (minimalnej głośności przed rozpoczęciem transmisji dźwięku) w menu ustawień dźwięku. Pojawił się też pomiar bieżącej głośności mikrofonu
  • dodano opcję odsłuchu własnego mikrofonu w menu ustawień dźwięku, by sprawdzić, jak brzmimy
  • zamieniono odgłos wystrzału z M249
  • zamieniono odgłosy ładowania Zeusa, braku możliwości ładowania oraz zakończonego ładowania
  • ponownie zredukowano efekty okluzji
  • dodano drobne poprawki miksowania
  • naprawiono błąd, przez który niektóre dźwięki skupiające się na graczu były odbierane jako dochodzące nieco zza pleców gracza

Sieć

  • zredukowano w wielu przypadkach przewagę wychylającego
  • stopień przewagi wychylającego w stanie statycznym zredukowano o 16 milisekund
  • zmniejszono też częstotliwość sytuacji prowadzących do bardzo dużej przewagi wychylającego z powodu nadmiernej głębi kolejki poleceń
  • dodano komendę cl_ticktiming, która tworzy raport z podziałem na różne źródła opóźnień
  • dodano opcję buforowania aktualizacji serwera i komend użytkowników poprzez jeden lub większą liczbę pakietów. Może ona zostać użyta dla upłynnienia zacinania się spowodowanego utratą pakietów, ale kosztem zwiększonego opóźnienia

Interfejs

  • dodano wsparcie dla oddzielnych ustawień tła menu głównego i inspekcji broni
  • dodano Baggage i Warehouse jako opcje tła dla menu głównego i inspekcji broni
  • wewnętrzny czat zespołowy będzie teraz poprzedzony stroną zespołu (np. "[T]" lub "[CT]")
  • dodano status "XP Overload", który otrzymuje gracz zgarnął na swoje konto wszystkie dostępne w danym tygodniu zwyczajowe punkty doświadczenia (11,166 XP) i otrzymuje mniej punktów doświadczenia. Status XP Overload jest umieszczony przy nazwie gracza w tablicy wyników, menu głównym, informacji o zgonie itp. Status XP Overload przyznawany jest na minimum jeden tydzień. Dodatkowe poziomy statusu XP Overload mogą być odblokowane poprzez zgarnięcie wszystkich punktów doświadczenia w trakcie wielu tygodni z rzędu
  • agenci z unikalnymi animacjami radości na koniec meczu będą mieli też unikalną animację porażki. Można wyłączyć animacje porażki w ustawieniach
  • dodano więcej wyróżnień na koniec meczu

Różne

  • dostosowano rozstrzał pomiędzy rangami CS, który pozwalana wspólną grę w matchmakingu Premier
  • naprawiono sytuacje, w których wysokie DPI powodowało drżące poruszanie się myszki
  • dodano pomniejsze poprawki animacji podczas odtwarzania dema

Mapy

  • Inferno
    • naprawiono różne luki i dostosowano kolizje granatów, by ich odbijanie się było bardziej przewidywalne
    • dostosowano mieszanie tekstur, by poprawić widoczność gracza
  • Ancient
    • dostosowano kolizje granatów na BS-ie B, by ich odbijanie się było bardziej przewidywalne
  • Anubis
    • naprawiono dziury w świecie gry w niższych tunelach
    • naprawiono kolizje wszystkich filarów, by gracze nie używali już pixel boostów
    • naprawiono kolizje, więc wyposażenie nie będzie już wypadać poza świat gry na szczycie struktury na respie terro
    • naprawiono brakujące kolizje na schodach na ulicy, która mogła powodować wypadanie wyrzuconych broni poza świat gry
    • poprawiono widoczność na respie CT
    • naprawiono niewidzialny boost na BS-ie B
    • naprawiono różne luki w świecie gry
    • naprawiono brakujące kolizje na schodach na respie CT, które mogły powodować wypadnięcie broni/bomby poza świat gry
    • naprawiono brakujące kolizje na fontannie, które mogły powodować wypadnięcie broni/bomby poza świat gry
    • naprawiono niektóre drzwi, które nie tworzyły dziur po kulach
    • naprawiono widoczność na ulicach
  • Overpass
    • naprawiono niektóre kolizje, które powodowały nieprzewidywalne poruszanie się gracza
  • Mirage
    • dodano kolizje, by uniknąć sytuacji, w której nie będzie dostępu do bomby
    • dostosowano niektóre kolizje, by uniknąć pixel walków
    • naprawiono sytuacje, w których gracz mógł utknąć przy ostrzeliwaniu środkowej rampy poprzez uproszczenie geometrii podłogi i ściany
    • usunięto z apartamentów clip brush, by poprawić ustawienie flashy
  • Nuke
    • stworzono kolizje, by uniemożliwić utknięcie bomby za beczkami
    • naprawiono znikającą siatkę
    • naprawiono clipping dynamicznych cieni na postaciach w Vendingu
    • poprawiono clipping w wentach
    • naprawiono wodę na BS-ie, by na niższych ustawieniach pojawiały się na niej lepsze odbicia
    • naprawiono problemy z widocznością na respie terro
    • naprawiono kolizje na rampie na BS-ie B
    • naprawiono dziury w świecie gry
  • Vertigo
    • naprawiono dziury w świecie gry i inne pomniejsze błędy geometrii
  • Italy
    • dostosowano kolizje, by uniemożliwić utknięcie graczy w apartamentach
  • Office
    • naprawiono sytuację, w której gracze mogli skakać po ścianie
    • naprawiono sytuację, w której gracze mogli utknąć podczas kucania