Darmowy Reforger i kilka innych usprawnień
Wśród ogłoszonych zmian w patchu 13.4 będzie coś, czego raczej nikt się nie spodziewał. Choć niejednokrotnie jest tak, iż potrzebnych jest nam kilka kopii tego samego komponentu, by móc w pełni udoskonalić swoją kompozycję, zdarza się, że wypadający powtarzalnie przedmiot zaczyna nam zbędnie zapełniać ławkę. Jeżeli więc przytrafi nam się w trakcie walki z potworami zdobycie dwóch identycznych elementów ekwipunku, mamy gwarancję pojawienia się też Reforgera, który pozwoli nam urozmaicić nasze zestawienie.
A jak już przy przedmiotach jesteśmy, drobne zmiany dotkną też ulepszeń powiązanych z emblematami. Najnowsza aktualizacja sprawi, że w fazie 4-2 będziemy musieli mieć wystawionych więcej postaci z daną cechą, by móc otrzymać augment z nią powiązany. Ma to zmniejszyć częstotliwość występowania sytuacji, w których to na przykład gramy sześcioma Sniperami z dwoma Sentinelami, a dostajemy emblemat Sentinela, który raczej trudno będzie nam wykorzystać w naszej kompozycji.
Wisienką na torcie będzie poprawienie Wandering Trainera oraz Golema, którzy to potrafili przyprawić o niemały ból głowy. Niejednokrotnie zdarzało się bowiem tak, że dostawaliśmy trzy zupełnie niepowiązane ze sobą pochodzenia lub trzy klasy, co marnowało część ich potencjału. Dlatego też wersja 13.4 wprowadzi zmiany, dzięki którym gwarantowana będzie jedna klasa i jedno pochodzenie, trzeci emblemat pozostawiając dalej czystemu przypadkowi. Ponadto zmniejszono szansę na pojawienie się tej samej anomalii – z co siedmiu do co dwunastu przetasowań sklepu.
Patch 13.4 a cechy postaci
Modyfikacjom ulegną raptem cztery klasy. W połowie przypadków będzie jednak dość krwawo. Okrojona bowiem zostaje maksymalna liczba postaci w zestawieniach.
- Experiment
- Zmniejszono HP klona przywołanego emblematem: z 60% do 50%.
- Sorcerer
- Usunięto zestawienie składające się z ośmiu postaci.
- Zmniejszono AP dla Sorcererów: z 20-140 do 20-90.
- Zestawienie składające się z sześciu postaci będzie obniżać obrażenia atakowanych celów o 20% na 3 sekundy.
- Visionary
- Usunięto zestawienie składające się z ośmiu postaci.
- Zestawienie składające się z sześciu postaci będzie leczyć sojuszników o 18% obrażeń zadanych za pomocą zaklęć.
- Family
- Umieszczenie emblematu Family na Warwicku, Jinx i Vi w zestawieniu z Vilet, Vanderem i Powder będzie powodować coś specjalnego... Obok pociesznego tańca wszystkich przedstawicieli cechy, ich poziom zostanie zwiększony o jeden w trakcie pojedynku.
Balans jednostek w wersji 13.4
Tak jak zapowiedziano, zmiany postaci w Teamfight Tactics będą na niewielką skalę. Otrzymujemy raptem trzy osłabienia, dwie modyfikacje i siedem wzmocnień. Przy czym, poza metamorfozą Viktora, wszystko prezentuje się raczej skromnie.
Osłabienia
- Lux
- W przypadku osłaniania samej siebie tarczą, jej pasek many zostaje zablokowany na czas rzucania zaklęcia.
- Urgot
- Zmniejszono pancerz i odporność na magię: z 45 do 40 punktów.
- Twitch
- Zmniejszono szybkość ataku nadawaną przy użyciu zaklęcia: z 85% do 75%.
Wzmocnienia
- Morgana
- Zwiększono obrażenia zaklęcia: z 525-1550 do 530-1800.
- Leona
- Zwiększono wytrzymałość nadawaną przy użyciu zaklęcia: ze stałych 50% do skalujących się 50-55%.
- Vander
- Zwiększono odporność na magię i pancerz nadawane przy użyciu zaklęcia: ze 100-150 do 100-180 punktów.
- Loris
- Zwiększono wytrzymałość tarczy nadawanej przy użyciu zaklęcia: z 600-800 do 600-900.
- Scar
- Zwiększono leczenie za pomocą zaklęcia: z 220-270 do 245-270.
- Garen
- Zwiększono skalowanie się tarczy otrzymywanej z zaklęcia z AP: z 200-1500 do 225-1500.
- Jayce
- Zwiększono obrażenia trzygwiazdkowego Jayce'a uderzającego z bliska: z 3000% do 8000%.
- Zwiększono obrażenia trzygwiazdkowego Jayce'a zadającego obrażenia z dystansu: z 1200% do 8000%.
Modyfikacje
- Powder
- Zwiększono szybkość ataku: z 0,7 do 0,75.
- Zmniejszono AD: z 35 do 30 punktów.
- Viktor
- Death Ray nie będzie już nakładał efektu rozdarcia i osłabienia.
- Zwiększono obrażenia Death Raya: z 50-2000 do 60-2000.
- Zwiększono obrażenia głównego zaklęcia: ze 100-9999 do 150-9999.
- Zmniejszono główne obrażenia od HP: z 8-100% do 3-100%.
Więcej informacji już wkrótce pojawi się na oficjalnej stronie gry.