Zmiany cech w patchu 14.9

W wersji 14.9 nie dostaniemy zbyt dużych modyfikacji. Skupiono się tu raczej na drobnych poprawkach, balansując nieco obrażenia poszczególnych cech i okrajając niektóre elementy zestawów. Największe wzmocnienia dostrzeżemy u Storyweaver, gdzie Kayle będzie odrobinę potężniejsza w środkowym etapie gry. Nieszczęśliwi zaś ze zmian z pewnością będą wielbiciele budowania siedmiu Fortune. Tam bowiem pojawiają się mocne cięcia w nagrodach.

Wzmocnienia

  • Arcanist
    • Zwiększono moc umiejętności dla Adeptów: z 20-125 do 20-135.
    • Zwiększono moc umiejętności dla drużyny: z 20-125 do 20-135.
  • Duelist
    • Zwiększono szybkość ataku: z 5/9/13/18% do 5/10/14/18%.
  • Storyweaver
    • Zwiększono obrażenia Kayle: z 15/30/40/90% do 15/35/45/90%.
    • Wzmocniono szybkość ataku Zwoju Przyspieszenia: z 5% do 6%.
  • Umbral
    • Zwiększono próg egzekucji: z 10-45% do 10-60%.

Osłabienia

  • Dryad
    • Zmniejszono ilość zdrowia za każdy ładunek: z 3-11 do 3-10.
    • Zmniejszono AP: z 15-65 do 15-55.
  • Fated
    • Zwiększono wszechwampiryzm Setta: z 12% do 15%.
    • Wszechwampiryzm Setta będzie teraz nakładany tylko z umiejętności i ataków podstawowych, przed uwzględnieniem pancerza i odporności na magię.

Modyfikacje

  • Fortune
    • Zmniejszono dodatkowe ładunki przy siedmiu jednostkach: z 25 do 12.
    • Zmniejszono wartość premii siedmiu jednostek: z 16 do 8 złota.
    • Zoptymalizowano kilka możliwości wypłat przy wyższych pulach.
  • Heavenly
    • Nie skaluje się już z poziomami jednostek.
    • Będzie przyznawać 70% więcej statystyk samym przedstawicielom cechy.
    • Zmniejszono statystyki podstawowe: ze 100-225% do 100-200%.
    • Zmniejszono wszechwampiryzm: z 6% do 5%.

Aktualizacja 14.9 a bohaterowie

Niespodziewanie niewiele osłabień czeka nas po stronie samych postaci. Na liście znalazło się raptem troje czempionów i nie można tych zmian zaliczyć do najbardziej drastycznych. Samych wzmocnień też jest raczej niewiele. Warto tu pochylić się jednak nieco bardziej nad Morganą, której skuteczność w pojedynkach powinna być poprawiona dzięki poprawkom skierowanym ku jej umiejętności specjalnej. Bardziej złożone modyfikacje dotknęły też Tristanę.

Wzmocnienia

  • Kog'Maw
    • Zwiększono obrażenia umiejętności: ze 160-315% do 160-335%.
  • Riven
    • Zwiększono obrażenia umiejętności skalujące się z AD: ze 150-155% do 190-00%.
  • Alune
    • Zwiększono szybkość ataku: z 0,7 do 0,75.
  • Bard
    • Zwiększono AD: z 50 do 55.
  • Volibear
    • Zwiększono leczenie się z umiejętności: ze 140-210% do 150-240%.
  • Zoe
    • Zwiększono moc umiejętności: z 275-640% do 290-695%.
    • Zwiększono obrażenia rykoszetu: z 90-215% do 95-225%.
  • Morgana
    • Zwiększono obrażenia zaklęcia: z 265-1600% do 265-2000%.
    • Morgana będzie od teraz miała większe prawdopodobieństwo trafiania zaklęciem w grupy przeciwników.
  • Syndra
    • Zwiększono liczbę początkowych motyli: z 7-10 do 8-10.

Osłabienia

  • Darius
    • Zmniejszono obrażenia: z 90-200% do 80-200%.
  • Kayne
    • Zmniejszono pancerz i odporność na magię: z 70 do 60.
  • Lissandra
    • Zmniejszono HP: z 1200 do 1100.
    • Zmniejszono szansę na wypadnięcie łupów: z 50% do 40%.

Modyfikacje

  • Tristana
    • Zwiększono AD: z 55 do 60.
    • Zmniejszono skalowanie się umiejętności z AP: z 75-185% do 50-115%.
    •  Zwiększono skalowanie się z AD: z 265-270% do 300-305%.
    • Zmniejszono wzmocnienie procentowe obrażeń umiejętności: z 50-60% do 40-50%.

Patch 14.9 z zestawem nowych przedmiotów

Do gry w najnowszej wersji weszło aż dwadzieścia nowych artefaktów! Jest to zdecydowanie największa aktualizacja tego rodzaju w ostatnim czasie. Zestaw wprowadzonych przedmiotów pokrywa dosłownie wszystkie aspekty gry. Głównym fokusem zdaje się jednak być wzmocnienie wytrzymałości jednostek na planszy. Znaczna część nowych elementów ekwipunku wyposażona jest bowiem w spore ilości życia, odporności na magię oraz pancerza. Nawet te dla magów oprawione są dodatkowymi udoskonaleniami, które pomogą utrzymać ich dłużej na mapie. Z pewnością spodoba się to takim jednostkom jak grające bliżej frontu Annie i Lissandra. Wiele z nich skupia się też wokół kontroli tłumu oraz regeneracji zdrowia, podczas gdy inne buffują szybkość i siłę ataku. Niestety odrobinę mniejszą różnorodność możemy obserwować po stronie itemizacji magów. Niektóre z przedmiotów pełnią bardziej uniwersalne role i mogą się okazać mocnym sytuacyjnym udoskonaleniem naszych kompozycji, niemniej nauczenie się ich z pewnością zabierze graczom trochę czasu.

Szczegóły aktualizacji z pełną listą nowych przedmiotów możecie zobaczyć tutaj. Aktualizację 14.9 w League of Legends odnajdziecie zaś pod tym linkiem.