Bohaterowie w patchu 14.9
Aktualizacja 14.9 to kompletne przeciwieństwo tego, co widzieliśmy w wersji 14.8. Harmonię zastąpił chaos. W nadchodzącym tygodniu czeka nas ogrom modyfikacji bohaterów. Niektóre z nich wciąż charakteryzują się relatywną subtelnością, pozostałe jednak dobierają się niemal do rdzenia poszczególnych postaci. Niemal dosłownie, ponieważ do gry wejdzie między innymi szereg zmian dotyczących rozmiarów modeli. Darius i Yuumi, dla przykładu, zostaną odrobinę skurczone. Zabiegi te mają za zadanie ułatwienie klikania na danych czempionów, zgodnie z ich wizualizacją.
Wzmocnienia
- Amumu
- Statystyki podstawowe
- Zwiększono bazowe zdrowie o 4 punkty.
- Zwiększono bazowy pancerz o 3 punkty.
- Statystyki podstawowe
- Karma
- Rosnący Ogień (Q)
- Zwiększono skuteczność spowolnienia: z 35% do 40%.
- Inspiracja (E+R)
- Zwiększono wytrzymałość tarczy obszarowej: z 90% do 100%.
- Zwiększono skrócenie czasu odnawiania: z 12% do 15%.
- Rosnący Ogień (Q)
- Kennen
- Prędkość Błyskawicy (E)
- Dodano indykator zasięgu lotu.
- Tnąca Burza (R)
- Dodano nowe animacje umiejętności.
- Będzie można się poruszać w trakcie rzucania umiejętności.
- Prędkość Błyskawicy (E)
- Malzahar
- Zew Pustki (Q)
- Zmodyfikowano koszt many: ze stałych 80 punktów do skalujących się 60-80.
- Złowieszcze Wizje (E)
- Zmniejszono czas odnawiania się umiejętności: z 15-7 sekund do 11-7 sekund.
- Zew Pustki (Q)
- Sejuani
- Gniew Północy (bierna)
- Zwiększono skalowanie się odporności na magię: z 50% do 75%.
- Furia Zimy (W)
- Zmniejszono obrażenia umiejętności: z 30-210 do 10-130.
- Zwiększono skalowanie się umiejętności z maksymalnym HP: z 8% do 12%.
- Gniew Północy (bierna)
- Seraphine
- Wysoka Nuta (Q)
- Zwiększono skalowanie się z AP: z 50% do 60%.
- Wysoka Nuta (Q)
Osłabienia
- Ahri
- Ogniki (W)
- Zmniejszono obrażenia o 5 punktów.
- Widmowa Szarża (R)
- Zmodyfikowano czas odnawiania się umiejętności: ze 130-80 do 115-100.
- Ogniki (W)
- Aurelion Sol
- Osobliwość (E)
- Zmniejszono skalowanie się z AP: ze 100% do 80%.
- Osobliwość (E)
- Blitzcrank
- Bariera Many (bierna)
- Zmniejszono czas trwania tarczy: z 10 do 4 sekund.
- Zwiększone Obroty (W)
- Zmniejszono procentową odporność na magię: z malejących 70-90% do malejących 60-80%.
- Bariera Many (bierna)
- Evelynn
- Pokuszenie (W)
- Zmniejszono skuteczność spowolnienia: z 65% do 45%.
- Ostatnia Pieszczota (R)
- Zmniejszono skalowanie się z AP: z 75% do 65%.
- Pokuszenie (W)
- Jinx
- Supermegarakieta Śmierci! (R)
- Zwiększono czas odnawiania się umiejętności: z 70-40 sekund do 85-45 sekund.
- Supermegarakieta Śmierci! (R)
- Kassadin
- Puls Mocy (E)
- Zmniejszono skalowanie się z AP: z 80% do 70%.
- Puls Mocy (E)
- Master Yi
- Styl Wuju (E)
- Zmniejszono obrażenia o 10 punktów.
- Styl Wuju (E)
- Olaf
- Rzut Toporem (Q)
- Zmniejszono obrażenia o 5.
- Maksymalna wartość modyfikatora przeciwko potworom będzie wynosić 25.
- Ragnarok (R)
- Zmniejszono pasywną odporność na magię: z 10-30 do 10-20 punktów.
- Rzut Toporem (Q)
- Pyke
- Nur w Upiorne Wody (W)
- Zwiększono koszt zaklęcia: z 50-65 punktów many.
- Zwiększono czas odnawiania się umiejętności o 2 sekundy.
- Nur w Upiorne Wody (W)
- Skarner
- Statystyki podstawowe
- Zwiększono przyrost regeneracji many: z 0,6 do 0,75.
- Roztrzaskana Ziemia/Tąpnięcie (Q)
- Zmniejszono obrażenia umiejętności: z 10-70 do 10-50.
- Sejsmiczny Bastion (W)
- Ujednolicono skuteczność spowolnienia: ze skalujących się 20-40% do stałych 20%.
- Zmniejszono procentową wytrzymałość tarczy: z 9% do 8% maksymalnego HP.
- Statystyki podstawowe
- Taliyah
- Utkana Salwa (Q)
- Zwiększono koszt zaklęcia o 10 punktów many.
- Zmniejszono skalowanie się umiejętności z AP przeciwko potworom: z 10% do 5%.
- Utkana Salwa (Q)
- Twitch
- Statystyki podstawowe
- Zmniejszono podstawowe zdrowie: z 682 do 630.
- Zwiększono przyrost HP: ze 100 do 104 punktów.
- Beczka Jadu (W)
- Zmniejszono skalowanie się spowolnienia z AP: z 6% do 5%.
- Walę na Oślep (R)
- Zmniejszono bonusowe AD: z 40-70 do 30-60.
- Statystyki podstawowe
- Urgot
- Statystyki podstawowe
- Zmniejszono przyrost pancerza: z 5.45 do 5.
- Statystyki podstawowe
Modyfikacje
- Akshan
- Bumerang Mściciela (Q)
- Ujednolicono szybkość poruszania się: ze skalujących się 20-40% do stałych 20%.
- Zmniejszono obrażenia zadawane przeciwko wszystkiemu, co nie jest bohaterem: z 40-90% do 40-80%.
- Zasłużona Kara (R)
- Zwiększono obrażenia minimalne: z 20-30 do 25-45.
- Zwiększono skalowanie się obrażeń minimalnych z całkowitym AD: z 10% do 15%.
- Zmniejszono obrażenia maksymalne: z 80-120 do 75-135.
- Zwiększono skalowanie się obrażeń maksymalnych z całkowitym AD: z 40% do 45%.
- Bumerang Mściciela (Q)
- Bel'Veth
- Lawendowa Śmierć (bierna)
- Rozłożono skalowanie się szybkości ataku od 0,28% do 1% na 17 poziomów, zamiast na 13.
- Przypływ Pustki (Q)
- Zmniejszono skalowanie się umiejętności z całkowitym AD: ze 110% do 100%.
- Zamieniono skalowanie się modyfikatora przeciwko potworom na flat damage wynoszący 45-85.
- Lawendowa Śmierć (bierna)
- Janna
- Wyjąca Wichura (W)
- Zmniejszono obrażenia umiejętności: z 55-195 do 55-175.
- Zmniejszono skalowanie się umiejętności z AP: z 60% do 50%.
- Oko Cyklonu (E)
- Zwiększono wytrzymałość tarczy: z 80-220 do 80-240.
- Wyjąca Wichura (W)
- Nilah
- Bezkształtne Ostrze (Q)
- Zmniejszono skalowanie się obrażeń aktywnych z całkowitym AD: z 90-120% (pomnożone razy 1+120% szansy na zadanie obrażeń krytycznych) do 90-110% (pomnożone razy 1+100% szansy na zadanie obrażeń krytycznych).
- Zwiększono aktywną szybkość ataku: z 10-50% do 10-60% (zależne od poziomu)
- Bezkształtne Ostrze (Q)
Zmiany systemowe w wersji 14.9
Na liście modernizacji znalazła się też pokaźna liczba przedmiotów. Jedynym rzeczywistym buffem będzie zwiększenie siły ataku oraz leczenia przy zabójstwie Tańca Śmierci (Death Dance). Jednocześnie jednak zmodyfikowana została lekko jego receptura. Po drugiej strony barykady mamy zaś Zaćmienie (Eclipse), Rozdarte Niebo (Sundered Sky) oraz Gruboskórność Steraka (Sterak's Gage). Nieco bardziej kompleksowa metamorfoza dotknie też Paszczę Malmortiusa (Maw of Malmortius) oraz sam Pochłaniacz Uroków (Hexdrinker). Więcej o nadchodzących zmianach przeczytacie w tym miejscu League of Legends.